Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
lizunas 2015-09-14 09:51
Tai pala, ir su automatine tai veikia? Tai yra, atleidi akceleratorių ir tauposi degalai, ar visgi tai veikia su tik mechanine?
zaliaakis 2015-09-14 10:09
Priklauso kokia automatinė dėžė. Vienos stabdo su pavara(mažėjant greičiui automatiškai persijungia į žemesnė ir tt) kitos ne. Dar kitos dar kitaip. Reikia bandyti ir žinosi kaip taupyti.
vytautas50 2015-09-14 10:36
biggie 2015-09-14 11:21
visiškai sutinku su duotu pavyzdžiu su dviračiu. Automobilistams sveika būtų pasivažinėt dviračiu, tai gerai padeda suprasti, ką veikia automobilio variklis, kaip gazavimas į kalną, geras pavaros parinkimas veikia kuro sąnaudas, ugdomas logiškesnis planavimas, sklandesnis ir ramesnis važiavimas ir, aišku, už tai apdovanojama mažesnėmis kuro sąnaudomis.
O dėl važiavimo "ant pavaros" sunku vienareikšmiškai pasakyti. Vienur naudinga stabdyti varikliu, kitur riedėti laisvu. Čia viskas priklauso nuo konkrečios situacijos, važiavimo greičio, automobilio masės, turimo atstumo, vairuotojo patirties ir t.t.
O automatams reikia elgtis taip, kaip numatė mašinos konstruktoriai. Elgiantis kitaip negu jie numatė, gali tikrai smarkiai "sutaupyti"
kestutisz 2015-09-14 12:02
Su automatu dar reikia pasistengti norint "pataupyti" ir tuo pačiu pribaigti dėžę - su "N" riedėti dažniausiai galima tik ribotu greičiu/atstumą.
Gediminas Jurgaitis 2015-09-14 12:13
nesupratau... tai jei as vaziuoju "ant begio" ir atleidziu "gaza" kuro padavimas nutraukiamas, bet jei as ta pati padarau isjunges "begi" tai kuras vis dar tiekiamas? kazkokia pieva
vytautas50 2015-09-14 12:26
vyckas 2015-09-14 12:28
Išjungus pavarą variklis naudoja kurą tam, kad neužgestų. Riedant su begiu variklį suka ratai. Bent jau taip aš įsivaizduoju.
bahuriux 2015-09-14 13:05
išskyrus kai greitis mažiau nei 15km/h, šitaip yra šancų sustabdyti, pataysyti slystančia mašiną su gazu netgi jei reikia ir vis dar turėti pilną kontrolę.
fakitol 2015-09-14 13:20
Dar galiu pridėti, kad perjungiant pavarą, kai yra išminama sankaba, kuro kiekis taip pat yra mažinamas.
p0lius 2015-09-14 15:54
Prašau paaiškinkit žaliam vairuotojui: ar perjungiant pavarą, nesigadina greičių dežė? Aš dažniausiai mieste važiuoju ant laisvos, nes tėvai sakė, kad dažnai mėtant pavaras kažkas dyla dežėje ir ką sutaupytum ant degalų, visitiek išleistum keičiant dėžę.
HDi 2015-09-14 16:32
Jei pavarų dėžė ne probleminė, o mechaninės retai kada tokios būna, bet žinoma pasitaiko kartais, ir galingumas be proto nesukeltas, ir žinoma sankaba mokama naudotis, nebūna "nepataikymų","nedajungimų", tai ta dėžė laikys ilgiau nei variklis net ir stipriai vaikant.
incognit0 2015-09-14 17:48
Po tokio taupymo atsiprasant varikliui ir pavaru dezei po metu amen bus , aisku jei auto ka tik is salono tai ilgiau atlaikys , bet jei automobilis kaip daugumos lietuvos gyventoju 8 - 12 metu senumo tai pradekit ruost suma remontui nuo tu sutaupytu riediejimu.
Wolfy 2015-09-14 18:40
Riedu tik ant bėgio, nes tada mašina kuro neima, net ir kompas rodo tada 0, bet jeigu apsukos per mažai nukrenta, tada vėl pradeda simboliškai kurą imti variklis. Tai tikrai riedėjimas su bėgiu yra ekonomiškas.
bahuriux 2015-09-14 19:24
Pasakyk tai mano opeliui 22 metų senumo varomui LPG kuris nuvažiavęs tipo 300kkm, neskaitant kiek buvo atsuktas odometras prieš mane. Važinėjama maždaug taip: užsidega žalias šviesoforo signalas 1 pavara iki 7000rpm, gazas iki dugno greitis 50, per 0,8-1,2s (laikas su sankabos paspaudimu ir atleidimu) ikalama į 2 pavara ratai kasasi pradžioj nes dar nespeja nukristi apsukos, greitis jei reikia iki 60-70, jei reikia iki 100 apsukos tada jau 7000rpm, tada 3 arba 5 pavara priklauso nuo situacijos, sankabai ir pavarų dėžei tas nelabai patinka, bet kam tai įdomu, kai pavarų dėžė kainuoja nuo 0 iki 30 EUR. Čia jei važiuoti smagiai Šitaip dragindamas vienam (legaliam) drage vieną kartą nepataikiau pavaros iš 2 pavaros prie 7000rpm ikaliau į 1 turėjau žinoma į 3 pataikyti, apsukos turbūt sukilo iki 10000+rpm, iš to skubėjimo ir bandymo sutaupyti kokias 0,2 sekundes, taip gavosi ir žinoma atleidau sankabą staigiai, tai pavarų dėžę suknisau, bet ne visą dęžę, o tik veleno galiuką, tai 5 pavara pradėjo grybauti, pataisoma buvo su paprasta svarke neišimant dėžės, bet pigiai gavau kitą dėžę ir persidėjau.
O gatvėse tai važiuoju kompromisiškai ir smagiai ir ekonomiškai, maždaug taip 1 pavara 3000rpm, 2 pavara 5000rpm, tada 4 ir gazas atleistas, smagu ir iš dalies ekonomiška nes tos pirmas dvi pavaros trunka tik kelias sekundes kol įsibėgėju iki 60, atleidus gazą iškarto suveikia "fuel cut" sistema, jei pastebėjot absoliučiai priešingai nei rašo straipsnyje aš ne mažinu, bet didinu pavarą, arba palieku tą pačią žiųrin ko reikia konkrečioj situacijoj, esant aukštesniai pavarai mažiau prarandama energijos riedėjimui ir variklio sukimui kai "fuel cut" rėžimas vis dar veikia. LPG centus tekainuoja tai PX važiuoju pigiau nei jus su dyzeliais apsipyle dūmais Jei ką turių ir dyzelį tik jo nekenčių, nes šitaip nepavažinėsi su juo . Dar viena priežastis kodėl važiuoju visada su pavara nes taip kontroliuoju mašinos ratų sukibimą pvz posūkiuse tokiu būdu, nes galiu paskirstyti kuriai ašiai priekinei ar galinei reikia labiau sukibti su keliu, bet čia jau jum kosmosas prasideda Atleidus gazą prispaudžiamas priekis ir atvirkščiai, užmetus gazo galas prisispaudžia labiau.
Taupyti tokiu būdu galima jei mašina sena ir dalys tik centai ir netgi būtina visoms mašinoms, kai kelias slidus (bet tai jau ne dėl taupymo, o dėl saugumo).
Ne, aš nesu kelių maniakas, kaip jau spėjot pagalvoti, visada laikausi atstumo, stengiuosi neviršyti bendro srauto greičio ir greičio ribojimo ženklų (+10 nesiskaito, standartas), praleidžiu pėsčiuosius, moku KET ir tt. Tik tiek, kad pas mane nėra normalaus važiavimo rėžimo, arba sport, arba ekonomiškas, nevažiuoju tarpiniais rėžimais. Būna, kad važiuoju tolygiai ant 1500rpm vos prilietes gazą, tada tauposi kuras, bet buna ir priešingai. Dar benzininiams varikliams yra toks dalykas, kaip "pumping loses", tai nuostuoliai del to kad stumokliai pumpuoja išretėjusį iki lengvo vakuumo orą, o tam reikia aukoti naudingą galia. na maždaug taip yra per pridarytą gazo sklendę traukiamas išretėjęs oras, vakuumas veikia prieš stumoklio paviršių ir prieš jūsu kišenę, nebūtu didelės bedos, jei tai ir būtu vakkumas visą laiką, bet kai stumoklis apačioj, o slegis vis dar didėja, darbas padarytas energija prarasta, tada reikia suspausti ta nelabai retą orą, o vakuumas jau sumažęjęs ir nebekompensuoja praradimų. Kad to išvengti reikia, taip važiuoti panašiai kaip aš, arba ant labai mažų apsukų su mažai gazo, arba ant vidutinių apsukų užmetus gerokai gazo kol bėgėjiesi, taip sumažimi tokio tipo pumpavimo nuostuoliai. Dyzeliniai varikliai neturi tokios bėdos. Vėl jums kosmosų prirašiau, turėsit ką studijuoti laisvalaikiu
Robkinas 2015-09-14 20:12
10 000rpm? su 22 metų senumo opeliu?? Nors ne, teisingai sakai - kosmosą prirašei. Man asmeniškai būtų gėda tokias nesąmones pliaukšti. Labai mums įdomu, kaip su savo sena vokiška katalka pavarų dėžę draskei (proto neturėdamas), kai, tuo tarpu, straipsnio tema kalba apie ekonomišką vairavimą.
HDi 2015-09-14 20:25
Nieko kažko, turiu kovinį subariką ir 23metai jam, ta prasme tikrai kovinį, drožiu žiemom, jau trečia žiema bus, jis TA turi, važiuoja, papuvęs biškį, rida arti 400k bet dar važiuoja, tai ir kartą buvau nepataikęs į bėgį, ir užsisuko daugiau nei tachometre virš gerokai 8k nu ir nieko sėkmingai važiuoja.
Creatium 2015-09-14 22:48
Na, pvz. 2012 metų passatas su automatine greičių dėže, tai atleidus gazą ir jeigu yra pakankamas greitis (berods virš 30km) įsijungia laisva pavara ir kuras nėra naudojamas (bent taip rodo kompas). Pvz. Vilniuje nuo Narbuto kalno leidžiantis tai vidutinės tos kelionės sąnaudos nukrenta iki neregėtų mažumų, nes visą kelią tik riedi.
bahuriux 2015-09-15 07:49
Jei ta dėžė DSG https://en.wikipedia.org/wiki/Direct-shift_gearbox tada taip yra kaip sakai, tik nemananau, kad įsijungia laisva pavara ir kuro sąnaudos 0l/100km. Yra du variantai arba gesinamas variklis "start stop" sistema, tada gali būti ir laisva pavara, arba tiesiog dėžė parenka tokia (aukštesnę) pavarą , kad apsukos būtu kuo žemesnės ir išjungia kuro tiekimą, bet ne laisva pavara jokiais būdais.
Dauguma jūsų įsivaizduoja, kad važiuojant 3-4-5 pavara ir atleidus gazą laužosi kasnors? Ne taip nėra, 99% variklių yra tam pritaikyti ir gali nuvažiuoti 0,5-1 milijoną km, be nagų kišimo prie variklio, tik tepalus pasikeiskit kas 10kkm, tik ne į ELF, o paprastos mechaninės pavarų dėžės atlaiko minimum milijoną km, jei važinėjama normaliai, sankaba mano vienoj nuvažinėtoj mašinoj audi 80 2,0E vis dar originali gamyklinė buvo iki 400kkm, vis dar nekeista ir vis dar važiuotu jei reikėtu ta mašina.
Nėra jokių problemų važiuoji, atleidi gazą visiškai ir sankaba spaudi tik variklio apsukoms nukritus iki 1300-1000rpm dar nuo variklio tipo priklauso nes pas vienus laisvos apsukos bus 1100rpm, pas kitus 800rpm. Šitaip tikrai nesilaužo niekas, staripsnio autorius siūlo dar papildomai ijungti ir į žemesnę pavarą, jei greitis vis dar perdidelis (aš pritariu tam), bet jei dyzelis neverta to daryti, jei benzas verta ir aišku nuo situacijos ir greičio dar priklauso.
namaste 2015-09-15 13:30
Turėjau prieš tai VAG'ą su mechanika, tai nuolat stabdydavau pavaromis, kitaip net nesigauna važiuot, nes mėgstu kai automobilis visuomet pasiruošęs reaguoti į akseleratoriaus paspaudimą, tuo pačiu ir kuro sutaupydavau ir per tris metus eksploatavimo nieks ten nesugedo. Dabar važinėju su BMW automatu, tai mano nuostabai atleidus akseleratorių kuro sąnaudos būna lygios nuliui, nors galvojau, kad pas automatą nėra fuel cut. Beje riedant nuokalne dėžė dar ir žemesnę pavarą perjungia, o sport režime dar stabdo varikliu, jei spaudi stabdžio pedalą.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Mėgstate riedėti laisva pavara? Nustebsite, ką tai reiškia