Ypatingas, bet slaptas projektas: štai ką BMW inžinieriai susikūrė sau iš bene paties populiariausio ir geriausio šios markės automobilio (Video) (2)
BMW E30 yra į entuziastų širdis giliai įsirėžęs automobilis. Jis tikrai nebuvo retas, dabar nėra labai brangus ar kažkuo išskirtinis, tačiau jo gerbėjų armija visame pasaulyje yra didžiulė.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Aišku, negalima paneigti E30 svarbos.
Šis automobilis buvo panaudotas Z1 kurti, jo dizainą kūrė garsusis Clausas Luthe, kurio rezultatas – ir „Audi 100 C2“ interjero, ir tokių automobilių kaip „Audi 50“, BMW E28 ir „Volkswagen K70“ dizainas.
Juk ir pirmasis M3 buvo sukurtas būtent E30 pagrindu.
Bet ar žinojote, kad šis automobilis taip patiko M divizijos inžinieriams, kad šie nusprendė vieną išskirtinį modelį slapta sukurti sau? Tai – M3 pikapas, kuris gamykloje važinėjo net 26 metus.
Šiame straipsnyje papasakosime, kaip E30 tapo M3 ir kodėl jis transformavosi į pikapą. Kam apskritai jis buvo reikalingas?
E30 kelias į M3
E30 gamyba prasidėjo dar 1982 metais. Pirmieji modeliai buvo kupė, tačiau iš pirmo žvilgsnio didelių sportinių ambicijų neturėjo – dviduriai automobiliai tiesiog buvo pigesni dėl paprastesnės gamybos. Visgi BMW iš pat pradžių turėjo minčių E30 išleisti į lenktynių trasą ir tam buvo kelios priežastys.
Visų pirma, automobilio bazė buvo puikiai subalansuota ir pakankamai tvirta lenktyninio automobilio komponentams. Antra, sportinę istoriją turintys automobiliai yra lengviau parduodami. Tai tarsi keistas būdas pasigirti, kad turi mašiną, kuri laimėjo garsias lenktynes. BMW planai dalyvauti lenktynėse buvo išties labai platūs.
1985 metais, pasinaudojant E30 kupė kėbulu, buvo sukurtas pirmasis M3 lenktyninis automobilis. BMW norėjo greito automobilio savo ir klientų komandoms, susiruošusioms į kėbulinių automobilių lenktynes visame pasaulyje.
M3 varžėsi Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje, Australijoje ir kitose šalyse. Jį varė 2,3 litrų keturių cilindrų variklis, išvystantis maždaug 300 arklio galių (224 kW), o greičiau įveikti posūkius padėjo platesnė vėžė ir mažesnė prošvaisa.
Pagal tų laikų taisykles, visi A grupės kėbuliniai lenktyniniai automobiliai turi važinėti ir gatvėmis. Vadinasi, BMW turėjo sukurti ir parduoti gatvėms skirtą M3. Šis automobilis iš karto pritraukė ne vieno entuziasto ir automobilių kolekcionieriaus dėmesį.
Visų pirma, dėl savo išvaizdos – išpūstos, bet vis tiek tiesiomis linijomis pasižyminčios arkos jis atrodė tarsi į realybę nužengęs vaiko piešinys ar kieno nors garaže sukurtas prototipas.
Palyginti nedidelis aptakas buvo montuojamas ant modifikuoto bagažinės dangčio. Derinys atrodė keistas, bet kartu ir labai patrauklus.
Gatvėms skirto M3 variklis neišvystė tiek arklio galių, kaip lenktyninis automobilis – maždaug 212 (158 kW), tačiau automobilis vis tiek riedėjo smagiai.
Greitai pasirodė „Evolution“ versija su pora papildomų kilovatų, didesniais ratais ir palengvintu kėbulu.
Po to buvo riboto leidimo „Sport Evolution“ versija su 2,5 litrų keturių cilindrų varikliu, išvystančiu 235 AG (175 kW). Šis automobilis iki 100 km/val. įsibėgėjo maždaug per 6,3 sekundes.
„Sport Evolution“ versija šiuo metu klasikinių automobilių rinkoje yra labiausiai geidžiama. Visgi, turint omenyje gamyklinį M3 pikapą, ji nebuvo rečiausia. Kita vertus, pikapo įsigyti niekas ir negalėjo.
E30 M3 buvo gaminamas iki pat 1992 metų. Iš viso buvo pagaminta daugiau nei 16 tūkstančių M3 automobilių. Tai buvo pati legendinio modelio gyvavimo pradžia, ir dabar M3 vardas yra dažnai minimas geriausių sportiškų sedanų palyginimuose.
Tačiau M3 pikapas, apie kurį kalbama šiame straipsnyje, buvo sukurtas nenaudojant įspūdingo M3 kėbulo.
M3 pikapo atsiradimas
Svarbu, kad žinotumėte, jog E30 buvo vienas iš populiariausių visų laikų BMW. Nors gamybos linijos su tuo susitvarkė, M3 programa pridėjo nemenką krūvį.
Plečiantis gamybai atsirado tam tikrų logistikos klausimų, kurių tuomet kuriami BMW automobiliai negalėjo išspręsti.
Reikėjo lengvo, greito ir pakankamai mažo pikapo, kuris gamyklos teritorijoje galėtų išvežioti mažus krovinius. M divizijos inžinieriams kilo puiki mintis.
Tuometinė „BMW Motorsport“ manė, kad M3 galėtų būti puikus automobilis dalims vežti.
Tačiau tam panaudoti tikrą M3 kėbulą tiesiog nekilo ranka. Pikapui pagaminti geriausiai tiko kabrioletai, o tokią formą turėjo mažiau nei 800 M3 automobilių. Taigi, kai inžinieriai nusprendė susikurti vienetinį E30 M3 pikapą, jiems reikėjo pradėti nuo įprasto 3 serijos BMW kabrioleto.
Kodėl nebuvo supjaustytas įprastas E30? Kabrioletas tiesiog tiko labiau. Jis jau turėjo sustiprintą bazę – tai buvo atlikta siekiant sumažinti automobilio be stogo lankstumą.
Kaip tik tuo metu „BMW Motorsport“ turėjo vieną modelį su „Itališko M3“ 2 litrų varikliu, išvystančiu 192 AG (143,5 kW). Tai buvo puiki bazė pikapui kurti.
Inžinieriai visiškai perdarė galinę automobilio dalį. Ji neteko visos apdailos ir buvo padengta nerūdijančio plieno plokštėmis, kurios sustiprino pikapo kėbulą ir apsaugojo jį nuo smūgių kraunant dalis. Vairuotojui buvo sukurta įprasta E30 kabina, panaudojant kito automobilio stogą.
Įdomu tai, kad nors M3 pikapas buvo kuriamas tik naudojimui gamyklos teritorijoje, visi darbai buvo atlikti labai preciziškai. Automobilis iš tikrųjų atrodė taip, lyg galėtų būti pardavinėjamas.
Vėliau M3 pikapas gavo tikrą M3 variklį – 2,3 litrų keturių cilindrų agregatą, išvystantį 197 AG (147 kW). Tai jam leido važinėti dar greičiau. Automobilis buvo naudojamas beveik kasdien – važinėjo iš vieno pastato į kitą, pristatydamas detales, naudotas ir masinei gamybai, ir prototipų kūrimui.
Tai buvo labai naudingas automobilis, tačiau vėliau jį pakeitė maži komerciniai sunkvežimiai ir elektrinės transporto priemonės. Visgi inžinieriai pasigamino ir dar vieną M3 pikapą.
Nauji M3 pikapai?
M3 pikapas buvo išleistas į užtarnautą poilsį 2012 metais – jis gamykloje reguliariai dirbo net 26 metus. Ir, nors tuo metu M divizija jau galėjo naudotis lengvais sunkvežimiais ir kitokiais krovininiais automobiliais, buvo nuspręsta pasigaminti naują M3 pikapą. Tai tiesiog labai praktiškas automobilis.
Naujasis M3 pikapas buvo kuriamas ant tikro M3 kabrioleto bazės. Kaip ir pirmą kartą, taip ir šį buvo sustiprintas jo kėbulas, įrengtas didelis ir patvarus skyrius kroviniui, salonas įgavo stogą.
Automobilis buvo beveik užbaigtas 2011 metų kovą, todėl kažkam kilo geniali mintis balandžio pirmosios proga paskleisti žinią, kad M3 pikapas – tai naujas modelis gamoje.
Pranešimas spaudai buvo papuoštas pikapo bandymais Niurburgringo trasoje, todėl daugybė žiniasklaidos priemonių patikėjo. Aišku, paslaptis vėliau buvo atskleista, o apgautiems žurnalistams teliko raudonuoti iš gėdos.
Šis M3 pikapas išvystė 420 AG (309 kW) ir, priešingai nei pirmasis, buvo užregistruotas – gali legaliai važinėti keliais.
Šie automobiliai labai patiko BMW gerbėjams ir dabar internete galima rasti daugybę įvairiausių M3 pikapų, sukurtų kažkieno garaže. Tai iš dalies ir Australijos automobilių kultūros įtaka.
Australijoje sportiški maži pikapai yra labai mėgstami. Jie tarsi supina agresyvumą su praktiškumu – ne vienas automobilių entuziastas naudoja savo greitą pikapą kroviniams vežti. Nemažai taip perdarytų M3 ir M5 automobilių važinėja būtent Australijoje.
BMW E30 M3 pikapas buvo ypatingas automobilis. Jį sukūrė gamykloje dirbę entuziastai, kurie automobilį taip gerai prižiūrėjo, kad jis krovinius vežiojo net 26 metus. Tai buvo ne tik žaislas, bet tikras darbo įrankis, kuris visiems laikams išliks BMW istorijoje.
Kitoje serijos dalyje pakalbėsime apie „Pagani Zonda Nonno“ – daugiausia nuvažiavusį „Pagani“ automobilį planetoje.