Degalinėse – karas dėl kiekvieno cento (6)
Šalies degalų pardavėjai pateko į savo pačių paspęstus spąstus. Lietuvoje jau kelerius metus vyksta nuožmus nuolaidų karas. Tai gali būti viena priežasčių, kodėl benzinas ir dyzelinas degalinėse pinga gerokai lėčiau, nei ritasi naftos kaina.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kaip ir dauguma prekybininkų, degalų mažmenininkai pirkėjus jau seniai vilioja nuolaidų kortelėmis. Tačiau tai, kas dabar vyksta su nuolaidomis, atsisuko prieš pačius verslininkus.
Kas pasiūlys daugiau?
„Tai tikras karas“, – pripažino „Neste Lietuva“ vadovas Ringaudas Steikūnas. Su juo sutiko ir konkurentai.
Lietuvoje kartais užsiplieskia kainų peštynės tarp degalinių viename ar kitame mieste, bet greitai ir nurimsta. Tačiau bendros nuolaidos didinamos jau kelerius metus, o tinklai lenktyniauja, kas pasiūlys dar daugiau.
„Statoil“ ir „Neste“ lojalius klientus vilioja 12 centų, „Lukoil“ – iki 15 centų už litrą nuolaida. Neatsilikti stengiasi ir mažieji tinklai. Kai kurie net susivienijo, siūlydami tą pačią kortelę.
Tačiau tai dar ne viskas – už kiekvieną įsipiltą litrą kaupiasi po kelis centus, kuriuos galima išleisti atitinkamuose prekybos tinkluose. Vairuotojai dėl to negali atsidžiaugti. Prisipylę pilną baką degalų jie sutaupo iki 10 litų, o kartais ir dar daugiau.
Trukdo piginti degalus
Degalinių savininkai tarpusavyje kuždasi, kad tokios nuolaidos jau trukdo piginti degalus. Dėl to esą mažėja ir uždarbis. O kai krinta „Orlen Lietuva“ nustatyta didmeninė kaina, degalinės skuba „užsiauginti lašinių“.
„Tokios didelės nuolaidos turi poveikį kainoms degalinėse. Nors degalai ir pinga, juk realiai už juos niekas nemoka tiek, kiek parašyta stende“, – pripažino „Neste Lietuva“ vadovas.
Kaimynai tokių neturi
„Lietuvoje nuolaidos degalams yra didžiausios regione. Tokių neturi nei latviai, nei estai, nei lenkai“, – sakė „Statoil Fuel & Retail Lietuva“ Degalų kategorijos departamento direktorius Sigitas Raila.
Jam pritarė ir „Lukoil Baltija“ vadovas Ivanas Paleičikas. Tačiau jis nesistebėjo tuo, kas vyksta Lietuvoje: čia ir konkurencija didesnė, ir mažieji tinklai agresyvesni, ir staigmenų pasitaiko, kai vienoje kitoje degalinėje kaina staiga krinta 20 centų ir daugiau.
Tiesa, pažvelgus į degalinių stendus, matyti, kad Latvijoje ir Estijoje degalai išlieka pigesni nei mūsų šalyje.
Tačiau prekeiviai baksnoja į nuolaidų korteles – pritaikius nuolaidą mūsiškiai perka už tiek pat, kaip ir kaimynai.
Verslininkai apskaičiavo, kad nuolaidų kortelėmis naudojasi maždaug 80–90 procentų gyventojų, nuolat perkančių degalus. „Išvis mes esame nuolaidų šalis. Ne tik degalų versle, bet ir visur kitur“, – teigė R. Steikūnas.
Gali neišlaikyti nervai
Pasak „Statoil Lietuva“ atstovo S. Railos, per penkerius metus nuolaidų dydis mūsų šalyje padvigubėjo. „Kai jas didina konkurentai, turi į tai reaguoti“, – paaiškino pašnekovas.
Ar nuolaidos gali dar labiau padidėti, pavyzdžiui, iki 20–30 centų už litrą?
„Lukoil Baltija“ vadovas I. Paleičikas nedrįso dėl to lažintis, tačiau priminė, kas neseniai nutiko Klaipėdoje.
Ten kelios degalinės visiškai atsisakė nuolaidų kortelių, tačiau kainą visiems sumažino iki 50 centų už litrą.
„Nervai gali neišlaikyti bet kuriam – panaikins visas korteles ir sumažins kainas“, – įspėjo I. Paleičikas.