Kokias gudrybes sugalvoja vagių išvarginti vairuotojai: „lupkit nelupę, nieko nebepadarysit!“ (11)
Nuolatinių vagių antpuolių neapsikentę vairuotojai ieško sumanių meistrų. Ne vien tam, kad suremontuotų nusiaubtą automobilį, bet ir kad sugalvotų kliūčių vagišiams.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pasikartojančios žaibiškos vagystės arba atvejai, kai apšviestoje požeminėje stovėjimo aikštelėje po vagių apsilankymo iš mašinos lieka tik griaučiai sudaro įspūdį, kad ilgapirščiai, kaip ir bet kurios kitos srities žinovai nuolat tobulinasi.
Nuo automobilio veidrodėlio nuplėšti stikliuką vagims – vos keleto sekundžių darbas. Eidami pro šalį jie gali tiesiog apibėgti aplink mašiną ir veidrodėlius turės rankose.
Kiek sudėtingesnės yra katalizatorių vagystės, nes jas atliekant reikalinga įranga ir specifiniai įgūdžiai. Todėl tai gali trukti ir 10 minučių.
Ieško sumanių meistrų
Po paskutinio vagių išpuolio kūrybingą meistrą susirado ir Vidmantas. Vaikinas norėjo, kad priekinis buferis taptų nepajudinamas.
„Vagys, jei jūs dabar girdite, galite bandyti – lupkit nelupę, varžtai buvo užvirinti, todėl niekas jų jau neatsuks“, - iššūkį metė jis.
Pats sumanusis meistras Paulius matė ne ką mažiau išradingų vagių paliktus šedevrus.
Jis pasakojo, kad būna atvejų, kai toje vietoje, kur yra buferio tvirtinimai, variklio dangtis kerpamas specialiomis žnyplėmis arba pjaunamas kampiniais šlifuokliais.
Taip stengiamasi neapgadinti paties buferio ir tuo pat metu kartu išplėšti žibintus.
„Savo laiku jie patobulėjo, įsigijo reikiamą įrangą. Konkrečiai žino vietas, kuriose yra tvirtinimo taškai, kuriuos įveikus galima kuo greičiau išlupti detales“, - komentavo meistras.
Jis pasakojo, kad dažniausiai ilgapirščių neapsikentę žmonės prašo ant veidrodėlių ir žibintų išgraviruoti automobilio valstybinius numerius. Išlupus tokias detales vagims būtų sudėtinga jas parduoti.
Sulaukia keistų prašymų
Sprendžiant buferių vagysčių problemą Paulius klientams siūlo pakeisti jų tvirtinimo vietas. Ne pirmą kartą tokią pat detalę nuimti bandantis vagis tuomet gali pasimesti ir palikti automobilį ramybėje.
„Arba galima taip gerai pritvirtinti, kad bandydamas jį nuimti vagis galiausiai nuspręstų, kad neverta daugiau bandyti ir taip pat mestų, ką pradėjęs“, - sakė automobilių puošybos meistras.
Jis yra sulaukęs ir visiškai nestandartinio prašymo. Vairuotojas, iš kurio dažnai vogdavo degalus, pareikalavo, kad būtų užvirintas bako dangtelis. Iš pradžių meistrai į tokius kliento norus rimtai nereagavo, tačiau kai šis pats pradėjo darbuotis plaktuku, jiems neliko kitos išeities.
„Dabar jis degalus pilasi per bagažinę ir nors ten hečbekas, manau automobilio salone turėtų jaustis smarvė“, - pasakojo Paulius.
Ryžtingai nusiteikę automobilių savininkai su meistru kurpia įvairiausius apsaugos variantus. Vienas klientas pasiūlė užklijuoti priekinius žibintus skaidria plėvele ir tuojau pat juos sudaužyti. Jo manymu, tuomet detalė vagims nebus patraukli.
Plėšia ne tik BMW
Lyginant su 2015 metais, pernai automobilių detalių vagysčių buvo gerokai mažiau. Tiesa, vagys tapo išrankesni ir rinkosi prabangesnes automobilių dalis.
„Lietuvos draudimo“ žalų valdymo skyriaus vadovės Viktorijos Katilienės duomenimis, vidutinė žala siekia maždaug 1300 eurų.
Draudimo kompanijos atstovė įvardino naują tendenciją – daugiau nei įprastai detalių buvo pavogta nuo BMW automobilių.
Didžiausia draudikų užfiksuota žala dėl šios markės automobilio detalių vagystės siekė 12 tūkst. eurų.
Visgi didžiausią žalą, anot pašnekovės, patirdavo „Volkswagen“ savininkai, kadangi iš jų automobilių buvo dažniausiai vagiama multimedijos įranga. Vidutinė patiriama žala siekė 1600 eurų.