Kaip vairuotojai nustekena dyzelinius variklius (32)
Vienas didžiausių dyzelinių automobilių vairuotojams tenkančių rūpesčių – degalų tiekimo sistemos priežiūra. Kai kurie jos gedimai, pavyzdžiui, sudilusių ar užsikimšusių purkštukų remontas gali nemenkai patuštinti kišenes. Kas sukelia šios svarbios sistemos gedimus ir kaip jų išvengti?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kaip sakė Kaune įsikūrusio Raimondo autoserviso savininkas ir vadovas Raimondas Žumbakys, profilaktiškai pasitikrinti automobilio degalų tiekimo sistemą verta nuvažiavus maždaug 50 tūkst. kilometrų. O pastebėjus, kad automobilis sunkiau užsiveda, padidėjo degalų sąnaudos ar dūmingumas – ir anksčiau. Mat šie simptomai gali reikšti vienokį ar kitokį sistemos gedimą.
Bene dažniausiai pasitaikantis dyzelinių automobilių degalų tiekimo sistemos gedimas, pasak R. Žumbakio, sudilę arba užsikimšę dyzelino purkštukai. Netvarkingi purkštukai neįpurškia reikiamo degalų kiekio į variklio cilindrą. Taip nutikus, vairuotojai pastebi anksčiau įvardytus požymius: automobilį užvesti tampa vis sunkiau, o degalų sunaudojama daugiau.
Kitos neretai pasitaikančios degalų tiekimo sistemos problemos – sugedę aukšto slėgio siurbliai, užterštas bakas, filtrai ar tepalai. Pastaruosius skubantys vairuotojai esą dažnai pamiršta pakeisti laiku.
Nekokybiškų degalų kaltė
Anot R. Žumbakio, dyzelino purkštukų gedimus dažniausiai sukelia vairuotojų pasirinkti nekokybiški degalai. Jie gali lemti ir kitas meistro išvardytas problemas.
„Prastos kokybės dyzeline gausu įvairių „šiukšlių“. Jos ir gadina automobilio detales. Degalų tiekimo sistema turi būti itin sandari, o nekokybiški degalai šią savybę sumažina “, – aiškino R. Žumbakys. Jis pridūrė, kad pagal pasenusias technologijas pagamintuose degaluose iš rytinių kaimynų yra daugiau sieros junginių. Dėl to sumažėja variklio galia, degalai nesudega, užteršiama tepimo sistema, sutrumpėja variklio tarnavimo laikas
Kiek atsieis degalų tiekimo sistemos profilaktika arba išvardytų gedimų pašalinimas, priklauso nuo automobilio modelio.
„Vieno purkštuko remontas vidutiniškai kainuoja nuo 50 iki 200 eurų“, – skaičiavo R. Žumbakys. Pakeisti tepalus, jeigu automobilis turi keturis cilindrus, atsieis apie 50 eurų. Jeigu cilindrų daugiau – šeši ar aštuoni – gali kainuoti ir apie 120 eurų.
Kokybišką dyzeliną į automobilio baką pilantys vairuotojai tepalus turėtų keisti kas 15 tūkst. kilometrų, o degalų filtrus – kas 30 tūkst. kilometrų. Jeigu dyzelinas nekokybiškas, tai daryti, R. Žumbakio teigimu, reikia dažniau.
Kokybiški degalai – ekonomiškiau
„Didžiausia apsilankančių klientų dalis bando sutaupyti, rinkdamiesi nekokybiškus degalus. Šių sukeltas brangiai atsieinančias problemas ir tenka spręsti “, – pasakojo automobilių meistras.
Jis pasidalijo patirtimi į nuosavą automobilį pilant naujos kartos dyzeliną „Neste Pro Diesel“, kurio sudėtyje pagal NEXBTL technologiją iš biomasės pagaminta dalis: sumažėjo degalų sąnaudos, dūmingumas, gedimų skaičius, padidėjo vairuojamo automobilio, skaičiuojančio jau dešimtus metus, galia.
„Taip, švarūs ir kokybiški degalai kainuoja brangau, bet jų sunaudojama mažiau. Be to, automobilio detalės tarnauja ilgiau, nereikia gaišti laiko remontui. Tokia paprasta ekonomija“, – kalbėjo R. Žumbakys.