Autonominių mašinų dilema: aukoti keleivį ar pėsčiuosius?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

immortallt 2016-06-29 11:59
Kitaip sakant, padarė apklausą runkelių, bet ne sistemą analizuoja. Pirma, situacija, kad iš niekur nieko, ant kelio atsiranda pėstieji ir neįmanoma išvengti kažkieno žūties, primena didesnę fantastiką nei kelionės laiku ar teleportacija. Antra, jei pėstieji ant kelio atsiranda iš niekur - jie pažeidžia eismo taisykles. Važiuoji kiaurai ir jų problemos - natūrali atranka.
MindaugasV85 2016-06-29 12:19
Teisingai! Matai immortallt, tu man taip patinki, kad as pats pries tavo auto sokciau (prikalbines dar keleta draugu), kad tik tu nuo trasos nulektum Deja nenoreciau, kad tu soktum pries manaji auto: teks sutikti su tavo nuomone - traiskyt idiotus
vyckas 2016-06-29 12:42
Immortallt teisus. Ką veikia 10 pėsčiųjų vidury kelio. Gal jie apsvaigę nuo alkoholio ar kokių narkotikų. Gal šiaip koks savižudžių būrelis, ar grupelė paauglių sugalvojusių pažaisti su autonominiais automobiliais. Joks auto nežudys keleivių ar vairuotojo dėl neaiškių aplinkybių. Dės ant stabdžių, o tada jau kaip dievas duos. Nė vienas gamintojas negamins auto, kurie nuo tiltų šokinės ar į griovius vartysis kiekvieną kartą kai koks žioplys sugalvos keliu pasivaikščiot, nebent jie labai nori parduoti lygiai 0 tokių auto.
amas 2016-06-29 12:44
Aš ir visiškai pritariu, kad pestysis ne savo vietoj, tai tik jo problema. O ka jei pėstysis ant geležinkelio, kažkodėl niekas nesvarsto, kad keleivinius traukinius reiktu verst nuo bėgių...
immortallt 2016-06-29 13:55
O turėtų! Gi amoralu žudyti pėstyjį! Pėstysis gi visada nekaltas.
aurimokas 2016-06-29 14:36
O jei tie 10 pesciuju staiga pries pat tavo masina izenge i pesciuju pereja? Kaip tada reaguot automobiliui? Irgi traiskyt, nors pestieji turi teise zengti i pesciuju pereja norint pereiti per kelia?
Creatium 2016-06-29 15:06
O ką reiškia tas "staiga įžengė"? Nu tipo iš niekur atsirado? Ar stovėjo prie gatvės ir tik privažiavus automobiliui staiga pradėjo eit? Nes visais atvejais, išskyrus teleportaciją, automobilio AI turėtų suvokti, kad žmogus: a) nori eiti per perėją; b) įžengė į perėją; c) stovi šalia perėjos, bet nesiruošia eiti. Jeigu žmogus yra prie perėjos, auto sulėtina arba visai sustoja jį praleisti. Vienintelis variantas, jeigu žmogus įvažiuoja riedlente, dviračiu ar dar kuo į perėją ir tiesiog nėra laiko staigiai sustabdyti. Tuomet įsijungia KET taisyklės, kurios numato, kad pėstysis turi įsitikinti, kad nėra auto eismo arba, kad tas auto eismas jį praleidžia. Tai jokios magijos nėra. Jeigu pėstysis įžengia į perėją prieš pat auto, tai jis pats yra kaltas, nes perėja (apie nereguliuojamą eina kalba) jam pirmumo teisės lyg ir neduoda.
amas 2016-06-29 15:39
Apie pėsčiųjų perėją automobilis tikrai žinos iš anksto... Gereičiausiai įvertins visus pesčiuosius ant šaligatvio kaip galimą kliūtį. Priklausomai nuo jutiklių, gereičiausiai matys ir žmones stovinčius šalikėlėy tarp priparkuotų atomobių...
Shinigami 2016-06-29 20:27
Truk už vadžių ir vėl iš pradžių. Jau buvo ne vienas toks straipsnis su tokiu pat pavadinimų. Tad apie tai nerašysiu, nes jau prirašiau daug. Bet parašysiu apie kitas autonominių automobilių galimybes. Jei autonominis automobilis važiuoja be vairuotojo tai jam reikia iš kart nurodyti kelionės tikslą arba tikslus. Tada jis kaip ir visi navigatoriai parinks tinkamiausia maršrutą pagal nustatimus. Jei mieste važiuoja tik autonominiai automobiliai, galima sukurti centrinę kelių apkrovos duombazę pasiekiama internetų. Autopilotas nusiunčia savo suformuota maršrutą į tokia duombazę, o jį sudeda visų autonominių automobilių maršrutus ir jų numatoma buvimo vietą konkrečių laiko momentų. Pagal tai nustato busimas kelių apkrovas ir galimus kamščius. Jei kažkurioje gatvės atkarpoje susidaro per didelė apkrova ir susidaro kamštis, centrinė duombazė autopilotui pasiūlo alternatyvu maršrutą. Kad išvengti kamščių. Ir visada maršrutą galima tikrinti kelionės metu ir jei reikia vėl pataisyti. Kita galimybė butu išmanios sankryžos. Autonominis automobilis nusiunčia savo maršrutą į centrinę duombazę. Jį žino ar automobilis kitoje sankryžoje suks į kairę, važiuos tiesiai, suks į dešinę ar apsisuks. Ir pagal šia informacija valdo sankryžos šviesoforus. Jei nėra automobilių sukančių į kairę. Tada neužsidega žalia šviesa sukimui į kairę, o leidžiamas eismas kitoms eismo juostoms. Tai sumažintu stovėjimą prie šviesoforo, nors niekas nevažiuoja per sankryžą.
MindaugasV85 2016-06-29 23:17
autonominiai automobiliai - jiems išvis nereikia šviesoforų, jiems net nereikia sustoti: jis tiesiog "prašoka į tarpus". Jeigu nori šviesoforų - tau net nereikia autonominių automobilių. Tą puikiai* jau dabar atlieka išmani eismo valdymo sistema. Ji tokia puiki, kad Vilnius net nežino, kas yra kelionė į darbą be kamščių O navigacinės sistemos taip pat puikiai sugeba sekti "traffic'ą" (dar neteko išbandyti šios funkcijos, bet mačiau tokia yra). Tai ar naudojatės??? <....> Kol žmogui reiks kažką daryti - jis skųsis "kaip būtų gerai...". Vairuoti apskritai yra (turi būti) malonumas: kas per autonominis automobilis Čia tas pats kaip: ei, pa**sk mano bobą, o tai aš tingiu
- 2016-06-30 01:06
Nu, jei tau malonumas sukt baranką, tai suk tu ją, o man tereikia tik pasiekti tašką B. Vėl durni straipsniai apie dar durnesnes apklausas, ir o siaube, jų rezultatais bus vadovaujamasi sprendžiant apie autonominius automobilius, bei kuriami teisynai.
MindaugasV85 2016-06-30 06:20
Kad to nebus, tai aš tau galiu garantuoti. Čia tokius klausimus kelia tie, kurie apskritai su programavimu nieko bendro neturi. Pamatę robotą fabrike irgi paklaustų, ką daryti jei robotas juos užpultų? Ką ką, p**t atgal https://www.youtube.com/watch?v=pXQZVTgvKec
Shinigami 2016-06-30 07:49
Tiek daug nusišnekėjimo vienoje vietoje?
peeplt 2016-06-30 08:31
Pradėjus intensyviai naudoti tokius automobilius, neišvengiamai jie atsidurs įvairiose situacijos kur nukentės tiek keleiviai, tiek pėstieji. Gamintojai rizikuoja būti užversti teisiniais ieškiniais, dėl žalos atlyginimo. Todėl manau pradžioje išeis autonominiai automobiliai, kurie bus pilnai funkcionalūs, bet tiesiog bus pavadinti autopilotais, kuriems būtina žmogaus, priežiūra. Tokiu būdu atsitikus nelaimei gamintojas galės gintis, kad tai buvo tik autopilotas, ir kad jam nebuvo galima perleisti visiško automobilio valdymo, nors realiai niekas tų automobilių neprižiūrės ir jie važinės patys. Kas liečia moralinius aspektus, manau kad gamintojas visa moralinių sprendimų naštą gali perleisti pirkėjui. Tiesiog prieš pradedant eksploatuoti automobilį, savininkui duodamas trumpas testukas, kuris ir nulems automobilio elgesį komplikuotose situacijose. Žinoma keik tai nenusižengia KET ir kitiems galiojantiems įstatymams.
immortallt 2016-06-30 09:08
Tai klausyk, reiškia tu pats mašiną irgi pasigamini nuo geležies rūdos kasimo, iki visų dalių liejimo/kalimo ir virinimo? Ar visgi likai prie arklio, kaip prosenelis?
HDi 2016-06-30 09:48
Google maps jau dabar realias eismo sąlygas nustato ir prognozuoja pagal vartotojų įrenginių judėjimą, ir pagal tai parenka greičiausią maršrutą, tai nieko kažko labai naujo nebūtų, apart to kad dar būtų vertinami ir suplanuoti kitų maršrutai, nors ir tai google maps vertina lygtais. Jau keli metai vien dėl to laikau google now aktyvuotą (nors ir nepatinka jis man ir bateriją lyg ir sodina), nes gaunu pranešimus apie kamščius ir dažiausiai pasiteisina jų išvengti
gytis13 2016-06-30 10:21
Manau, visiškai nesvarbu kokį veiksmą atliks autonominis automobilis, skirtumas tik tas kuri pusė paduos ieškinį prieš gamintoją
Shinigami 2016-06-30 12:13
Į teismą ir aš galiu tave paduoti dėl to jog dangus mėlynas. Bet greičiausiai nelaimėsiu. Nes čia nėra tavo kaltės, kad dangus mėlynas. Tas pat ir su auto įvykiais. Jei kaltas pėstisis kad iššoko prieš mašina jai likus 5 m iki perėjos, tai čia mašinos gamintojas nekaltas. Net jei jį kas ir paduos į teismą, automobilio gamintojas jį laimės.
MindaugasV85 2016-06-30 18:38
Bent pats supranti kodėl čia manęs to paklausei? Pacitavai visą postą, nu dabar pabandyk išskirti tą dalį, kuri privertė čia tave manyti, kad viską darau nuo "nulio". Nes aš tai nesupratau ką čia norėjai pasakyti - bele minusiukus padėliojai Skauda matai man
MindaugasV85 2016-06-30 19:11
" Ir apskritai načiort vadovautis kažkokia centrine sistema, kai galima tiesiogiai vienam su kitu (automobiliu) keistis duomenimis apie savo greitį, vietą, kelionės kryptį ir organizuoti srautą taip, kad esant tarp mašinų kad ir minimaliam 5m atstumui kitas auto galėtų kirsti tą tarpą (90 laipsnių kampu) be jokio sąlyčio! O tu čia siūlai šviesoforų išmanių pristatyt, stovėt, laukt - kaip kad dabar lauki. O tavo ta "nemirtinga panelė" aiškina man, kad čia aš viską nuo nulio kuriu kai čia tu "kuri" tai, kas jau yra sukurta! Ir dar drįsti čia man aiškinti, kad čia aš nusišneku, nesugebėdamas net pagrįsti to mano "nusišnekėjimo". Gudručiai du čia matai atsirado, techniką pažinę bamynkidami telefono ekraną - ale modernūs bičai. Šviesoforų jam matai prireikė dar... https://www.youtube.com/watch?v=4pbAI40dK0A?t=49s