Mįslingai pradingusi „Faraday Future“ kyla iš duobės ir jau ruošiasi atsikąsti „Tesla“ rinkos dalį: pagrindinis koziris - žvėriškų galimybių „FF 91“ (Video) (32)
Atrodo, su „Model 3“ atėjimu į rinką, „Tesla“ galutinai įtvirtino savo karaliavimą elektromobilių rinkoje. Ne viena kompanija žadėjo įkąsti šiam dabar jau kultiniam vardui, bet niekam to padaryti taip ir nepavyko. Viena iš jų, „Faraday Future“, atrodė rimčiausiai, bet susidūrusi su finansinėmis problemomis pritilo. Visgi, dabar „Faraday Future“ į rinką ruošiasi ateiti visiškai rimtai ir jau pagaliau turi gamyklą. Bet ar kompanijai pavyks pakonkuruoti su „Tesla“?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Faraday Future“ buvo viena iš tų kompanijų, kurios atėjimas į rinka atrodė rimčiausiai. Automobilių pasaulis nuolat stebi naujų žaidėjų atėjimą ir išėjimą – naujiems vardams visada labai sunku įsitvirtinti. Juolab, kai kalba eina apie „Tesla“ konkurentus. Tačiau „Faraday Future“ pristatytas FF 91 turėjo viską, ko reikia priversti „Tesla“ vadovus į šią kompaniją pažiūrėti rimtai.
FF 91 – keturių durų sedanas su autonominio vairavimo galimybe, visomis saugumo sistemomis, moderniu dizainu ir ergonomišku salonu. 1000 ag varikliai ir 130 kilovatų baterijos šį automobilį į priekį stūmė itin veržliai – iki 100 km/h FF 91 galėjo įsibėgėti per maždaug 2,5 sekundės. Tačiau automobilį lydėjo problemos. Net pristatymo metu autonominė sistema neklausė jos kūrėjų ir nesutiko pastatyti automobilio, kaip jai buvo liepta. Techninės problemos buvo sprendžiamos, tačiau vienos įveikti nepavyko – finansinių bėdų.
„Faraday Future“ ketino Nevadoje statyti didžiulę gamyklą, kurioje turėjo dirbti daugiau nei 13 tūkstančių darbuotojų. Iškilmingoje ceremonijoje buvo paskelbta statybų pradžia, tačiau tuo viskas ir baigėsi. Jia Yueting, kinų milijardierius vadovaujantis kompanijai, susidūrė su rimtais finansiniais sunkumais ir didžiulės gamyklos vizija subiro į šipulius. Tikriausiai blogiausia buvo tai, kad visa ši istorija ir kiekviename žingsnyje patirta nesėkmė sudavė stiprų smūgį kompanijos vardui – ar net atsigavusi „Faraday Future“ sugebės kam nors parduoti savo automobilius?
Nepabandęs, aišku, nesužinosi. Juk kompanija kūrė inovatyvų automobilį, kuris savo charakteristikomis (ar bent jau skaičiais ant lapo) lenkė konkurentus iš „Tesla“, tai galbūt jis būtų perkamas? O galbūt gera marketingo kompanija padėtų juos pastūmėti į vairuotojų širdis? Tačiau pirmiausia reikia pradėti FF 91 gamybą, o tam reikia gamyklos.
FF 91 kilimo į kalną lenktynėse
Dabar kompanija pagaliau ją turi – nusipirko nuo 2001 metų mažai naudojamą „Pirelli“ pastatą. Nors jis toli gražu neprimena to, apie ką svajojo „Faraday Future“, jis bent jau leis kažką gaminti. Beje, žurnalistai greitai pastebėjo žiupsnelį ironijos – „Faraday Future“ ir „Pirelli“ buvo įsivėlę į finansinį ginčą dėl „zero“ prekinio ženklo naudojimo.
Beje, tiems, kurie visiškai nuvertina „Faraday Future“ pastangas, primename, kad kompanija turi komandą Formulės E čempionate ir nuviliojo ne vieną „Tesla“ inžinierių. „Faraday Future“ turi potencialo ir, atrodo, dabar turi ir finansinių resursų tolesniems savo tikslams siekti.