5 būsimos inovacijos, kurios kardinaliai pakeis vairuotojų gyvenimą: vairavimas ir automobiliai neišvengiamai keisis ir jau aiškėja kaip (1)
BBC radijo stoties reporteris Deividas Gibsonas (David Gibson) pasakoja apie išradimus ir naujas koncepcijas, kurios gali pakeisti miesto transporto infrastruktūrą: tarpusavyje informacija besikeičiantys automobiliai, keliai nepastebimai pakraunantys jūsų elektromobilius ir dar daugiau. Apie tai praneša portalas „Market Leader“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kalbantys automobiliai
Ne, automobilių gamintojas neturi noro įrengti Siri jūsų Toyota ar Subaru automobilyje. Kalbama apie pirmąją idėją, kuri radikaliai pakeistų vairuotojo gyvenimą - mašinų gebėjimą bendrauti tarpusavyje, arba koncepciją, vadinamą Vehicles to Vehicles (V2V).
Neseniai JAV Transporto departamente buvo sukurtos taisyklės, kuriomis siekiama standartizuoti informacijos apsikeitimą tarp transporto priemonių. Automobiliai keisis informacija apie esamą savo buvimo vietą, kryptį ir judėjimo greitį.
Naujovių tikslas yra perspėti vairuotojus (vėliau kompiuterius autonominiuose automobiliuose) apie potencialiai pavojingas situacijas keliuose.
Kalbant apie miesto infrastruktūrą, kuriose eismo įvykiai dažniausiai įvyksta sankryžose, automobiliai patys spręs, ar jums pakaks laiko užbaigti dešinį posūkį degant raudonam šviesoforo signalui ir, kokia bus važiavimo tvarka keturių krypčių sankryžose.
Taigi, jūs galėsite ramiai naršyti internete ir neatitraukti savo dėmesio dėl būtinybės signalizuoti žioplinėjančiam pėsčiajam ar pasukti vairą.
Antrasis ryšio sistemos keliuose elementas - atitinkamos informacijos pasikeitimas tarp transporto priemonių ir kelių infrastruktūros elementų (Vehicles to Infrastructures, arba sutrumpintai V2I).
Daugumoje gaisrinių mašinų, esant skubiam iškvietimui, jau naudojamos įvairios šviesoforų perjungimo iš raudonos į žalią šviesą technologijos, bet V2I dirbs labiau integruotu režimu - naudojant šią sistemą miesto gatvėse eismas taps saugesnis ir veiksmingesnis dėl duomenų, kurie ateina iš kelyje esančių transporto priemonių, surinkimo.
Išmaniosios infrastruktūros pagalba, esant būtinybei, galima būtų šiek tiek sulaikyti persijungiantį iš žalios į raudoną šviesą šviesoforo signalą, kad būtų galima greičiau praleisti sankryžose susikaupusius automobilius.
Tokia infrastruktūra sugebėtų keisti greičio režimą ir reguliuoti vieną ar kitą kelių prieigą, kad būtų galima likviduoti automobilių grūstis ir nukreipti judėjimą į jų ir eismo įvykių vietų apvažiavimus. O kai rinkoje pasirodys autonominiai automobiliai, visas miestas patirs transformaciją į vieną išmanųjį automobilį.
Benzininių ir dyzelinių variklių uždraudimas
Dyzeliai yra ekonomiški ir galingi, tačiau netrukus ją naudojančios transporto priemonės bus naudojamos tik kaimo vietovėse ir tokiu automobiliu jau nebebus galima pravažiuoti, pavyzdžiui, per Prancūzijos sostinę.
2025 metais Paryžiaus, Meksiko, Madrido ir Atėnų savivaldybių institucijos ketina uždrausti dyzelinių automobilių judėjimą, siekdamos sumažinti bendrą į atmosferą išmetamų teršalų kiekį.
Automobilių įkrovimas važiuojant
Jei visi miestų automobiliai bus elektriniai, tai labai logiška daryti prielaidą, kad jiems reiks gana daug įkrovimo taškų.
Gal nuotolinis pakrovimas gali skambėti, kaip fantazija, tačiau per pastarąjį dešimtmetį mokslininkai išmoko perduoti elektrą bekontaktiniu būdu dviejų metrų atstumu beveik šimtaprocentiniu efektyvumu.
„Rezonansinio transformatoriaus“ įrenginius sudaro kelių dangoje esančios apvijos, kurios rezonanso būdu kontaktuoja su elektromobiliuose esančiomis apvijomis, sukeldamos jose vibracijas, virstančias elektros srove automobilių akumuliatorių pakrovimui.
Visos planetos miestų transporto sistemos jau yra išbandomos su autobusais, kurie bekontaktiniu būdu pakraunami stotelėse. Tokią technologiją galima gana lengvai įdiegti naujose daugiapakopėse automobilių stovėjimo aikštelėse. Galimas apvijų įrengimas į asfaltą ir gatvių sankryžose.
Naujų mokesčių vairuotojams įvedimas
Mūsų ateitis jau čia pat, o už ją reikia mokėti. Vairuotojai bus priversti atverti pinigines ir mokėti už kelių miestų centruose naudojimą piko metu.
Panaši schema nuo 1975 metų yra naudojama Singapūre, tačiau dabar gatvių atlaisvinimui ją pradeda naudoti ir kiti miestai - nuo Rygos iki Londono.
Vietoj dabartinių mokesčių už benziną vairuotojai mokės už bendrą kilometražą, įskaitant didesnių tarifų mokesčius už važiavimą tam tikruose kelių ruožuose tam tikru paros metu.
Tikriausiai didesnėms transporto priemonėms už teisę patekti į miesto centrą teks mokėti daugiau, lygiai taip pat, kaip dabar didesniu tarifu moka sunkvežimių su trimis ašimis vairuotojai.
Ir, galiausiai, asmeninio transporto judėjimo miestuose ribojimas
Tikrai išmanus miestas jums leis atvažiuoti tik iki tam tikrų miesto centre vietų, kur jūs galėsite pasinaudoti mikroautobusais (kuriuos užsakysite programėlių išmaniuosiuose telefonuose pagalba) ir nusigausite iki artimiausios troleibusų stotelės ar dviračių nuomos punkto, arba ... iki pagarsėjusio pneumatinių vamzdžių raizgyno - naujojo ateities transporto.