Kaip už automobilius mokama kitose Europos šalyse?  (41)

Trečiadienį paaiškėjo, kaip Lietuvoje planuojama apmokestinti automobilius. Nors finansų ministras Rimantas Šadžius teigia, kad greičiausiai bus pasirinkta apmokestinti automobilius pagal variklio tūrį, nes tai esą mažiausiai kontroversiškas bei pats aiškiausias būdas, ekspertai iškart pažėrė kritikos, kad toks variantas – atgyvena.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2014-02-14 Kaip už automobilius mokama kitose Europos šalyse?  (41)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Siūloma, kad iki 1.5 l darbinio tūrio variklį turintys automobiliai būtų apmokestinami 90 Lt metiniu mokesčiu, o 1.5 – 2.0 l – 170 Lt. Didėjant variklio tūriui, atitinkamai augtų ir mokestis. Pavyzdžiui, 2.0 – 2.5 l darbinio tūrio variklį turinčio automobilio savininkui tektų sumokėti 240 Lt, iki 3.0 l – 310 Lt, iki 3.5 l – 380 Lt, iki 4.0 l – 450 Lt, iki 5.0 l – 520 Lt, daugiau nei 5.0 l – 590 Lt.

Nors Lietuvos autoverslininkų asociacija jau seniai kartojo, kad automobilių mokestis neturėtų būti skirtas biudžeto skylėms lopyti, tačiau neslepiama, kad iš vairuotojų surinkti pinigai bus skirti pensijų kompensavimui.

Autoverslininkų nuomone, teisingiausias būdas yra apmokestinti automobilius pagal jų taršą. Būtent tokia praktika yra populiariausia daugumoje Europos šalių, kuriose egzistuoja automobilių mokestis.

Pateikiame Europos Komisijos 2013 m. duomenis, kaip įvairios šalys apmokestina automobilius.

Automobilių metinis mokestis Europos Sąjungos šalyse


Šalis

Kriterijai, kaip apmokestinami lengvieji automobiliai

Austrija
Variklio galia
Belgija
Variklio darbinis tūris
Bulgarija
Variklio galia
Kipras
Variklio darbinis tūris; CO2 emisija
Čekija
Nėra
Vokietija
CO2 emisija
Danija
Degalų sąnaudos; svoris
Estija
Nėra
Ispanija
Variklio galia
Suomija
CO2 emisija
Prancūzija
Nėra
Graikija
CO2 emisija/variklio darbinis tūris
Vengrija
Variklio galia
Airija
CO2 emisija/variklio darbinis tūris
Italija
Variklio darbinis tūris, tarša
Lietuva
Nėra
Latvija
Variklio darbinis tūris, galia ir automobilio svoris
Kroatija
Variklio galia ir automobilio amžius
Liuksemburgas
CO2 emisija
Malta
Variklio darbinis tūris
Nyderlandai
CO2 emisija
Lenkija
Nėra
Portugalija
Variklio darbinis tūris; CO2 emisija
Rumunija
Variklio darbinis tūris
Švedija
CO2 emisija
Slovėnija
Nėra
Slovakija
Nėra
Didžioji Britanija
CO2 emisija/variklio darbinis tūris

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(7)
(0)
(0)

Komentarai (41)