„Tesla Model S“ oro pagalvė išsiskleidė laiku, bet nesustabdė vairuotojo galvos ir ši rėžėsi į vairą: nerimą sukėlęs testas ir „Tesla“ reakcija (Video) ()
„Tesla Model S“ yra ne tik gražus, efektyvus ir greitas automobilis – tai viena saugiausių lengvųjų mašinų kelyje. Tai patvirtino ne viena institucija, atliekanti saugumo bandymus. Tačiau vienos rūšies avarijos visgi gali sukelti mirtinų padarinių. Tokiose avarijose „Model S“ keleiviai nėra taip gerai apsaugoti kaip žmonės „Mescedes-Benz E-Class“ ar kai kuriuose kituose automobiliuose.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
IIHS – kompanija JAV draudimų bendrovių informavimui tirianti automobilių saugumą. IIHS nuolat atlieka saugumo bandymus, atidžiai analizuoja įvairius galimus scenarijus, į kuriuos automobiliai gali patekti. Pavyzdžiui, teigiama, kad net 25 % sužeidimų ir mirčių avarijose, kuriose automobilis į ką nors atsitrenkia priekiu, įvyksta tuomet, kai smūgis patiriamas arčiau automobilio kampo. Sumažinti sužeidimų tikimybę, kuomet patiriamas smūgis tiesiai per automobilio vidurį, nėra taip sunku, nes smūgio jėga gali būti lengvai išsklaidoma abejomis kryptimis.
IIHS vykdo tokius saugumo bandymus, kuomet automobiliai į kliūtį atsitrenkia pačiu priekio pakraščiu. Ne vienas automobilis šiuose bandymuose susiduria su problemomis ir negauna aukščiausio įvertinimo. Tačiau yra ir tokių, kurie testą įveikia be didesnių problemų. Pavyzdžiui, neseniai bandytas naujausios kartos „Mescedes-Benz E-Class“ šį bandymą įveikė be problemų ir pasirodė kur kas geriau nei „Tesla Model S“.
Minėto „Tesla Model S“ saugumo bandymo vaizdo įrašas - atkreipkite dėmesį į manekeno galvą
Vienas iš geidžiamiausių elektromobilių gavo gana prastą įvertinimą – saugumas tokių avarijų metu įvertintas tik kaip „patenkinamas“. Problema tame, kad oro pagalvė, nors ir išsiskleidė laiku, nesustabdė vairuotojo galvos ir ši rėžėsi į vairą. Tokio susidūrimo metu vairuotojas tikrai būtų sužeistas, nors mirtinos traumos tikimybė vis tiek yra gana menka. Testas buvo atliktas važiuojant 64,4 km/h greičiu.
„Tesla“ suskubo sureaguoti į IIHS išvadas. Kompanija priminė, kad jos automobiliai dažnai vertinami kaip saugiausi ir kitos bandymus atliekančios institucijos tiesiog nerado prie ko prikibti. „Tesla“ priminė, kad valstybinių JAV institucijų atlikti tyrimai parodė, kad „Tesla Model S“ iš esmės yra saugiausias kada nors panašiai bandytas automobilis. Elektromobilių gamintojas taip pat teigė, kad IIHS yra subjektyvūs ir tarnauja konkrečiam tikslui. Kuris, žinoma, yra draudimo bendrovių informavimas.
Elektromobiliai iš tikrųjų turi didelį potencialą būti saugesniais už automobilius su vidaus degimo varikliais. Kadangi elektros varikliai yra labai maži, atsilaisvina daug erdvės automobilio priekyje, kur galima įrengti didesnes, efektyvesnes smūgio energiją sugeriančias zonas. „Model S“ yra vienas iš saugiausių automobilių šių dienų gatvėse, nepaisant šio bandymo.