Lenktynininkas: patarimai nepadės, reikia išmokti vairuoti pačiam (0)
Savaitę po Baltijos šalis keliaujantis „TopGear“ rinkimų karavanas užsuko į šalia Rygos esantį „333“ vairavimo poligoną, kur konkurso dalyvius sutiko vienas greičiausių jaunosios kartos Latvijos lenktynininkų Haroldas Šlegelmilhsas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kol vairuotojai bandė konkurse dalyvaujančius automobilius, lenktynininkas, dabar vadovaujantis saugaus vairavimo centrui pasakojo, kad nebūtinai moderni, technologijų ir saugumo priemonių prikišta mašina garantuoja saugumą kelyje.
Į centrą atvykę pavieniai automobilininkai gali dalyvauti kursuose, kuriuose sukuriamos ekstremalios vairavimo sąlygos maksimaliai kontroliuojamoje aplinkoje. Į viršų šaunantys vandens stulpai imituoja netikėtą kliūtį kelyje, judanti kelio dalis sukelia automobilio galo slydimą, atliekami „briedžio“ testai ir panašiai.
„Prieš tai čia buvo senas žvyro karjeras. Pabaigus jį eksploatuoti mano tėvas suprato, kad reikia kažkaip panaudoti šią vietą, tad pradėjo po truputį statyti kompleksą. Iš pradžių kartingų trasą, po to saugaus vairavimo centrą, o neseniai įrengėme ir bekelės ruožą visureigiams“, – pasakojo 26-erių latvis.
Būtent kartingų trasoje H. Šlegelmilhsas pirmiausia ir susipažino su automobiliais.
„Kai buvau aštuonerių, tėvas leido išbandyti kartus. Man sekėsi gerai ir nuo to laiko visa gyvenimą lenktyniavau. Kad ir esu jaunas, bet „Formulė 2“, „Formulė 3“, „Porsche Carrera Cup“ ir kitos lenktynės man suteikė patirties ir ja galiu pasidalinti su nepatyrusiais vairuotojais ir kitais sportininkais“, – pasakojo H. Šlegelmilhsas.
Įdomus faktas – šimtus arklio galių turinčius automobilius pažabojęs sportininkas šiuo metu važinėja paprastu „Ford Mondeo“. Be to, 1.6 litro darbinio tūrio automobilyje sumontuota dujų įranga.
„Man jokio skirtumo ką aš vairuoju kasdien. Tai, kad kuras šimtui kilometrų man kainuoja tik kelis eurus, man didžiausias šio automobilio pliusas. Ir iš viso, aš tą automobilį gavau nemokamai“, – nustebino lenktynininkas.
Bekalbant su H. Šlegelmilhsu paaiškėjo paradoksas – saugaus vairavimo centro vadovas vairuoja automobilį su pašalintomis papildomo saugumo priemonėmis. Negalėdamas išjungti ABS sistemos, jis ją tiesiog fiziškai išėmė.
„Aš nesu prieš šias sistemas. Jos gelbsti gyvybes, o ypač nepatyrusių vairuotojų. Vis dėlto, aš linkęs pasitikėti tik savo paties įgūdžiais“, – pasakojo latvis.
H. Šlegelmilhsas to jokiu būdu nerekomendavo daryti paprastiems vairuotojams. Ir už saugos sistemas buvo visomis keturiomis.
„Žmonės, kurie vairuoja automobilius su ABS, ESP ir panašiomis sistemomis, jaučiasi kelyje saugiau ir patogiau nei paprastesnius automobilius vairuojantys žmonės“, – konstatavo lenktynininkas.
Jo teigimu, nei ekspertų patarimai, nei naujausios technologijos nepadės kelyje susidarius ekstremaliai situacijai. Tik žmogaus pasiruošimas ir įgūdžiai gali padėti išvengti incidentų.
„Skaitydamas apie futbolą netapsi aukščiausio lygio sportininku. Jei nori žaisti Čempionų lygoje, turi spardyti kamuolį. Taip, kad nėra jokios taisyklės, jokio patarimo kaip išvengti įvykio. Turi treniruotis, turi žinoti ką darai ir tik tai leis jaustis saugiau kelyje“, – kalbėjo latvis.