Atieva Edna – išprotėję 900 AG elektriniai "mikriukai" (Video) (2)
Apie bendrovės Atieva elektromobilius girdėję tikrai nedaugelis. Ir nors visi elektromobiliai važiuoja beveik be garso, retas kuris susipažinęs su šio prototipo fokusais teigs, kad Atieva jam nėra girdėta. O kaipgi kitaip. Juk išprotėjusių Atieva "mikriukų" ratus suka 900 "arklių", o nuo 0 iki 100 km/val. toks "mikriukas" šauna per 3,08 s. Atia-atia, Ferrari California T ir Tesla Model S.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Atieva prototipai projektuojami Silicio slėnyje. Iš esmės jie kuriami ant Mercedes-Benz Metris miniveno bazės. Ir nors patikėti tokiais bendrovės Atieva pareiškimais sunku, vis dėlto filmuoti kadrai išsklaido visas abejones.
Filmuotoje medžiagoje labai aiškiai įamžinta, kaip bandomasis Atieva prototipas traukos lenktynių tiesiojoje pašeria dulkėmis tiek Ferrari California T, tiek Tesla Model S. O juk nė vienas iš pastarųjų automobilių tikrai nėra lėtas ir silpnas. Ferrari ratus suka 553 AG, o Teslos – net 762 AG galios agregatai.
Ir ką? Iš kur toks mutantas išlindo? Ar gali santykinai nedidelio startuolio entuziastai sukurti žaisliukus, savo techninėmis charakteristikomis lenkiančius milijardus vartančių koncernų flagmanus?
Atieva gimė pasitinkant 2007-uosius. Pirmąją tų metų dieną bendrovę įkūrė Samas Wengas, Bernardas Tse ir Sheaupyngas Linas. Pagrindinis investuotojas buvo Venrock – Rockefellerių šeimos dukterinė bendrovė.
Iš pradžių Atieva užsibrėžė tikslą kurti savo baterijų paketo technologiją. Bendrovės inžinieriai greitai perprato Tesla or Oracle pasiekimus ir juos savaip interpretavo. 2013 –ųjų pabaigoje Atieva Amerikoje jau buvo užregistravusi daugiau kaip 50 savo patentuotų išradimų ar patobulinimų. O Atieva baterijų paketais buvo "pabalnoti" keletas motociklų, sedanų, minivenų ir net autobusų.
2014 m. Atieva iš investuotojų sulaukė tiek lėšų, kad galėjo žengti į kitą etapą. Bendrovė ėmė samdyti automobilių pramonėje dirbusius kvalifikuotus specialistus – dizainerius, programuotojus, inžinierius. Kompanija išsikėlė tikslą sukurti tikrą automobilį, kurio ratus suktų vien elektra.
Taip praėjusią savaitę Atieva pristatė pirmąjį savo prototipą, pramintą Edna.
Tam tikra prasme tai yra Mercedes-Benz Metris vienatūris, kurį vokiečiai sukūrė ramiam, nerėksmingam šeimyniniam važinėjimui iš taško A į tašką B. Tačiau Atieva protai vienatūrį perkūrė iš esmės. Tiksliau – įmontavo jame ypatingą baterijų paketą, kuris disponuoja 87 kWh energijos, tačiau sugeba išgauti net 900 AG.
Baterijų paketą sudaro du elektriniai motorai. Atieva kol kas nekonkretizuoja, kiek kilometrų gali nuvažiuoti šis prototipas vienu įkrovimu, tačiau sako, kad "kur kas daugiau už įprastinę šiuolaikinę elektromobilių normą".
Ką gi, lieka tik apsišarvuoti kantrybe, luktelėti ir pamatyti, į ką visa tai išaugs ar transformuosis. O kad laukti būtų smagiau, siūlome pažiūrėti pirmuosius Atieva prototipo pasirodymus.