Naujam prezidentui - naujas „žvėriškas“ limuzinas: štai su kuo važinės Donaldas Trumpas ()
Donaldas Trumpas mėgsta galingus ir prabangius automobilius. Tačiau būnant prezidentu jam dažniau teks važinėti ne pamėgtu „Rolls-Royce“, o ne tokiu prašmatniu „Cadillac“ limuzinu.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pagal pastarojo meto tradicijas, naujasis valstybės vadovas jau artimiausiu metu gaus naujausią prezidentinį limuziną.
Tiesa, tai bus daugiau nei vienas automobilis, mat atnaujinti modeliai pakeis 12 praktiškai identiškų „Cadillac“ limuzinų, kuriais nuo 2009 metų buvo vežiojamas Barackas Obama.
Konstrukcija ženkliai nesikeis
Naujojo modelio prototipai jau buvo pastebėti bendrojo naudojimo keliuose, taigi galima numanyti, kad prezidento apsauga besirūpinančių slaptųjų tarnybų „žvėrimi“ (angl. „The Beast“) vadinamas limuzinas artimiausiu pasirodys Vašingtono gatvėse.
Taigi kuo naujojo prezidento automobilis skrisis nuo jo pirmtako transporto priemonės? Kaip skelbia specializuotas amerikiečių portalas autoweek.com, lyginant su permainomis, kurios įvykdavo ankstesnėse kadencijose, šį kartą limuzinas pasikeis ne taip ženkliai.
Per pastaruosius 50 metų kiekviena šių išskirtinių automobilių karta atnešdavo dramatiškas konstrukcijos, dizaino ar salono erdvės išdėstymo permainas. Ne kartą buvo keičiama ir gamintojas.
Perėjimas nuo „Cadillac Fleetwood“ sedano pagrindu sukonstruoto Billo Clintono limuzino prie ant GMT800 platformos pagaminto modelio buvo rimtas žingsnis.
B. Obamos inauguracijai paruoštas automobilis jau buvo konstruojamas ant visiškai naujos bazės ir tiek išorės dizainu, tiek inžineriniais sprendimais ženkliai pasistūmėjo į priekį.
Dizainas primins visureigį
Tuo metu ateinančių metų modeliu įvardinamas limuzinas nežada jokių revoliucinių sprendimų. Didžiulis automobilis negali dar labiau ūgtelėti, o interjero schema turėtų būti praktiškai identiška 2009 metų versijai.
Limuzinas ir toliau turėtų atrodyti lyg sedanu virtęs „Cadillac Escalade“ visureigis.
Salone montuojamas septynios sėdynės pagal schemą 2-3-2. Tai reiškia, kad su D. Trumpu galės važinėti nemaža jo patarėjų komanda. Keleivių zonoje kaip ir anksčiau konferencijų salės formatu bus įrengtos penkios sėdimos vietos.
Galinės durys bus montuojamos priešais papildomus galinius langus, kurie iš dalies užstos kraštinėse sėdynėse įsitaisiusius keleivius. Priekinė limuzino dalis smarkiai primins „Cadillac Escalade“, kadangi iš šio modelio bus paskolintos radiatoriaus grotelės, žibintai ir keletas smulkesnių detalių.
Prezidento automobilis turėtų perimti ir visureigio galinius žibintus.
Tačiau pritaikyti daugiau detalių kėbulo gamybai bus sunkiai įmanoma. Dauguma jų bus gaminamos specialiai šiam modeliui. Kiek paprasčiau konstruktoriams išsisukti ruošiant prietaisų skydą – čia bus panaudoti skirtingų „Cadillac“ gamos modelių prietaisai.
Skirtas nedideliems atstumams
Didžiausios permainos, kurios laukia prezidento limuzino – tai nauja ryšio įranga ir reguliuojamo aukščio pakaba. Pastarasis patobulinimas leistų išvengti tokio gėdingo incidento, koks 2011 metais nutiko Dubline. Išvažiuojant iš ambasados kiemo ilgas automobilis tuomet tiesiog pakibo ant šaligatvio.
Naujasis limuzinas greičiausiai netaps mobiliuoju biuru su stalais ir daugybe vaizdo monitorių. To priežastimi įvardinama ne tik ribota salono erdvė, bet ir faktas, kad automobiliu JAV prezidentas važiuoja nedidelius atstumus. Kelionė šarvuotu limuzinu retai trunka daugiau nei 30 minučių. Svarbiausia jo paskirtis, kaip ir anksčiau, bus užtikrinti prezidento saugumą jam įveikiant nedidelius atstumus.
Kaip ir dabartinis modelis, naujasis limuzinas bus stipriai šarvuotas bei galės atlaikyti ne tik vidutinio kalibro kulkų šūvius, bet ir sprogimus. Taip pat cheminės atakos atvejui, viduje įrengtas autonominis oro tiekimas. Kalbama, kad prie naujojo prezidento automobilio projekto prisidėjo ir slaptųjų tarnybų specialistai.
Oficiali vieno limuzino kaina nežinoma, tačiau JAV žiniasklaida skelbia, kad ji siekia 1,5 mln. dolerių (1,4 mln. eurų).