Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Katė 2015-03-28 13:08
Nelabai suprantu, kaip automobiliai be valdymo elgsis galiniame taške, kur jis sustos? Adresą, suprantam, suras, bet kaip sužinos, kad man reikia sustoti, pvz, prie durų? Arba atvirkščiai - stovėjimo aikštelėje? Invalido vietoje? Medžio šešėlyje?
Shinigami 2015-03-28 14:28
Jei bus karšta diena tai sustos po šešėlių. O šiaip kur automobiliui patiks labiau, kad ir tavo miegamajame. O tave išvarys į garažą miegoti.
O dabar rimtai.
Elektromobilis su autopilotu bus tikrai didelė pažanga tiek ekonominių, tiek ekologinių atžvilgiu. Ir smagiausia, kad jų ilgai laukti nereikės.
Eventhorizon 2015-03-28 15:32
Jau matau kaip masina su 500hp autonomiskai vaziuoja 50 mieste ir 110 uzmiestyje o visa kita tai kliedesiai visai nesenai kur as gyvenu buvo puga kuri paralyzavo absoliuciai vsa eisma man labai smalsu kaip elgtusi kompai pugos metu
Creatium 2015-03-28 16:18
Labiausiai šioje situacijoje nesidžiaugsiu dėl vairavimo uždraudimo. Man tai vienas smagesnių dalykų. Bus liūdna dėl to...
Shinigami 2015-03-28 16:23
Yra straipsnis apie LHC. Man labai smalsu, kai mokslininkas įjungia LHC jis stovi įjungimo svirties kairėje ar dešinėje? Ir ką jis darys jei dings elektra?
X-log 2015-03-28 18:38
Nereik ir pugos, uztenka lietaus (http://www.mnn.com/green-tech/transport ... s-dont-mix).
Pilnavercio autnominio automobilio nebus be pilnavercio AI, ypac jei automobiliui reik dalintis kelia su kitais eismo dalyviais.
bahuriux 2015-03-28 19:02
Geriausiu atveju, per pūga kompas apsiverks tyliai kamputyje, savo skaitmeninėse mintyse pagalvos 'AIK TU NX su tokiom vairavimo salygom' ir išmes lentele su 'EROR+klaidos nr+kvailas pasiteisinimas ir neaiški priežastis', dar jei pasiseks jis sustabdys auto ir lauk smūgio iš galo, nuo kito kompo vairuojamo auto, kuris nusprende kitaip. Tai čia geriausiu atveju, o blogiausiu bus blogiau.
Esu išvairaves savo auto iš tokiu situaciju, kai kompui tai butu 99,999% tikimybe padaryti avarija. Keleta kartų ant tokio plikledžio, kai žmogus jau nenustovi ant tokio slidaus ledo, apie ėjima pėsčiomis nebutu kalbos. Arba kitas atvejis 10% nuokalnė vidutinio slidumo ledas ir PYST staigus posukis nežinomam kelyje. Kai sukurs kažkas kompa kuris iveiks tokias salygas, tada ir pakalbesim.
PS. Geriau lai niekas nebando atimti iš manes 'barankos' ir gazo pedalo.
ISG 2015-03-28 19:50
Ka jus cia svaigstat, negaliu skaityt... tai ir sako, kad po meteliu kitu technologinis lygis pasieks ta taska kai bus imanoma sukurti autonomines masinas... viskas bus apskaiciuota ir viskas vaziuos bemt kokiom salygom. O per pugas ir lietus bus dar geriau, nes visos masinos automatiskai ijungs pugos ar lietaus rezima ir vaziuos letai ir vienodai, ir isvis nebus jokios galimybes susidurti. Pasidomekit kaip skraido siuolaikiniai naikintuvai - be kompo isikisimo jie visi skraidytu kaip plytos. Pilotas reikalingas tik galutiniu veiksmu atlikimui, taip bus ir su masinom...
Gediminas Jurgaitis 2015-03-28 19:53
o kas bus kai atims?
ISG 2015-03-28 19:57
Ir isvis pasidomekit kokios technologijos jau dabar yra masinose. Visos traukos kontroles, stabilumo kontroles ir tt... su mano masina vaziuojant (infinity fx45) tu noredamas neivaziuosi kitai masinai i sikna, nes jinai sustos, noredamas neisuksi is kelio, nes seka skiriamasias juostas - bandyta ne karta... tai cia jau senos technologijos, kurios jau idiegtos... nu krc, snekat kaip pencininkai, kam dar esat prisiregine technologijos.lt, jeigu nesugebat pripazinti tokiu dalyku, ir kad jie tikrai bus
X-log 2015-03-28 20:48
Vienas dalykas, kai reik atpazinti, kada kertama linija, kitas - kai reik palaikyti pastovu atstuma nuo linijos (nebent tau patiktu, kad auto baladotusi skerai po visa justa), trecia - kai tos linos isvis nera/jos nematomos.
Atstumo palaikymo/avarinio sustojimo sistema viskas ok (nebent nakti uz tokio reik vaziuoti) - ji yra kaip pagalbininkas, apsaugos nuo kazkuriu atveju, bet ar taviskis infinity neivaziuos i duobe, ar nepervaziuos gulincio zmogaus/rasto/kitos zemos kliuties?
Ar traukos/praslydimo/etc sistemos gali nustatuti kokios busenos kelio ruozas arteja ir jam pasiruosti is anksto ? Ne - jos tik gali reguoti i tuo momentu esancias salygas.
Nukainotas 2015-03-28 20:52
Nagi neuždraus vairuoti, uždraus tik vairavimą be kompiuterio priežiūros - tai yra, vairuosi kaip įprastai, o kompiuteris perims tik tada, jei savo vairavimu sukelsi pavojų, arba kils kitoks pavojus (nepriklausantis nuo tavo vairavimo).
ISG 2015-03-28 22:42
Jeigu mato zmogaus akis, tai matys ir robotine akis, ir matys kelis kart geriau, ir viska ivertins geriau... viska as suprantu ka jus norit pasakyt, bet kam but tokiais skeptikais, tai sio reikalo specai sako, kad tai bus, ir viskas jau yra testuojama...
GNU 2015-03-29 00:03
Kol važiuojama normaliomis sąlygomis, tol problemos kaip ir nera. Klausimas tik dėl važiavimo neįprastomis sąlygomis. Pvz. žvyrkeliu, kur nėra jokio ženklinimo, pūgos metu ir t.t. Taip pat neaišku kaip bus sprendžiami kultūriniai ypatumai (jau matau, kaip Vilniaus kamštyje toks AI stovi šalutiniame niekaip negalėdamas išvažiuoti, arba mandagiai užleidinėja visus gaidelius iš eilės), taip 15 min kelionė gali ir į kelias valandas išvirsti.
Shinigami 2015-03-29 08:38
Kiek čia daug fantazistu - visažiniu. Net juokas ima.
Nesuprantu, kaip galima aiškinti ką autopilotas gali padaryti, o ko negali jei nedirbi toje srityje? Ir nė velnio nežinai kokios jau yra ir kokios bus po metu technologijos toje srityje.
Kadras 2015-03-29 10:02
Kaikurie zmones negali suprasti, kad vairavimas yra paprasciausia matematika. Tik dabar viska skaiciuoja musu smegenis, o cia viska darys kompiuteris, kuris zymiai greiciau ir geriau reaguos i ivairiais situacijas.
immortallt 2015-03-29 12:34
Užtenka pasižiūrėti kaip berods BMW M5 ar M3 pravažiavo trasą autopilotu berods su Clarksonu? Ant ribos slydimo.
Kompas kuo puikiausiai susitvarko su praslydimu ar pan. Didžiausias iššūkis jam turėtų būti krituliai, dėl to, kad kiekvieną didesnį lašą ar snaigę jam tenka identifikuoti, bet didėjant skaičiavimų pajėgumams ir tobulėjant programinei įrangai, tai nebebus bėda.
Bahuriux, o pas tave mašinoje nėra ASC? Ir labai kietu save laikai, jei manai, kad autopilotas nebūtų sugebėjęs išvengti tos tavo situacijos. O šiaip įtarčiau, kad tos situacijos visai nebūtų buvę, jei autopilotas vairuotų
Beje, kuris iš jūsų mato naktį puikiai?
bahuriux 2015-03-29 21:11
Buvo tik ABS, bet tuo atveju i nuokalne su posukiu tik trukdė, nes vis norejo blokuotis galiniai ratai labiau nei priekiniai ir nešė į posukio išore.
Galit nepasakoti pasaku, kad kompai vairuoja geriau netipinese situacijose. Reali situacija, žiema, kelio danga sutryptas sniegas, 15% įkalnė su posukiais, užduotis itempti 2 tonu svorio priekaba su kroviniu. Du panašūs darbiniai auto, 4X4 Toyota Hiache su prastom kietom žieminem padangom vs 25 metai jaunesnė Mercedes Vito 4x4 su maujom žieminėm padangom. Su Vito tempė ta priekaba ir visos tos antipraslydimo ir stabilumo sitemos pradėjo panikuoti, pradėjo stabdyti padrikai po viena rata tokiais smūgiais maždaug 10 kartu per sekunde dažniu, lyg to butu maža dar ir variklio galia mažina ir viskas stop, nei 1cm i prieki, tu nesamoniu pilnai išjungti neina. Atsikabino priekaba, atsivare toyota kuri neturi išvis, nei jokiu elektroniniu 'pagalbininku' ir pyst be problemu nuo vidurio įkalnės užtrauke ta priekaba.
Taspats ir su kompais ir su autopilotais lektuvu, kol sitacija rutininė kompas valdo netgi geriau, bet jei situacija nėra suprogramuota, visai netipinė, tada ir prasideda nesamonės su elektronika.
Verslininkas 2015-03-29 21:34
Tai bus padaryta taip kad visa laika arba 99.99% vaziuosi tik tipinemis situacijomis, o jeigu bus netipine tada blokuos viska ir lauksi kol atvaziuos speciali technika sutvarkyt viso sito reikalo.
Kai tik zmones pajaus kad visokie girti dalbakai nebegales traiskyt zmoniu, arba neatsisesi prie vairo su kvapeliu, greitai bus sita sistema privaloma turet masinose, ir prasides baudos.
niekur nuo to nepabegsit
immortallt 2015-03-29 22:38
Gerai KET taisyklių nepamenu, bet su lengvosiomis lygtais negalima tempti 2t priekabų...
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Tesla Motors apie automobilinius autopilotus: pagaliau turime viską, ko reikia!