Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
SaMaras 2016-11-14 14:32
Mano nuomone, komerciniams automobiliams turėtų būti greitai pakeičiami akumuliatoriai, papildomas akumuliatorių komplektas išaugins pirminę automobilio kainą, bet įrangos prastovos praktiškai bus sumažintos iki minimumo, kol tu važiuoji kitas komplektas kraunamas.. lečiau kraunant, galima akumuliatoriai ilgiau tarnaus.
Ar_as? 2016-11-14 15:24
Beveik mano mintis. Man niekaip nesuprantama, kodėl apskritai akumuliatorių krovimo nesprendžia per lengvai pakeičiamus modulius: atvažiavai į "degalinę" atsidarei kapotą, nuleidai porą svirtelių, išėmei 2 ar 4 lagaminus, pastatai karautis, įsistatei panašiu principu pakrautus, sumokėjai ir išvažiavai.
1. Užtruktų gal net trumpaiu nei sulaukti, kols subėgs dyzelis ar benzinas.
2. Baterijas galėtų krauti ramesniais rėžimais.
3. Atsiskaitymas/apskaičiavimas būtų paprastas: paliktos baterijos įkrivimas minus paimtos (baterijos gali ir dėvėtis, ne tragedija, tiesiog mokėsi už tiek, kiek jos įkrovimas yra).
Suprantu, kad problemos gali būti: a)su jungtimis - keitaliojant nusidėvės; b) tie moduliai gali sverti padoriai ir ne kiekviena blondinė juos pakilnos (bet gal spręsti galima tokį pakeitimą robotizuojant/mechanizuojant arba dalinant į daugiau modulių?).
Kadangi esu visiškas diletantas šitoj sritį, tai leidžiu mane darba suvartyti
amas 2016-11-14 15:38
Aš ir apie tą patį galvojau, lengviesiems autobiliams gal ir kėblus reikalas, keisti akumuliatosius, bet sunkvežimiams to nedaryti, kažkaip keista.
Beto baterijos turi būti standartizuotos, kaip ir prijungimas prie krovimo. Čia lygiai taip kaip micro usb.
HDi 2016-11-14 15:46
Gerai,
Matau, kad nelabai įsivaizduoji kiek sveria tos baterijos. Teslos 85kWh baterija sveria virš pusės tonos, tai sėkmės sportuojant
Net ir paprastesnio Nissan leaf baterija sveria arti 200Kg.
Antras dalykas, labai stipriai abejoju, kad montuos koks gamintojas bateriją po kapotu, problema pats svoris ir svorio centras, dėl geresnio valdymo jos montuojamos, kad ir toj pačioj tesloj, dugne arba kuo arčiau dugno. Joks gamintojas nenorės turėti lengvai virstančios baržos ant ratų, kaip kad yra sufeilinęs jeep su Grand cherokee ir naujausias Toyota Hylux per briedžio testą, kur net ne elektromobiliai.
Tad tik robotizuotas sprendimas šiuo atveju. Bet didžiausia problema manau tai, kad gamintojai nelabai dar stengiasi sukurti kokio nors modulinio standartizuoto baterijų sprendimo, tiesiog per jauna dar rinka elektromobilių, visi kurias kas sau, bet nieko, JEI išpopuliarės elektromobiliai ateis ir kažkokie standartizavimai.
Creatium 2016-11-14 16:07
MindaugasV85 2016-11-14 17:43
Kai tik jos taps "amžinos", tai su mielu noru keitaliosiu ir degalinėse-baterinėse. Bet kol kas keisčiau tik į naujesnę/talpesnę/geresnę ir nebūtinai pakrautą Tad su tokia matematika baterijų keitimas "nenuostolingas" būtų tik uždaroje sistemoje (pvz. įmonėje 100 automobilių ir būtent jiems skirti pakrovimo taškai). Arba reikia kažkokio kitokio verslo modelio, pvz perkant auto už bateriją sumoki tik užstatą, kurį gali paskui atgauti priduodamas bet kurią (t.y. kad ir pakeistą) bateriją. Aišku šitoj vietoj norės ir šitie* asmenys uždirbti ir finale žiūrėk, kad elektromobiliu važiuot kainuoja daugiau nei su benzinu
Ar_as? 2016-11-14 17:55
O tau mrališkai bus "ant širdies geriau", jei baterija tavo auto naujesnė? Jei pakeitimas ant automato apie dvi minutes, tai nei šilta nei šalta, ji ten naujesnė ar senesnė, kai sumoki tik už tai, kiek ji įkrauta. Tavo minima ptoblema būtų tik tada, jei pats labai mėgtum krovinėti tas baterijas (kas neaktualu 80% turbūt, nes neturi galimybių tos baterijos krauti, nenori kieman laidų vedinėti, garažų įvadų renovuoti, kad atlaikytų X+ auto krovimą vienu metu ir kt.).
Jei baterijos pakrovimas=jos pakeitimas, tokios problemos nėra (aišku, niekas neleistų mirusių baterijų dėti, minimumas turėtų būti nustatytas). Ir taip, baterijos nusidėvėjimas turėtų būti įskaičiuotas į kainą, bet tai kompensuotų masiškumo efektas, paprastesnis senų aterijų surinkimas, perdirbimas ir kt.
Kitas dalykas, kad tai reiškia, jog baterijos turėtų būtų standartizuotos, o tai jau didžiulė problema - visi nori parduoti savo, o po to dar ir už pakaitinę užsidirbti...
Evil Goku 2016-11-14 18:13
Tokioje "degalinėke" mokėtum ne tik už elektrą ir aptarnavimą, bet ir už akumuliatoriaus nusidėvėjimą. Kiekvienas akumas turėtų unikalų kodą. Pasikeitus akumuliatorių degalinėje jis būtu patikrinamas, nustatomas jo nusidėvėjimas. Todėl taip būtu galima rinkti pinigus nuolatiniam akumuliatorių parko atnaujinimui. Vartotojui naujos baterijos pirkimo išlaidos tolygiai pasiskirstytu eksploatacijos laikotarpyje.
audriusn 2016-11-14 19:45
Nereikia ziureti tik gamintojo Murzilku. Reikia pasiziureti ir servisu video. Siuo metu Tesla S net konstrukciskai nenumatytas greitas keitimas. Jie pirmiausia turetu perdaryt visa dugna. Tai kaip yra dabar, greitai baterijos pakeisti neimanoma.
audriusn 2016-11-14 19:46
kur mygtukas trinti zinute?
AAA000 2016-11-14 20:22
Siaip yra tokiu veikianciu sistemu su elektrokarais, kai keicia akumus. Esu siektiek dirbes prie tokiu. Naudojamas kranas keliu tonu kuris sukiojasi ant svirties. Elektrine "lebiotka". Elektrokaro sone ir stoge yra ispjova ikist trosui. Principe gali susimontuot net kiekvienam garaze. Pakeitimas kazkur 10-15 minuciu gal trunka.
Nepaplis del vienos esmines priezastis. Akumuliatoriaus kaina sudaro gal 80% visos masinos kainos. Siam momentui. Kol akumuliatorius naujas. Ir sudaro gal kokius 1-2% masinos kainos, kai akumuliatorius nusidevejes. Ir nusidevejimo realiai neimanoma sukontroliuot jokiais ten "numeriukais" ar "patikrom". Pagalvokit, ar noretumet, kad jus ivaziave i degaline su savo masina, kurios verte sakykim 100 tukstanciu € po 2 minuciu isvaziuotumet su masina kurios verte 22 tukstanciai euru ir "lipduku", kuris "teisiskai uztikrina" kad jusu akumuliatorius "vertingas"
O paskui kokie nors teismai laukia - besitesiantys pora metu laiko, moket lipduku ekspertams ar dar kokios nors nesamones... Na jei ten jus apvogs tipo... Ar gal suges akumas netycia po 5 minuciu nuo idejimo... Jus patiketumet mainams tokios vertes turta?
Del jungciu problemu ner. Ir del pacio akumuliatoriaus pakeitimo problemu ner.
Vienintele problema - akumuliatoriaus kaina. Kol jis brangus (arba kol nera amzinas ir negendantis) - nera realiu iseiciu. Visi gamintojai nores ji iskart parduot vartotojui, kad pasiimt islaidas. Juk net Teslos pagrindinis tikrasis biznis, ne "pirk kieta elektromobili", o pirkt "greit nusidevinti akumuliatoriu uz nesamoninga kaina su garantuotom nusidevejimo problemom, kurias mes spresim 10 metu" apipavidalinta labai kietu automobiliu, kuri prideda principe uz dyka
O jei keiciamu akumu nuoma - kaina eksplotavimo bus nesamoninga. Panasiai kaip vestuvines sukneles nuoma... O jei valdzia vers - bus nesamoninga sistema, kuria niekas nenores naudotis... O del saves kiekvienam kampe po ikrauta akuma nepasistatysi.
As manau greiciau jau isplis kokie nors elektrifikuoti keliai, kai elektromobili isikraut galesi vaziuodamas pvz autostrada - negu tokiu brangiu ir stulbinanciai greit pasvinkstanciu akumuliatoriu keitimo sistema...
P.S.
Kaip cia nera dar immortal komentaro, kad akumai pinga po 12% per metus, ar kiek ten...?
amas 2016-11-14 21:12
Tai, kad akumai brangsta, pats pardavinėjau 18650 batareikas, prieš kokius penkis metus buvo pigesnės. Nors gal čia dėl valiutų kursų taip atrodo.
GNU 2016-11-14 22:20
Auto galima pardavinėti ir be akumo. Tokiu atveju visų aukščiau nurodytų problemų automatiškai nelieka. Tai nereiškia, kad turėsi išsistumti mašiną iš salono, tiesiog į ją jau gali būti įdėta degalinės x baterija. Ir pirkėjui visiškai būtų vienodai kokio ji senumo, svarbu kad nuvežtų reikiama atstumą.
Xdmin 2016-11-14 22:46
Bet niekada nezinai kokia baterija tu gausi, gal gausi uzdrozta jau su kuria sumokejes kaip uz 80% talpos nuvaziuosi kaip su 40%, o tau pardavejas atsaus - turbut naudojote AC ar greitai vaziavote.
Evil Goku 2016-11-14 23:28
Aha, nes neegzistuoja jokiu budu kaip būtu galima patikrinti baterija. Tikrai nera imanoma pardavejui turint beterija patikrinti jos talpą. O toks dykas kaip baterijos duomenų kaupimas (atiduota energija, temleratūra, ect.) Automobilyje yra pramanas. Elektromobilio elektroniką sudaro akumuliatorius dviem laidais sujungtas su el varikliu.
shift 2016-11-15 00:14
Na aš šiek tiek skeptiškai žiūriu į tą baterijų kaitaliojimą, visgi turim reikalą su degiais, sprogiais dalykais. Pačių baterijų aušinimui, hermetiškam sandarinimui skiriama daug dėmesio. Nemanau, kad gamintojai apsidžiaugtų, kad kažkoks degalinės snarglius tas jų baterijas it kibirus nešiotų. Kas tada atsakytų už eksploatacijos saugumą? Ir be to inžinieriai tikrai nenorės paaukoti laisvės komponuoti baterijas kur yra efektyviau, t.y. mašinos dugne. Neįsivaizduoju, kaip būtų galima unifikuoti tokį sparčiai besivystantį produktą, kaip baterijos. Juk nei telefonuose, nei laptopuose jos nebuvo unifikuotos. Gal geriau ir toliau tobulinti baterijų chemiją ir krovimo procesą.
sub 2016-11-15 09:14
Man šita mintis apie akumuliatorių ketimą jau seniai sukosi galvoje, būtų sistema panaši į mineralinio (sifono) keitimą, kai procesas: atvažiuoji su beveik tuščiu akumuliatoriumi, seną akumą išima, įdeda naują, o tu susimoki už aptarnavimą ir išlaidas elektrai. Bet, kad tai galiotų, reikia taikyti vienodą akumuliatorių standartą visiems gamintojams.
amas 2016-11-15 09:46
Labai paprastai būtu galima mokėt už sunaudotos energijos kiekį. Juk būtu keista išnaudot bateriją pilnai, tai ir atiduot tikriausiai reiktu, kad ir pusiau oškrautą, prieš ilgesnę kelionę.
Šnekat lyg su kuro pripilimu nebūtu jokių keistenybių, kai prisipili dešimčia litrų daugiau nei telpa bake ir panšiai. Arba visokie skiedimai kas tik kuo sugalvoja, pradedant vandeniu. Ipač per europą važiuojant pasijaučia, kad važiuojant tuo pačiu greičiu, kažkodėl kuro sanaudos padidėja kokiais 10%.
Tas_pac 2016-11-15 11:27
Jei tik apsimokės tai paaukos jie viską. Taip kaip dabar dėl taršos normų yra aukojamas variklio galingumas ir patikimumas (nes pridėta komponentų mažinti taršai)
MindaugasV85 2016-11-15 12:17
Tai aš ir sakau: su benzinu važiuoti bus pigiau nei su elektra
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
„Mercedes-Benz“ ruošia staigmeną: elektrinis galiūnas, kuris žada iš esmės pakeisti požiūrį į elektromobilius (Video)