Važiuok, kol Saulė šviečia: pirmasis Saulės energija varomas sportinis automobilis (7)
Ar gali įprastais keliais važinėjantis automobilis būti varomas vien Saulės energija? Viena kompanija mano, kad taip, ir planuoja vėliau šiais metais pristatyti mažesnį tokio automobilio variantą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„The Immortus”, dvivietis automobilis yra Melburne (Australija) įsikūrusių elektromobilių technologijos startuolių EVX Ventures rankų kūrinys. Automobilis padengtas fotovoltiniais elementais (8 m²) ir dar turi ličio bateriją energijos (5-10kWh) saugojimui. Tačiau automobilis toks lengvas (500 kg tuščias, 700 kg visiškai pakrautas), kad gali važinėti, naudodamas vien saulės energiją.
Tai įmanoma dėl automobilio gero masės ir galios santykio. Be to, jis itin aerodinamiškas, bet vis vien atrodo „patraukliai ir stilngai,” IFLScience sajė vienas iš EVX įkūrėjų ir vykdomasis direktorius Barry'is Nguyen'as. Automobilyje vietoje įprastų padangų naudojamos specialiai vadinamiems „saulės lenktynininkams“ – Saule varomiems automobiliams.
Naudodamas baterijų ir skydelio galią, automobilis galės pasiekti 160 km/h greitį. Naudodamas vien Saulės galią, jis gali pasiekti 80 km/h greitį.
O kas tikriausiai įdomiausia, Nguyenas sakė, kad automobilis galės riedėti, naudodamas vien saulės energiją, tad teoriškai galės važiuoti neribotai, jei neviršys 60 km/h greičio ir nepaliaudama švies Saulė. Vis vien, tai visai įspūdinga. Tačiau Nguyenas pabrėžė, kad šios technologijos pradinė idėja buvo naudoti saulės elementus drauge su egzistuojančiais automobiliais.
„Regime fotovoltinius elementus kaip įprastai galimo nuvažiuoti nuotolio padidinimo technologiją, o ne kaip būdą išgauti daugiau energijos nei reikia praktiniam naudojimui,” sakė jis. „Tačiau, jei nuolat yra saulėta, šis unikalaus automobilis 60 km/h greičiu gali važiuoti be galo.”
EVX planuoja pademonstruoti ketvirčiu mažesnę savo automobilio versiją SEMA Show 2015 Las Vegaso Konvencijų centre lapkritį. Projekte dalyvauja ir pirmaujanti elektrinių automobilių tyrimų ir vystymo grupė iš Swinburne'o technologij universiteto Melburne.
Nguyenas sakė, kad kai automobilis bus išleistas, jis turėtų kainuoti apie $370 000, ir neplanuojama parduoti daugiau, nei 100 vienetų. Pasak Nguyeno, šiuo automobiliu važinėtis bus legalu, pagal „individualiai sukonstruotų automobilių taisykles” Australijoje ir JAV.
Komanda iki 2016-ųjų metų pabaigos planuoja išbandyti nesumažintą automobilio versiją, jei surinks pakankamai pinigų veikiančiam prototipui.
Jonathan O'Callaghan
www.iflscience.com