Avaringiausia žiedinė sankryža Lietuvoje (6)
Joje per trejus metus užregistruota daugiau kaip trys šimtai eismo įvykių, o per šių metų keturis mėnesius – dar šešiasdešimt aštuoni.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, viena pavojingiausių žiedinių sankryžų Lietuvoje yra Palangos ir Vilniaus plentų sankirtoje Jakuose (Jakų žiede). Kitose trijose itin pavojingose žiedinės sankryžose Vilniaus Savanorių – Geležinio vilko gatvių sankirtoje (Gerosios vilties žiede) užfiksuoti du šimtai penkiasdešimt šeši, Antakalnio ir Kosciuškos gatvių sankryžoje, vadinamoje Antakalnio žiedu – šimtas aštuoniasdešimt šeši, Žirmūnų ir Šeimyniškių g. sankirtoje arba Minsko žiede – šimtas keturi eismo įvykiai per trejus metus.
„Remiantis mūsų bendrovės duomenimis, matyti, kad, eismo įvykių skaičius žiedinėse sankryžose Lietuvoje auga. Daugiausia jų registruojama Jakų žiede, didžiausioje tokioje sankryžoje Lietuvoje. Vien per šių metų keturis mėnesius joje užfiksavome 20 proc. visų per praėjusius tris metus čia registruotų įvykių. Didelis avaringumo šuolis 2013 metais lyginant su užpernai pastebėtas Antakalnio žiede, Vilniuje, eismo įvykių skaičius čia padidėjo daugiau kaip tris kartus. Tai galima paaiškinti tuo, kad kurį laiką šioje sankryžoje kelio ženkluose buvo neatitikimų: ant kelio nupieštos dvi eismo juostos, o kelio ženkluose buvo nurodytos trys juostos. Tai klaidindavo vairuotojus, tad kildavo nesklandumų administruojant įvykius. Kitų miestų žiedinėse sankryžose įvykių fiksuojama kiek mažiau, tačiau kiekvienoje jų eismo įvykių tik daugėja. Esminės priežastys, lemiančios tokią situaciją, tai vairuotojų nekantrumas bei eismo ženklų nepaisymas“, – teigia BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.
Pasak specialisto, dėl minėtos situacijos Vilniaus savivaldybė planuoja žiedinės sankryžos Antakalnyje – Olandų žiedo ir Jono Pauliaus II aikštės šalia Vilniaus Šv. apaštalų Petro ir Povilo bažnyčios rekonstrukciją. Šioje vietoje ji galimai bus keičiama į keturšalę šviesoforais reguliuojamą sankryžą. Teigiama, kad tokiu būdu bus siekiama sumažinti vietos avaringumą bei padidinti eismo pralaidumą.
Kaip teigia A. Žiukelis, šalies didžiosiose žiedinėse sankryžose per metus avaringumas vidutiniškai išauga pusantro karto. BTA duomenimis, tautiečiai vairuotojai nemažai eismo įvykių žiedinėse sankryžose sukelia ir užsienio šalyse. Viena pavojingiausių šalių jiems yra Didžioji Britanija.
Pasak „BTA Insurance Company“ SE filialo specialistų, lietuvių Didžiojoje Britanijoje žiedinėse sankryžose sukelti eismo įvykiai sudaro daugiau kaip 10 proc. visų lietuvių sukeltų eismo įvykių šalyje. Jungtinėje Karalystėje eismas vyksta priešinga kryptimi nei Lietuvoje, todėl vairuotojai dažnai klaidingai interpretuoja kairės rankos taisyklę, manydami, kad jei eismas vyksta priešinga kryptimi, tad ir taisyklė analogiškai pasikeičia.
Kaip tvirtino specialistas, dažnai vairuotojai matydami, kad transporto priemonės žiedinėje sankryžoje juda antra juosta, interpretuoja, kad jų praleisti pagal taisykles nereikia ir jie laisvai gali įvažiuoti į sankryžą. Iš tiesų, Anglijoje taip pat galioja dešinės rankos taisyklė, todėl visas transporto priemones, artėjančias iš dešinės privaloma praleisti, net jeigu vairuotojas identifikuoja, kad jis įvažiuodamas eismui netrukdytų.
Eksperto teigimu, tiek Lietuvoje, tiek ir kitose užsienio šalyse avaringumas žiedinėse sankryžose gerokai sumažėtų, jei vairuotojai būtų kantresni ir įvažiuotų į sankryžą tik iš tam skirtos eismo juostos, prieš tai atidžiai apsidarę ir įsitikinę, kad gali atlikti manevrą.
„Remiantis mūsų bendrovės duomenimis, matyti, kad, eismo įvykių skaičius žiedinėse sankryžose Lietuvoje auga. Daugiausia jų registruojama Jakų žiede, didžiausioje tokioje sankryžoje Lietuvoje. Vien per šių metų keturis mėnesius joje užfiksavome 20 proc. visų per praėjusius tris metus čia registruotų įvykių. Didelis avaringumo šuolis 2013 metais lyginant su užpernai pastebėtas Antakalnio žiede, Vilniuje, eismo įvykių skaičius čia padidėjo daugiau kaip tris kartus. Tai galima paaiškinti tuo, kad kurį laiką šioje sankryžoje kelio ženkluose buvo neatitikimų: ant kelio nupieštos dvi eismo juostos, o kelio ženkluose buvo nurodytos trys juostos. Tai klaidindavo vairuotojus, tad kildavo nesklandumų administruojant įvykius. Kitų miestų žiedinėse sankryžose įvykių fiksuojama kiek mažiau, tačiau kiekvienoje jų eismo įvykių tik daugėja. Esminės priežastys, lemiančios tokią situaciją, tai vairuotojų nekantrumas bei eismo ženklų nepaisymas“, – teigia BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.
Pasak specialisto, dėl minėtos situacijos Vilniaus savivaldybė planuoja žiedinės sankryžos Antakalnyje – Olandų žiedo ir Jono Pauliaus II aikštės šalia Vilniaus Šv. apaštalų Petro ir Povilo bažnyčios rekonstrukciją. Šioje vietoje ji galimai bus keičiama į keturšalę šviesoforais reguliuojamą sankryžą. Teigiama, kad tokiu būdu bus siekiama sumažinti vietos avaringumą bei padidinti eismo pralaidumą.
Kaip teigia A. Žiukelis, šalies didžiosiose žiedinėse sankryžose per metus avaringumas vidutiniškai išauga pusantro karto. BTA duomenimis, tautiečiai vairuotojai nemažai eismo įvykių žiedinėse sankryžose sukelia ir užsienio šalyse. Viena pavojingiausių šalių jiems yra Didžioji Britanija.
Pasak „BTA Insurance Company“ SE filialo specialistų, lietuvių Didžiojoje Britanijoje žiedinėse sankryžose sukelti eismo įvykiai sudaro daugiau kaip 10 proc. visų lietuvių sukeltų eismo įvykių šalyje. Jungtinėje Karalystėje eismas vyksta priešinga kryptimi nei Lietuvoje, todėl vairuotojai dažnai klaidingai interpretuoja kairės rankos taisyklę, manydami, kad jei eismas vyksta priešinga kryptimi, tad ir taisyklė analogiškai pasikeičia.
Kaip tvirtino specialistas, dažnai vairuotojai matydami, kad transporto priemonės žiedinėje sankryžoje juda antra juosta, interpretuoja, kad jų praleisti pagal taisykles nereikia ir jie laisvai gali įvažiuoti į sankryžą. Iš tiesų, Anglijoje taip pat galioja dešinės rankos taisyklė, todėl visas transporto priemones, artėjančias iš dešinės privaloma praleisti, net jeigu vairuotojas identifikuoja, kad jis įvažiuodamas eismui netrukdytų.
Eksperto teigimu, tiek Lietuvoje, tiek ir kitose užsienio šalyse avaringumas žiedinėse sankryžose gerokai sumažėtų, jei vairuotojai būtų kantresni ir įvažiuotų į sankryžą tik iš tam skirtos eismo juostos, prieš tai atidžiai apsidarę ir įsitikinę, kad gali atlikti manevrą.
(37)
(12)
(25)