„Tesla Model S“ autopilotas sulaukė ilgai lauktų aplodismentų: išgelbėjo vairuotojo gyvybę (37)
Prieš mėnesį elektromobilių gamintoja „Tesla“ buvo tapusi aršios kritikos taikiniu. Taip nutiko, kai paaiškėjo, kad vienas Floridos (JAV) gyventojas, važiavęs automatiškai vairuojamu automobiliu „Tesla Model S“, žuvo po susidūrimo su sunkvežimiu. Dabar gi ta pati automatinio valdymo funkcija išgelbėjo vairuotojo gyvybę, rašo „The Independent“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vieną liepos popietę 37-erių metų Misūryje dirbantis teisininkas Joshua Neally, baigęs darbą Springfilde esančioje kontoroje, įsėdo į savo naująjį „Tesla Model X“ automobilį ir patraukė namo nekantraudamas apkabinti ketvirtąjį gimtadienį švenčiančią dukrelę. Važiuodamas jis staiga pajuto stiprų skausmą pilvo srityje – tarsi kas plieniniu strypu būtų pervėręs.
Užuot išsikvietęs greitąją medicinos pagalbą, J. Neally nustatė automobilio autopiloto režimą ir užprogramavo maršrutą iki artimiausios ligoninės. Nuvažiavusi maždaug 30 km atstumą, automatiškai valdoma transporto priemonė sustojo kiek atokiau nuo ligoninės priėmimo ir skubios pagalbos skyriaus. Sukaupęs paskutines jėgas vyras sugebėjo pats įveikti likusius metrus ir pastatyti automobilį stovėjimo aikštelėje. Tada nuėjo į ligoninės registratūrą.
Paaiškėjo, kad vyriškis buvo per žingsnį nuo tragedijos – jam susiformavo plaučių embolija, grąsinusi visišku arterijos užsikimšimu. Pasak gydytojų, toks atvejis tikrai galėjo baigtis mirtimi.
Aprašant įvykį minimas autopilotas, tačiau „Tesla“ automatinio vairavimo funkcija nėra visiškai autonomiška: ją nustačius būtina stebėti kelią ir kartkartėmis pakoreguoti vairą. Įtariama, kad gegužę Floridoje žuvęs pilietis lemtingojo susidūrimo su sunkvežimiu akimirką visiškai nekreipė dėmesio į įvykius kelyje.
Praeitą mėnesį į eismo įvykius Montanoje ir Pensilvanijoje pateko dar du autopiloto vairuojami „Tesla“ automobiliai. Žmonių aukų per šiuos įvykius nebuvo. JAV nacionalinė saugaus eismo priežiūros administracija (NHTSA) tiria automatinio valdymo technologiją ir šiuos incidentus.
Praeitą mėnesį „Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas bandė atremti kritiką automatinio vairavimo funkcijos atžvilgiu, tvirtindamas, kad važiuoti automatiškai valdomu automobiliu yra saugiau nei vairuojamu žmogaus, todėl būtų tiesiog nedovanotina klaida atidėti technologijos išleidimą tik dėl nepalankių atsiliepimų spaudoje arba baiminantis teisinės atsakomybės.