„Nissan“ dovanėlė Europai: greitai ir Lietuvoje išvysime už vairo miegančius ar filmus žiūrinčius vairuotojus (Video) (4)
Automobilių gamintojas „Nissan Motor Co“ pristatė naują technologiją, suteiksiančią galimybę greitkeliu važiuoti įdedant minimalių pastangų – skelbiama, kad tai svarbus žingsnis kuriant savarankiškų automobilių koncepciją. Automobilių gamintojas džiaugiasi progresu, tačiau perspėja apie būtinybę nepamiršti saugumo ir atsargumo, praneša „Autonews“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Nissan“ pristatyta naujoji technologija, vadinama „ProPILOT“, pirmiausia bus įdiegta atnaujintuose „Serena“ vienatūriuose, kuriais Japonijoje bus imta prekiauti jau rugpjūčio pabaigoje, teigiama trečiadienį išplatintame bendrovės pareiškime. „ProPILOT“ bus įdiegta ir visureigiuose „Qashqai“, kurių nuo kitų metų bus galima įsigyti Europoje, taip pat ir Lietuvoje. Automobiliai Amerikoje ir Kinijoje technologiją galės išbandyti vėliau.
Tikslių datų „Nissan“ kol kas neskelbia. „ProPILOT“ suteikia galimybę išbandyti autopiloto funkciją važiuojant greitkelio sąlygomis, kai nereikia keisti eismo juostos.
Technologija prižiūri, kaip automobilis važiuoja į priekį, fiksuoja juostų žymas ir vertina, kiek automobilis gali nukrypti į šalį, teigia bendrovės atstovai.
Be to, technologija padeda laikytis saugaus atstumo nuo priešais važiuojančios transporto priemonės, parenkamas tinkamiausias greitis ir, esant reikalui, aktyvuojama stabdžių sistema, galinti visiškai sustabdyti automobilį. Sistema kontroliuoja ir vairą, rūpindamasi, kad automobilis važiuotų juostos viduryje, sklandžiai įveiktų visus kelio vingius.
Nors ši sistema ir leidžia vairuotojams pailsėti, suteikdama galimybę nelaikyti vairo, gamintojas taip elgtis neskatina. Vaire įdiegtas jutiklis praneša, kada vairaratis paliekamas be priežiūros. Tokiu atveju įsižiebia perspėjimo lemputė. Jeigu vairuotojas vis tiek nesiima kontroliuoti vairo, aktyvuojamas garsinis signalas. Jeigu ir tada per kelias sekundes situacija nepasikeičia, „ProPILOT“ paprasčiausiai išsijungia.
„Nissan“ bendrovės vadovybė pažymi, kad visi be išimties automobilių gamintojai privalo prisiimti atsakomybę ir perspėti vairuotojus apie autopiloto trūkumus, neleisti nė akimirkai pamiršti, kad už savo saugumą ir gyvybę yra atsakingi tik jie patys. Ypatingas dėmesys autonominėms vairavimo sistemos skiriamas po gegužę įvykusios tragedijos su „Tesla Model S“.
Paaiškėjo, kad mirtimi pasibaigusios avarijos metu buvo įjungtas autopiloto režimas, tačiau „Tesla“ teigia, kad nelaimės akimirką vairuotojo rankos nebuvo ant vairo. Po incidento kilo nemažai klausimų, ar gamintojai vairuotojams neįperša apgaulingo saugumo jausmo. Kartais šis saugumo jausmas taip nuramina, jog vairuotas net užmiega.