Motomobilis C-1: niekada nenuvirstantis motociklas-automobilis (Video)
(5)
Bendrovė "Lit Motors" sukūrė pusiausvyrą laikantį automobilį ant dviejų ratų C-1, kurį pristatė "Popular Science" organizuotame futuristinių transporto priemonių konkurse "2015 Invention Awards". "Mūsų motomobilis – kelių transporto ateitis", - neabejoja "Lit Motors" įkūrėjas Danny Kimas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
"Mūsų kūrinys – tai motociklo romantika ir efektyvumas bei automobilio saugumas ir patikimumas viename, - įsitikinęs D. Kimas.
Maksimalus C-1 greitis – 160 km/val., o nuo 0 iki 100 km/val. šis motomobilis įsibėgėja per 6 s. Tačiau bene įspūdingiausia šios neįprastos transporto priemonės charakteristika – ji važiuoja ant dviejų ratų ir niekada nenuvirsta.
"Šios C-1 mįslės esmė – patentuota giroskopinė stabilumo sistema, - aiškina bendrovės įkūrėjas. – Pora 10 tūkst. sūkių per minutę greičiu besisukančių smagračių mūsų sukurtą girosistemą įgalina generuoti kontroliuoti transporto priemonės vertikalę ir C-1 posvyrio kampą. Todėl C-1 pats apskaičiuoja, kiek jam pasvirti prieš posūkį ir išvažiuojant iš jo. Maža to, sistemai galios pakanka automobilį išlaikyti vertikalioje padėtyje net ir per susidūrimą."
Tokius stebuklus atlieka po sėdynėmis įrengta giroskopų sistema. Dviračio automobilio (vairuojant tokį nereikia šalmo) pusiausvyrą palaiko du besisukantys diskai (angl. – gyro), kurie laikrodžio rodyklės kryptimi atlieka nuo 5 iki 12 tūkst. apsisukimų per minutę. Kompiuterizuotas stabilumo kontrolės modulis fiksuoja diskų padėtį ir ją reikalui esant koreguoja.
Ne mažiau svarbu ir tai, kad 363 kg sveriantis C-1 – aplinką tausojanti transporto priemonė, kurios ratus suka ne degalai, o elektra. Visiškai įkrautos 10,4 kilovatvalandės baterijos užteks 250-300 km kelionei. Nors išoriškai automobiliukas atrodo mažas, salone yra sėdynė keleiviui. O stovėjimo aikštelėje ši vos vieno metro pločio ir 1,4 metro aukščio transporto priemonė vietos užims ne daugiau nei motociklas.
Masinę C-1 gamybą planuojama pradėti po dvejų metų. Pigiausias modelis kainuos nuo 24 tūkst. dolerių.