Pavojingiausios ir dažniausiai daromos vairuotojų klaidos: pasekmės tragiškos (9)
Kelias neatleidžia klaidų. Net menkiausia vairuotojo klaida gali sukelti eismo įvykį, kurio pasekmės neretai būna tragiškos. Siekdami išvengti nelaimių, turėtumėte atkreipti dėmesį į pačias pavojingiausias klaidas, kurių reikėtų nedaryti tuo metu, kai sėdite už automobilio vairo.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vairavimas išgėrus ar apsvaigus nuo narkotinių medžiagų
Kasmet vis daugiau eismo įvykių nutinka dėl išgėrusių vairuotojų kaltės, tiesa, galima tik numanyti, kiek dar tokių vairuotojų būna neužfiksuotų. Daugelis, kas vairuoja automobilį, motociklą, mopedą ar kitą transporto priemonę, būdami apsvaigę nuo alkoholio ar narkotinių medžiagų, nemato tame nieko baisaus. Tokių vairuotojų pagrindinis tikslas – neįkliūti kelių policijos pareigūnams. Tačiau vertėtų susimąstyti, kad iškyla didžiulė grėsmė tiek patiems vairuotojams, tiek šalia esantiems keleiviams ar kitiems eismo dalyviams.
Kalbėjimas mobiliuoju telefonu arba trumpųjų žinučių siuntimas už vairo
Neretai tragiškai baigiasi, kai vairuotojai nukreipia dėmesį nuo kelio tam, kad parašytų trumpąją žinutę ar atsilieptų į skambutį. Dažniausiai jie išvažiuoja į priešpriešinį eismą arba nuvažiuoja nuo kelio.
Kaskadiniai triukai kelyje
Vairuotojo gebėjimas pasirinkti tinkamą greitį, įvertinus eismo ir oro sąlygas, yra labai svarbus. Nuo greičio priklauso judėjimo saugumas, o gebėjimas pasirinkti tinkamą greitį padės racionaliai sureaguoti į menkiausius netikėtumus ar pokyčius kelyje.
Vairuotojo emocionalumas
Prasta vairavimo kultūra, besiremianti agresija kitiems eismo dalyviams, neretai priveda prie rimtų eismo įvykių, kuriuose žūsta žmonės.
Saugos diržų ignoravimas
Saugos diržų naudojimas sumažina avarijų pasekmes 6-8 kartus. Tyrimai parodė, kad kai automobilis važiuoja 80 km/h greičiu ir trenkiasi į priešais esančią kliūtį, sužalojimai prilygsta tokiems, kokius žmogus patirtų iš 25 metrų aukščio krisdamas ant asfalto. Taip nutinka tada, kai vairuotojas ir keleiviai būna neprisisegę saugos diržų.
Vaiko kėdutės salone nebuvimas
Daugelis suaugusiųjų iki šiol nepakankamai įvertina, kokį svarbų vaidmenį atlieka vaiko kėdutė. Avarijos metu, tikimybė, kad kūdikis susižeis ar žūs, sumažėja 71 proc., o vaikas nuo 1 iki 4 metų – 54 proc.
Nepakankamas oro sąlygų įvertinimas
Lietus, rūkas, plikledis, prietemos – tai tie veiksniai, kurie turi labai daug įtakos saugumui kelyje. Blogos oro sąlygos padidina eismo įvykių tikimybę 25 proc. Tokios kritinės oro sąlygos kaip plikledis arba liūtis būtinai išryškins tiek vairuotojo vairavimo įgūdžių, tiek automobilių trūkumus. Svarbų vaidmenį tokiomis sąlygomis atliks vairuotojo žinios ir patirtis.
Neteisingas automobilio valdymas
Neretai pasitaiko atvejų, kai staigiai didinant greitį arba stabdant, arba darant staigų posūkį, automobilis ima slysti į šoną. Iš netikėtumo vairuotojas pasimeta, spaudžia stabdžio pedalą, tuo pačiu dar labiau apsunkindamas padėtį. Tokiose situacijose jis, visų pirma, turėtų pamiršti apie stabdžio ar sankabos pedalus. Kai automobilis slysta, vieninteliai, kas gali padėti vairuotojui – tai vairas ir akceleratoriaus pedalas, kuriais jis turi suvaldyti automobilį.
Vairavimas pavargus ir norint miego
Daugelis vairuotojų nesureikšmina nuovargio, mieguistumo ir dėmesingumo sumažėjimo kelyje. Pavargęs vairuotojas negeba susikoncentruoti ir didėja jo reakcijos laikas. Kuo didesnis greitis, tuo greičiau žmogus pavargsta. Remiantis medikų duomenimis, važiuojant 90 km/h greičiu nuovargis ištinka po 3,5-4 valandų. Kai jaučiamas nuovargis ar merkiasi akys, vertėtų sustoti pailsėti.
Koncentracijos praradimas
Svarbiausia vairuotojui – judėjimo metu išlikti susikoncentravusiam į vairavimą. Negalima blaškytis nė sekundei. Atsisukti į keleivius arba žiūrėti į juos per galinio vaizdo veidrodėlį tolygu nukreipti dėmesį nuo vairavimo ir padidinti avarijos riziką. Važiuodamas 90 km/h greičiu automobilis per sekundę įveikia 25 metrus. Vienas galvos pasukimas į vaikus trims sekundėms – tai 75 metrai važiavimo „aklai“. Geriau sustoti, negu rizikuoti savo šeimos narių gyvybėmis, sprendžiant iškilusius klausimus už vairo.