Jei pasitvirtins geriausios prognozės apie „Tesla“ vilkiką, tai bus košmaras dyzelinių sunkvežimių gamintojams  ()

Tikimasi, kad savo pirmąjį elektrinį vilkiką „Tesla“ pristatys jau rugsėjį, praneša užsienio žinių tarnybos. Preliminariai, viena įkrova vilkikas galės nuvažiuoti nuo 320 iki 480 km, tačiau gamintojas komentuoti šią informaciją atsisakė, teigdamas, kad tai – gandai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Priminsime, kad kiek anksčiau Elonas Muskas teigė, jog vilkikas bus valdomas taip pat, kaip ir sportinis automobilis. Jo teigimu, naujovė gerokai lenks transportą su vidaus degimo varikliais tiek pagal sukimo momentą, tiek pagal įveikiamą atstumą. Taip pat žinoma, kad vilkikas gaus pusiau autonominio valdymo sistemą, rašo „Trucker“.

Pagrindiniai konkurentai – „Toyota“ ir „Nikola“

Ekspertai taip pat akcentuoja, kad pats sunkvežimis neturėtų būti blogas, tačiau jo „žvaigždės“ statusą gali sugadinti kiti gamintojai. Pagrindiniais konkurentais įvardijami „Toyota“ ir „Nikola“ gamintojai, kurie reikiamas dalis savo sunkvežimiams užsakinėja, o ne gaminasi patys. Panašu, kad tai gali tapti „Tesla“ Achilo kulnu.

Ir toliau netyla kalbos, kaip „Tesla“ sugebės išlaikyti didelį nuvažiuojamą atstumą naudojantis tik elektrine jėgaine. Tačiau ne vienas ekspertas akcentuoja, kad tai gali būti itin paprastas sprendimas – keičiamos baterijos. Tokiu atveju sunkvežimiui nereiks ilgai stovėti įkrovimo stotelėje, o tiesiog atlikti nesudėtingą procedūrą. Tai sumažintų eksploatacines išlaidas ir padidintų nuvažiuojamą atstumą, tačiau tam reikia sukurti specialią infrastruktūrą.

Ar su „Tesla“ bus pigiau?

Vieni ekspertai netgi pateikė savo skaičiavimus, kuriuose, įvertinę „Tesla“ technologijas, teigia, kad jei sunkvežimis per mėnesį įveiks apie 30 tūkst. mylių, tuomet viena mylia bus apie 20 JAV centų pigesnė, nei, tarkim, važiuojant su „Freighliner Cascada“.

Tiesa, sunku pasakyti, kodėl ekspertai pasirinko būtent tokį didelį kilometražą, kuris iš esmės reikštų, kad sunkvežimis važinėtų beveik nesustodamas. Jei tai tiesa, dyzelinių sunkvežimių gamintojai turėtų pajausti neįtikėtiną konkurenciją.

Tačiau ir „Teslos“ instruktorių prieš akis laukia dar ne vienas iššūkis. Visų pirma vienas dalykas yra teorija, o kitas – praktika. Yra sukurtas ne vienas neprastas elektromobilis, tačiau standartinėmis eismo sąlygomis jis nepasiekia gamintojų nurodytų rezultatų. Šiuo atveju tai gali būti ne išimtis.

Atsiranda ir kitų rimtų klausimų – visų pirma, tai reikalingų komponentų gamyba ir tiekimas, įkrovimo ar baterijų pakeitimo infrastruktūra ir pan. Paskaičiuota, kad šiuo metu, jei artimiausioje ateityje bus užsakyta 10 tūkst. vienetų sunkvežimių, „Tesla“ tiesiog neturės tokių pajėgumų, kad gamintų reikiamas dalis. Visos technologijos, kuriomis šis gamintojas lenkia konkurentus, yra kuriamos ir gaminamos „Tesla“ gamyklose.

Šiuo metu nelabai susitvarkoma ir su lengvųjų automobilių užsakymais, o naujojo modelio užsakovams tenka laukti beveik dvejus metus, kol pagaminamas jų lengvasis automobilis. Tad šiuo atveju „Tesla“ turės tik vieną realią išeitį – statyti daugiau gamyklų. Tad bent jau kol kas rugsėjį pasirodysiantis sunkvežimis neturėtų apversti rinkos aukštyn kojomis. Tačiau kai tik išgirsime apie statomas ir atidaromas naujas „Tesla“ gamyklas, tuomet galima tikėtis perversmo sunkvežimių rinkoje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
(34)
(3)
(31)

Komentarai ()