Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Cunami 2015-05-17 21:22
Su elektromobiliais yra tam tikrų problemų, apie kurias niekas nenori šnekėti.
Nors esu prieš nukvakusius benzininius varinklius ir net hibridus, dabartinių elektromobilių problema glūdi iš kart keliose vietose.
Tai:
- kaina
- galimybė stipriai išplėsti gamybą
- noras labai toli nuvažiuoti vienu pakrovimu
- pakrovimo greitis
Sprendimai yra, bet apie juos didieji gamintojai bijo net užsiminti ir toliau pudrina eilinių vartotojų smegenis užmesdami trigubas kainas ten, kur jos turi būti du kart pigesnės nei paprastų auto.
immortallt 2015-05-18 08:00
Kaina - bet kokia nauja technologija brangi, ypač kai akumuliatoriai sparčiai pinga. Vidutiniškai 8% per metus.
Kas tau netinka su galimybe plėsti gamybą? Sakysi ličio mažai? Melas. Tik ličio prieš 10 metų praktiškai visiškai nereikėjo. Per ateinančius 5 metus ličio gavyba iššaugs apie 3 kartus. Ir tai tik iš žinomų šaltinių, o ne naujai rastų.
Noras labai toli nuvažiuoti vienu pakrovimu yra didžiausia nesąmonė, nes 99% kelionių per dieną nesiekia 50km.
Pakrovimo greitis vėlgi mažės su laiku ir tiems 99% žmonių jokių problemų nesukuria.
Bijo užsiminti? Jie apie tai garsiai ir atvirai kalba, bet problemas tu hyperbolizuoji. Tai yra jauna technologija, kuri itin sparčiai vystosi. Ir asmeniškai nesuprantu, kur problema nuvažiavus ~500km sustoti 20min ir prasivaikščioti? Kol į tualetą suvaikštai jau praeina 5min., jei nėra eilės.
P.S. pradėk įtraukti eksploatacinius kaštus ir kainos skirtumas ženkliai sumažės.
P.S.S. vidutinis elektromobilis nuvažiuoja berods 30-40% per metus daugiau nei VDV automobilis (bent Europoje).
Creatium 2015-05-18 08:59
Tai, kad elektromobiliai nekainuoja 3 kartus brangiau. Retas siekia dvigubą kainą.
immortallt 2015-05-18 09:05
Na jei lygina Tesla Model S su kokiu Opel Astra, tada kainuos. Bet Tesla Model S yra kaip minimum BMW 6 ar 7, ar Mercedes S klasės automobilis.
Atk 2015-05-18 11:21
Turėjau el. dviratį. Žiemai kartą palikau nekrauti akumuliatoriaus (ličio jonų) ir po žiemos prarado maždaug pusė talpos. Gal tai ne dėl žiemos jis prarado, bet, panašu, kad dėl to, kad ilgai nekroviau. Instrukcijoj lyg parašyta, kad kas pusę metų atrodo, nors ir nenaudoji, reikia pakrauti, o aš gal 7 mėnesius jo nekroviau. Norėjau patikrinti patikimumą. Gal šiuolaikiniai akumuliatoriai geresni, nes tas buvo pakankamai senas, gal maždaug 2008 metų gamybos.
Cunami 2015-05-18 17:24
Matote - tikros elektromobilių problemos nematote. Tikras kalambūras gaunasi
Ličio yra pakankamai?
Kiek jo reikia kad pagaminti baterijas 10 mln automobilių?
Tesla Nevadoje stato milžinišką gamyklą už 5 mlrd dolerių, plius gauna beveik 2 mlrd dotacijų iš valstybės, o koks bus rezultatas?
Kiek Jie pagamins baterijų? Kiek tam reikia medžiagų? Kokios taps ličio kainos, jei tokių gamyklų bus ne viena, o sakykim 20 ?
Tokius klausimus reikia apgalvoti iš anksto, ne tada kai kainos šoktels keturgubai.
Dabar baterijų kaina yra pagrindinis stabdantis faktorius - o kas bus gamybą padidinus 20 kartų ?
Nepamirškim kad Tesla dar ruošiasi gaminti baterijų blokus namų vartojimui.
immortallt 2015-05-18 20:15
Cunami, o bent žinai kokia forma tos dotacijos? Tiesioginių nėra Pvz nutiesia kelią, atitiesia komunikacijas. Kodėl tokias subsidijas skiria? Nes valstijos konkuravo tarpusavyje kas gaus krūvą darbo vietų ir investicijų.
2020 metais patrigubėjus ličio gamybai turėtų būt berods apie 2mln elektromobilių per metus.
Ir šiaip ne ličio gavyba riboja akumuliatorių gamybą, o sferinis grafitas. Jo pajėgumų labai trūksta.
Cunami, ličio kainos tikimasi net sumažės, dėl masto ekonomijos. Taip pat realiai ličio suvargojimas išaugs apie 2x, nes 3x daugiau baterijų bus pagaminta 2020.
Ir tokie klausimai jau apgalvoti Tesla kalbasi su naujom kasyklom ir gamintojais, vystoma lygiagrečiai ir tiekimo grandinė.
Tesla gigafactory yra baigtinio dydžio projektas, bent iki 2020. Vėliau vystysis ir pasaulyje ličio jonų baterijų gamyba, bet pačio ličio išteklių yra daug, tik iki šiol mažai kas tyrinėjo. Berods net Lietuvoje turėtų jo būti pagal geologinius sluoksnius.
Iš kur žinau, nes mūsų įmonėje tryse apie tai rašėme
Cunami 2015-05-20 17:42
Nagi, patikrinam logiką. Rašai -
Dabar Tesla pagamina kiek automobilių per metus? 50000 ?
Tai iš kur bus 2 milijonai, padidinus 2-3 kartus gamybą?
Automobilį pagaminti tai ne programas klonuoti.
Kadras 2015-05-20 18:51
Per 2014m buvo parduota apie 350k elektromobiliu.
immortallt 2015-05-20 20:11
Cunami, o tu žinojai, kad baterijos naudojamos ne tik elektromobiliuose? O kad litis reikalingas ne tik baterijoms, žinojai? Iš čia ir atsiranda skirtumai.
Taip pat efektyvumas baterijų auga, tai yra iš to pačio kiekio ličio galima išgauti didesnės talpos baterijas.
Atk 2015-05-20 20:49
Dėl ličio manau neverta jaudintis. Yra visokių baterijų. Kol tas litis pasibaigs, sugalvos ką nors kito ir turbūt daug geresnio. Anksčiau irgi sakė, kad ličio trūks ir akumuliatoriai brangs, bet jie pigo.
Cunami 2015-05-22 15:52
Iš kur duomenys? Čia visi pasaulyje parduoti elektromobiliai ar kaip?
Manau kad Tesla ruošiasi gaminti tik sau, nes kitų standartai netiks.
Ar atpigs baterijos ženkliai, pradėjus 20x daugiau gaminti?
Bijau kad pabrangus žaliavoms baterijos ne tik kad nepigs, bet dar pabrangs.
Aišku, čia tik spėlionės, tikrai nesupykčiau pusvelčiui įsigyti gerą elektromobilį.
immortallt 2015-05-22 16:06
Tesla pirmoje eilėje gamins celes, kurios yra standartinės. Tinka į nešiojamų kompų baterijas ir dar daug kur kitur berods 15560 vadinasi standartas. Pirmas planas viskas sau, bet ne tik Tesla stato ličio jonų fabrikus. Be Teslos kyla dar 2-3x tiek pajėgumų, kiek dabar pagaminama.
Tesla skaičiuoja, kad vien dėl gigafactory masto ekonomijos sugebės atpiginti 30%. Per metus vidutiniškai kaina per talpą sumažėja 8%. Tai jei viskas gerai, gali atpigti Teslai baterijos net iki 50%.
Kodėl žaliavos turi brangti, jei išauga adekvačiai pasiūla? Pvz., geležies rūdos suvartojimas išaugo keliskart. Kaina per pernai metus ir šįmet nuriedėjo žemyn 60%. Atšokti nesimato prošvaisčių, nes dar nebaigti diegti nauji gavybos pajėgumai trejose didžiausiose šalyse.
Elektromobiliai yra sąlyginai nauja technologija, duok bent 1/10 to laiko, kurį turėjo VDV automobiliai.
Cunami 2015-05-25 14:19
BIijau kad elektromobiliai - senesnė technologija nei vidaus degimo varikliai, nes pirmieji auotomobiliai beveik 100% buvo elektriniai, ko ponas Rokfeleris su savo Standart Oil kompanija neprivertė visus gaminti varomus benzinu.
Nuo to laiko patobulėjimas įvyko tik tiek, kad vietoj švino akumuliatorių atsirado ličio-jonų.
Tiesa, dar atsirado kompiuteriai, kurie keliais procentais optimizuoja kuro sunaudojimą, lenvesnės medžiagos, bet visumoj progresas šioje srityje ne didesnis nei pas vidaus degimo variklius - tai yra mizernas.
Tikėtis kad pavyks sukišti į baterijas daugiau energijos nei turi naftos produktai - beviltiška, yra toks dalykas kaip energijos tankis. Ne jokia baterija neturės benzino bako energijos tankio.
Išeitis būtų greitas pakrovimas, bet kol kas visa tai labai brangiai kainuoja. Viena tokia pakrovimo stotelė ar ne 2 mln dolerių?
immortallt 2015-05-25 14:49
Todėl ir rašiau sąlyginai. Ir niekas nevertė, tuo metu kuro energijos tankis buvo daug didesnis nei elektros akumuliatorių.
Elektromobilių progresas mizernas? Prieš ~10 metų atstumas nuvažiuojamas buvo ~20km, dabar jis apie 300km Tesla atveju.
Akumuliatoriams nereikia sukišti tiek pat energijos, kiek į kuro baką, nes elektriniai varikliai energiją naudoja daug efektyviau be to sumažėja viso automobilio svoris. BMW i3 svoris tik berods 1.2 tonos.
Ne, viena pakrovimo stotelė 2mln nekainuoja Be to, kuro kolonėlės irgi kainuoja ne kapeikas, tad surask abu skaičius tiksliai, o tada daryk iš to išvadą.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Vilniečiai galės išbandyti elektromobilį „BMW i3“ (Video)