Gaila, bet ateityje automobilį vairuosite ne jūs

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

gytis13 2014-03-17 11:05
Kai registruojiesi į kokį nors puslapį ir pamatai iškreipytas raides, kurios skirtos atpažinti ar žmogus ar robotas jungiasi prie puslapio, supranti, kad kompiuteriui dar toloka iki žmogaus proto vaizdo atpažinimo galimybių. Jei kompą apdūrina kelios kreivos raidės tai ką šnekėti apie besikeičiančio vaizdo prieš automobilį atpažinimą, nes automobilio vairavimas kaip tik remiasi optiniu vaizdo atpažinimu. Pirmiausiai turėtų atsirasti kažkas panašaus į dirbtinį kompiuterinį intelektą, artimą žmogaus gebėjimams, tuomet tuoj pat bus sukurtas ir automobilio autopilotas, kas jau visiškai nestebins. O dabar bandoma abu uždavinius sukeisti vietomis - pirma autopilotas (kas atseit paprasta) o po to dirbtinis intelektas (kad yra atseit sudėtingiau). Tarp kitko, maždaug 1960 m buvo laikoma kad dirbtinis intelektas turi būti sukurtas gana greitai, tai tik kompiuterio sudėtingumo klausimas. Ir dabar tą patį šneka.
Sigitas.lk 2014-03-17 11:42
Idomiausia bus pamatyti kaip autonomines masinos ziema, pripustytoje autostradoje, kai antra juosta pasidaro dvigubai siauresne, lenks furas zmogus tai juk gali visa situacija ivertinti, nevaziuoti i tesla ta sone, o kompas prades reaguoti nebent tada kai masina jau slysta. Cia nebent kai geras kelias, ir uzsiknisi pats vairuoti, tai pasileidai ir zaidi sau su draugais kortom, prie juros vaziuodamas
thatsmeLT 2014-03-17 12:08
Zinai kazkaip man atrodo kad ta automatine sistema gal net nelenks tu furu ivertinus sauguma. O zmogus va koks papuola vieni atsargus kiti lenkia pavojingom saligom, treciam atrodo net nepavojinga nors pavojinga ir ivyksta avarijos, zmogaus klaidos.
min 2014-03-17 12:42
O kodel tu darai prielaida, jog kompiuteris, negales ivertinti, visos situacijos kelis kart greiciau ir geriau? Tu net nezinai kas ir kaip ten veikia. Zengiami pirmieji zingsniai tik, o jau iskarto sakai jog tai neimanoma.
Shinigami 2014-03-17 12:58
Čia tik su sąlyga, kad fūra važiuos mažesnių greičių nei yra leistinas tame kelyje. Kas retai būna Todėl autopilotas tau neleis viršytį leistino greičio. Plius įvertinęs sudėtingas važiavimo sąlygas nuspręs kad ir tas leistinas greitis yra nesaugus ir tu fūros net nepasivysi
fraktalas 2014-03-17 13:05
Problemu dar daug ir rimtu. visu pirma lietus ir sniegas, lazerinei skanavimo sisitemai amen, kameroms irgi bus riesta. Tikrai nebus galima junkti autopiloto tokiomis sąlygomis, nebent sukurs autobotu tarpusavio bendravimo sistema ir jų bus dauguma keliuose... Aišku yra papildomi termo dalykai kaip termovizoriai, bet jie tik ekstra atvėjam, ženklus vargu ar su jais galima atpažinti. Nebent aptikti mašiną, žmogų ar įšilusį kelią. Žodžių dar daug metelių..
BadAmigo 2014-03-17 13:09
Pritariu - tokių "įvertinusių situaciją" pakelėse prisižiūriu Vis Balticoj kiekvienąkart pasnigus. Aišku, klaidų bus, bet per kokį dešimtmetį jas išgaudys, ir bus tas pats, kas su ABS - dabar jau niekas tikriausiai nebesako, kad moka stabdyt geriau, nei ABSas (nekalbu apie ralį ir kitus ne street-legal dalykus). Be to jau dabar yra intensyviai naudojama daug sistemų, tokių, kaip visokie line-assist'ai, prieš kliūtį pristabdantys autopilotai, kelio ženklus atpažįstančios ir juos prietaisų skydelyje parodančios kameros etc., kurios, atsiradus pirmiems "bepiločiams" automobiliams jau veiks tikrai patikimai.
aurimokas 2014-03-17 13:23
Kiekviena ziema kai sniegas buna nugludintas arba plikas ledas ant kelio, stipriai keikiu ta ABS ir tai kad negalima jo atjungti mano automobilyje. Nes prireikus staigiau stabdyt, stabdymo kelias tampa 3x ilgesns, nei be jo paprastai slystant.
audrius537 2014-03-17 16:47
Istrauk saugikli is lizdo, jei nepadeda-rele ir ju nebebus, tik erzins lempute skydely
immortallt 2014-03-17 17:12
Patarčiau kreiptis į specialistą dėl pataloginio melo.
vyckas 2014-03-17 17:53
Aha tris kart trumpesnis kelias skersam į griovį Be to nepamiršk, kad visokios stabilumo kontroles veikia su ABS pagalba.
geruks 2014-03-17 18:18
O kodel tu darai prielaida, jog kompiuteris, negales ivertinti, visos situacijos kelis kart greiciau ir geriau? Tu net nezinai kas ir kaip ten veikia. Zengiami pirmieji zingsniai tik, o jau iskarto sakai jog tai neimanoma.[/quote] A todėl,kad lenkiant furas žiemą,tavo dačikai gaus tokia informacijos "doze"po kurios nežinosi į kurią pusę važiuoji. Ne,ačiu.Geriau aš pats.Dar nėra tokių technologijų kurios žmogų pakeistu 1000%.
Sigitas.lk 2014-03-17 18:29
kur tu matei kad furos vaziuotu greicaiu negu leistina. Apribotas pas jas greitis iki 92km/h ir fsio, tuo labiau kai elekronines sistemos irasineja visa informacija. Tad autostradoj fura pasivysi gan greit kai ji vaziuoja 90 o tau galima 100. Kad tokia sistema pilnai veiktu tuo met kelyje turetu but imontuoti dar ir tam tikri jutikliai, ar magnetai, kaip cia neseniai Volvo megino zodziu greit masinose tokie kompai stoves kad sustojes ps4 zaidimus zaist galesi aisku cia juokauju, bet kad saugiai vaziuotu ir galetu pakeist zmogu betkokiom salygom turetu but tikrai galingi kompai automobiliuose.
immortallt 2014-03-17 18:40
Net ne galingo kompo reikia, o softo. Dar prieš 10 metų sakė, kad kompas nesugebėtų nuleisti lėktuvo ant lėktuvnešio, kad tik žmogus tai gali padaryti. Pasirodo oi kaip klydo. Kompas gali nusileisti praktiškai bet kokiu oru, o žmogus tik palankiomis oro sąlygomis. Ten kintamųjų daug daugiau nei kelyje. Jei antros juostos nėra (po pusnimi), o fūra važiuoja 90km/h, tai man keista, kaip tu tą fūrą pasivytum. Gal visgi nesi iš tikrųjų ant 100km/h bandęs važiuoti pusnimis? Nes jei būtum, tai žinotum, kad "nemalonu" nuvažiuoti į griovį ir vardan 10 minučių sutaupyto laiko neverta rizikuoti susigandinti gyvenimo, o gal ir jį prarast.
Arthuras 2014-03-17 18:54
Be abejo, reikia sudėtingo soft'o. Tačiau ir kompiuteris turi būti ypatingai greitas, kad apdorotų visą informaciją realiu laiku su minimaliu užlaikymu.
Sigitas.lk 2014-03-17 19:34
As turejau omeny, kai buna dalinai padengta antra juosta, ir kai pats vairuoji, dar gali tilpti toje juostoje. O kompas abejoju ar bent megintu tilpti, arba jeigu eitu ant lenkimo, tai viduriu juostos ir varytu per ta visa pusni, va tada tai tikrai butu pavojinga. O ir siaip manau, jei norint ivesti autonomines masinas, tai arba visas arba nei vienos, nes jei automobiliai vieni su kitais bendrautu ir vaziuotu prisitaikydami, issisprestu daug problemu, o kai aplink zuja daug zmoniu, butu kompui perdaug netiketumu. O ir siaip dar prie to vaziavimo, tokiu jau visai sudinu oru, kai kelio nebesimato ir furos nevaziuoja 90, o ir tereikia nedaryt staigiu judesiu, lenkiant ar panasiai. O dar taip pat nepamirskim tokiu situaciju kai akseleratoriu atleisti yra pavojingiau negu ji spausti, abejoju ar autonomines masinos gales priimti tokius sprendimus.
immortallt 2014-03-17 19:38
Įdomu, iš kur tu toks susipažinęs su šia sistema? Gal dirbai prie jos kūrimo?
bahuriux 2014-03-17 22:35
Cia tas variantas stanikas neteisingai, turetu buti paponesis? Klaviatura=maigykle ir tt.