Manote, jog čia eilinis vilkikas? Nieko panašaus - tai galingiausias serijiniu būdu gaminamas sunkvežimis ir vienintelis toks visoje Lietuvoje (Video) ()
Lietuvą pasiekė pirmasis, galingiausias pasaulyje serijiniu būdu gaminamas sunkvežimis „Volvo FH16 750”. Net 750 AG išvystantį variklį turintį ir 100 tonų bendrojo svorio junginį galintį vilkti sunkvežimį įsigijo viena didžiausių kelių ir tiltų statybos bendrovių Lietuvoje - UAB „Alkesta“. Jis bus naudojamas itin sunkios, stambiagabaritės kelių statybos technikos gabenimui į kelių statybos ruožus.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Į Lietuvą pristatytas ir tradicine oranžine kelininkų spalva nudažytas „Volvo FH16“ vilkikas iš pirmo žvilgsnio nesiskiria nuo kitų „Volvo FH“ serijos sunkvežimių, tačiau iš tiesų – tai pirmasis galingiausio pasaulyje serijiniu būdu gaminamo sunkvežimio egzempliorius mūsų šalyje. Išskirtinį triašį „Volvo FH16“ sunkvežimį su 750 AG ir 3550 Nm varikliu įsigijo kelių ir tiltų statybos įmonė iš Alytaus UAB „Alkesta“. Be nepaprastos galios variklio šis sunkvežimis turi ir unikalią automatizuotą pavarų dėžę „I-Shift“ su palėtinta pavara, leidžiančia daug geriau kontroliuoti greitį važiuojant itin lėtai, tempiant sunkius, iki 100 tonų bendrosios masės sąstatus.
„Esame kelių statybos ir remonto įmonė, kasdien į statybvietes gabenanti daug itin sunkių kelių statybos įrenginių: ekskavatorių, savaeigių kranų, akmenskaldžių. 48 tonas sveriantis sąstatas mums kasdienybė, bet neretai tempiame ir dukart sunkesnį, iki 100 tonų sveriantį sąstatą, - sako UAB „Alkesta“ vyresnysis mechanikas Marius Noreika. - Visa mūsų naudojama technika yra specifinė, todėl ir šį sunkvežimį rinkomės labai atidžiai.“
Už technikos parką atsakingo darbuotojo teigimu, bendrovė svarstė įsigyti ir mažesnės variklio galios vilkiką, tačiau galutinį sprendimą lėmė tai, jog sunkvežimis su galingiausiu jėgos agregatu realiomis sąlygomis sunaudoja nedaug daugiau degalų ir tuo pat metu turi kur kas didesnį galios ir patikimumo rezervą.
„Nors Lietuvos reljefas labai lygus, daug kas nustemba sužinojęs, kad ir mūsų šalyje yra įkalnių, kurias įveikti, tempdamas 90 tonų sąstatą, gali toli gražu ne kiekvienas sunkvežimis“, - pažymi M. Noreika.
Galios rezervas itin praverčia nestandartinius krovinius bendrojo naudojimo keliais gabenant šviesiuoju paros metu, kuomet itin sunkus sąstatas turi įsilieti į bendrą eismo srautą.
„Dauguma vairuotojų net nepagalvoja, su kokiais iššūkiais susiduria sunkų krovinį gabenančio vilkiko vairuotojas: bet kuris netikėtas stabdymas lemia, kad praradęs įgytą inerciją sąstatas turi iš naujo įsibėgėti, dažnai labai nepalankioje vietoje: įkalnėje ar kelio vingyje“, - apie įmonės darbo specifiką sako M. Noreika.
UAB „Alkesta“ įsigytas „Volvo FH16 750“ vilkikas aprūpintas naujausia automatizuota pavarų dėže „I-Shift“ su palėtinta pavara, leidžiančia lengviau pajudėti iš vietos ir važiuoti iki 2 km/val. greičiu net ir pačiomis sudėtingiausiomis sąlygomis: įkalnėje, esant slidžiai ar nestabiliai kelio dangai.
Priminsime, jog būtent su šiuo viliku „Volvo” pasiekė sunkiausio pavilkto sąstato rekordą:
„Volvo FH750“ yra galingiausias serijiniu būdu gaminamas sunkvežimis pasaulyje, o su šių metų technine naujove – „I-Shift“ pavarų dėže su palėtintomis pavaromis – yra nepamainomas pagalbininkas tiems, kuriems tenka dirbti sudėtingiausiomis sąlygomis,- sakė „Volvo Lietuva“ Kauno regiono sunkvežimių pardavimo atstovas Daumantas Tamulevičius. - Tokie sunkvežimiai itin populiarūs kalnuotuose regionuose, kur sunkiasvorė technika dažnai turi įveikti stačias įkalnes ir vingiuotus kalnų kelius, todėl Lietuvoje tokie sunkvežimiai reikalingi tik nedaugeliui vežėjų. Antra vertus, didesnės galios agregatai turi nepalyginamai didesnį galios rezervą, todėl net ir sudėtingiausiose situacijose nėra perkraunami ir mažiau dėvisi“.