Kaip galima apsigauti perkant automobilį interneto aukcione ir kokie pagrindiniai požymiai, kad su automobiliu yra labai negerų dalykų  ()

Perkant naudotą automobilį nepakanka nuvežus į servisą jį kruopščiai apžiūrėti. Be techninės būklės patikros, būtina atkreipti dėmesį į daugelį kitų dalykų, pavyzdžiui, ar ne pernelyg nudėvėtas vairas ir salono apdaila, ar nesklinda įtartinų kvapų. Kartais įvertinant pardavėjo patikimumą gali padėti net nuojauta.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kėlė įtarimą

Vilnietis Julius Dučinskas po ilgokai trukusių paieškų viename interneto aukcione aptiko ilgai ieškotą vienatūrį „Volkswagen Sharan“.

Radinys pagal metus, kainą ir pasirinkimo kriterijus atitiko pirkėjo poreikius. Ketindamas įsigyti šį automobilį vilnietis pasitelkė į pagalbą pažįstamą, turintį patirties perkant transporto priemones internetu Vakarų šalių aukcionuose.

Atidžiai įvertinęs skelbime pateiktas nuotraukas, konsultantas atkreipė dėmesį, kad jos nekokybiškos, neryškios, iš jų sunku spręsti apie automobilio būklę.

Pagrindinis argumentas, kuriuo motyvavo konsultantas norėdamas atkalbėti Julių nuo šio pirkinio, – pardavėjo nepatikimumas.

Įtarimų sukėlė ne tik arabiška pardavėjo pavardė, bet ir kiti dalykai, į kuriuos orientuojasi patyrę interneto aukcionų vilkai.

Vakarų Europos šalyse naudotų automobilių pardavimo aikšteles neretai valdo arabai, albanai, išeiviai iš Balkanų šalių. Tokiose aikštelėse parduodamų automobilių kainos mažesnės, bet jie prastesnės kokybės. Tuo įsitikino ir vilnietis J. Dučinskas, nepaklausęs konsultanto patarimų ir nusipirkęs automobilį.

Išpjauta danga

Nuvykusio pasiimti įsigyto automobilio pirkėjo laukė stagmena, apie kurią jis nė nesapnavo. Pravėręs dureles Julius apstulbo: iš automobilio salono ir bagažinės buvo išlupta kiliminė danga.

Kai telefonu pardavėjui išsakė priekaištus dėl tokio barbariško veiksmo, šis atšovė, kad pirkėjas net nesiteiravęs apie kiliminę dangą. Kadangi pirkimo sandoris jau buvo sudarytas, o pareikšti pretenzijų lyg ir nebuvo kam, teko nuryti karčią piliulę.

J. Dučinsko neapdairumas ir nesugebėjimas įvertinti pardavėjo patikimumo, apie kurį jį įspėjo konsultantas, lėmė ne tik sugadintą nuotaiką, bet ir papildomų išlaidų – jam teko įsigyti naują kiliminę dangą.

Kaupiasi drėgmė

Pasak automobilių priežiūros specialisto Albino Rimgailos, įsėdus į apžiūrimą automobilį ir pajutus saldų kvapą, nereikėtų pasiduoti iliuzijai, kad jį skleidžia tik oro gaiviklis. Tai gali būti signalas, kad kažkur yra aušinimo skysčio nuotėkis. Apie jį pirmiausia turėtų įspėti variklio temperatūros rodiklis. Jeigu ilgiau pavažiavus temperatūra laikosi įprastose ribose, reikėtų patikrinti po variklio antvožu visas žarneles ir aušinimo sistemos radiatorių.

„Jeigu salsvas kvapas pasklinda tik įjungus krosnelę, tikėtina, kad prakiuro šildytuvo radiatorius. Kiti stipraus nuotėkio požymiai – apgaruojantys langų stiklai ir besikaupianti drėgmė po kilimėliais“, – teigė A. Rimgaila.

Užsikimšęs katalizatorius

Specialisto teigimu, dirbant varikliui išsiskiriančios medžiagos neigiamai veikia savijautą, gali sukelti pavojų sveikatai. Todėl į nemalonius kvapus automobilyje būtina reaguoti nedelsiant, nes jie gali įspėti apie rimtą gedimą.

„Jeigu salone juntamas išmetamųjų dujų kvapas, nevertėtų galvoti, kad jį skleidžia priekyje važiuojantis automobilis. Tai gali būti ženklas, rodantis, kad sugedo išmetimo sistema, ir dujos per ventiliacijos sistemą nuteka į saloną. Išmetamosios dujos nepaprastai pavojingos organizmui, todėl ignoruoti šios problemos negalima, – priminė A. Rimgaila. – Supuvusių kiaušinių kvapą skleidžia prastai veikiantis katalizatorius. Šis įrenginys, neutralizuojantis dalį variklio išskiriamų kenksmingųjų medžiagų, genda dėl nekokybiškų degalų.“

Kaip rodo praktika, sugedusių nepigiai kainuojančių katalizatorių mažai kas skuba keisti naujais. Toliau važinėjant su prastai veikiančiu katalizatoriumi, jo angos užsikemša. Tuomet variklis dirba tolydžio mažėjančiais pajėgumais, labiau teršia aplinką ir reikalauja vis didesnių degalų sąnaudų.

Techninės priežastys

Dauguma blogo kvapo priežasčių – techninės. Pajutus besilydančios izoliacijos kvapą, o tuo labiau – dūmus, iš karto reikėtų išjungti variklį, o dar geriau – ir akumuliatorių.

„Tai gali atsitikti dėl automobilio elektros sistemos perkrovos ar įvykus trumpam jungimui, jei prasitrynė laidų izoliacija. Elektros instaliacija automobilyje apsaugota nuo tokių nemalonumų specialiais saugikliais, bet gali pasitaikyti ir išimčių, – teigė autošaltkalvis Romas Janušauskas. – Pajutus tvyrantį benzino kvapą ir įsitikinus, kad jį skleidžia ne kita transporto priemonė, būtina nedelsiant sustoti ir išjungti variklį.“

Pasitelkti specialistus

Prieš įsitikinant, ar iš po variklio antvožo nesiveržia dūmai, reikėtų pasiruošti gesintuvą, atidžiai apžiūrėti visas žarneles ir variklį, ar nėra degalų nutekėjimo. Benzinas gali tekėti ir po automobiliu – iš prakiurusio degalų bako. Aptikus nuotėkio vietą, reikėtų išsikviesti techninės pagalbos automobilį.

Pasak R. Janušausko, svylančios alyvos kvapą skleidžia techniniai skysčiai, besisunkiantys pro variklio ir pavarų dėžės tarpines. Alyvai ištekant iš variklio, prie jo prilimpa kelio dulkės. Nuotėkio vietoje jos suformuoja purvo plutą, kuri neleidžia varikliui deramai atvėsti. Jeigu nuotėkis didelis, išauga grėsmė sugadinti variklį jam dirbant be alyvos.

„Pats vairuotojas dažniausiai nesugeba tiksliai nustatyti vieno ar kito kvapo priežastis, todėl tam vertėtų pasitelkti specialistus“, – patarė R. Janušauskas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Valstiečių laikraštis
Valstiečių laikraštis
Autoriai: Mindaugas Dainauskas
(4)
(19)
(-15)

Komentarai ()