Automobiliai taps nereikalinga seniena? Kaip keičiasi jaunimo požiūris į automobilius ir kokia ateitis laukia būsimų kelionių

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

technologas 2017-11-07 11:38
Faktas kad automobiliai išsilakstys nuo kelių, teks persėsti į autobusus, traukinius, dviračius. Kažin kaip su tais elektriniais autonominiais, kol kas sapnelis. Pažiūrėjus grafikan Per 8 metus dyzelino kiekis, reikalingas aukso vienetui išgauti, padidėjo dvigubai ir toliau tebeauga, nes rūdos blogėja. Uncijai aukso (30 gr.) išgauti jau dabar reikia 200 l dyzelino. Ir taip visur.
AAA000 2017-11-07 12:07
aukso daug nereikia automobiliui gamint aplamai pati automobilizma uzmusineja biurokratija: - reikia visokias teises laikyt, - reikia visokias registracijas praeidinet, - reikia visokius draudimo mokescius nuo avariju moket, - reikia islaikyt infrastruktura automobiliams -kelius, - tuoj uzkraus tersimo moewscius, - ir dar valdzia padeda apkraut papildomais socialiniais mokesciai pati keliavima-automobilio laikyma/turejima, atseit cia ne laisve, o kazkokia prabanga (nes pati valdzia sukele perteklini apmokestinima/suvarzyma ir padare problema!) ... --------- kai kure mokescia logiski, pvz tarsa, zalos atlyginimas, infrastrukturos islaikymas. bet kiti jau pertekliniai...cia ne automobilizmas zlunga. cia valdzios parazitizmas keliavimo reguliavime pasidare nepazabojamas...
technologas 2017-11-07 12:38
Taip, bet kadangi kitiems poreikiams naftos sunaudojimas žymiai išaugo - mažiau lieka ką į baką pilti. Perfrazavus posakį - garsenybės mažiau auksu nesipuoš, čia jūs mažiau važinėsite.
kestutisz 2017-11-07 17:07
Ne požiūris keičiasi, o tiesiog brangsta, t.y. pačios visuomenės skursta ir toks bazinis daiktas kaip auto tampa prabangos preke.
diedukas 2017-11-07 18:34
Pabandykite paklausti dar karta saves kodel brangsta . As uz pasirinkimo laisve . Tokie dalykai kaip saugos pagalves , vairo stiprintuvai , kondicionieriai , audio sistemos , elektriniai langai brukamos jau per prievarta , nori tu to ar ne . Tik nereikia man pasakot kad viskas saugumo labui . Palyginkite vienodos klases automobiliu auto ivykio pasekmes kur variklis prieki ir kur gale .Pamatysit kiek vertos saugos pagalves is tikruju . Ir nereikia cia ironijos apie ZAZ , kad visi jom turi vazinet . O apie autonominius auto as is vis apakes : zmogui kainuos nuo 4 iki 10 kartu pigiau jie . Tai gal dabar jau iskart sedam i taxi o savuosius po presu . Visi auto gamintojai tampa vos ne pelno siekenciom organizacijom , Motinos Tereses b..... Tie kurie uzmirso apie elementaru kebulo cinkavima ... Juk supuves kebulas vienodai saugus kaip ir naujas . Visa si propoganda ir yra skirta tam kad dar daugiau pinigu isplest . Cia jau eina kalba apie prigimtine zmogaus laisve - judejimo laisve . TAI KAD NESUKLYSKIT SAVO PASIRINKIME . O tai galesit geriausiu atveju ikast autonominiam i padanga , jei jis atsisakys jus vezti ...
technologas 2017-11-07 18:55
Elektronika, kai ji stovi kampe, galbūt pakankamai patikima, bet kai ji barška mašinoje - įtariu mažiau. Ypač dar jei bus pataupyta kokybės požiūriu... OK, sugenda šviesoforas (pasitaiko), atvažiuoja policininkas eismo reguliuoti. Ką daro autonominis? Arba jis turės būti prijungtas prie galingų kompiuterių su neuroniniais tinklais, kad sugebėtų suprasti padėtį ir išmokti, arba turės savyje turėti visą tą skaičiavimo galią. Prisijungti - reiškia atsiverti pažeidžiamumui, kai koks "megėjas" gali nuvaldyti automobilį, kad ir priversti stabdžius paspausti. "Akys" - kitas klausimas. Norint aprūpinti autonomus lazeriniais skaneriais - kalba eitų apie dešimtis tūkstančių eurų už tris skanerius. Paprastos skaitmeninės kameros tinka, jos kainuos "tik" kelis tūkstančius, bet jos neskanuoja, o lygina info su žemėlapiais, kartais klysdamos, jau pasitaikė aukų, kai Tesla kažko "nepastebėjo" ar netinkamai sulygino. Žodžiu viskas su šitom reikalingom autonominėm naujienom dar yra baisiai neaišku. Nebent rimtas humanoidines smegenis sugebėtų sukurti, labai patikimas, besiremontuojančias, besimokančias.
diedukas 2017-11-07 19:51
Sitas viskas primena sena gera anekdota : kai ejo mergaite bumt per galva ,atsigauna rastelis - jus jau ne megaite , Alibaba ir 40 plesiku . Vel bumt per galva , atsigauna rastelis - jus vel mergaite , Timuras ir jo burys ... Yra geradariu kurie isibrauna i svetima teritorija tipo suniuko pasert nes jis badauja ... Gaila dar nedasigalvoja gal moteriske nepatenkyta , irgi padetu . Is istorijos matom prie ko privesdavo geradariai per prievarta .
Xdmin 2017-11-07 20:03
Kompiuteris policininka ,jeigu jis visgi atsirastu, traktuotu kaip pestyji ir greiciausiai sustotu praleisti ji. Kiek laiko lauks - nezinau.
diedukas 2017-11-07 20:13
Xdmin , kad sviesaforas sugestu tai pasitaiko . O kad autonominis daug kartu sudetingesnis tikriausia jokiu sansu ?
technologas 2017-11-07 20:58
Kaip reikėtų suprasti tą "traktuotų"? Arba mes turime autonominį automobilį su skaneriais už keliasdešimt tūkstančių eurų ir pastoviu sujungimu su google'o serveriais, kurie gal, ir dar tai gal, savo neuroniniais tinklais kažkaip sumastytų ką ten ir kaip traktuoti. Nebent įdėtume į tą automobilį begales informacijos, kad jis išmoktų/mokytųsi, kol kas nemačiau kompiuterio, kuris atpažintų policininko signalus. Arba turime skaitmenines kameras, kurioms žodis "traktuoti" nelabai tinka, geriausiu atveju joms sumaitinus žemėlapį apytiksliai geba naviguoti, vengdamos trukdžių, aka kačių, policininkų. Kaip vengdamos - atskiras klausimas, nes jos nesugebės atpažinti 3d žemėlapio pakitimų traktavimo būdu, tiesiog pakito ir tiek. Šviesi ateitis - prisistatantis pagal nurodymą ir minkštai nuvežantis automobilis atidedamas?
Xdmin 2017-11-07 22:58
Paprastai - matytu kaip kliuti arba kaip paprasta pesciaji. Nereaguotu tos kameros i mojavimus to policininko, tiesiog sustotu masina ir lauktu kol pasitrauks kliutis. Autonominiui automobiliui neidomu kas pries ji stovi, jei yra kliutis - jis sustoja arba apvaziuoja. Beje, autonominiai automobiliai sviesoforus pazista, jei sviesoforas neveikia arba mirksi geltonas jis tai supranta ir pradeda laikytis taisykliu lyg butu salutiniame kelyje jei nera zenklu nurodanciu jog tai pagrindinis kelias. Bet kol stoves policininkas tol masina nevaziuos.
Xdmin 2017-11-07 23:08
Dabartines sistemos puikiai pacios save patikrinia, jei kazkas suges iskart pamatysi ekrane. Jei suges kamera tai tokia funkcija kaip autopilotas gali buti blokuojama. Su autonominemis masinomis net paprasciau nei su sviesoforu, nes sviesoforas pats nesusitaisys ir kitas i jo vieta neatsistos. O su autonomine masina kitaip - detektuojama klaida, masina stoja , o keleivio paimti atvaziuoja kita masina. Sugedusia masina paiima spec.tarnybos ir nuveza i servisa. PS: jei nebus taupoma kokybes saskaita, tai autonominiai automobiliai tarnaus patikimiau nei galime isivaizduoti. Patys pagalvokite, kiek elektronikos dabartiniuose automobiliuose, kas antras vairuojam 15 metu automobili, nei ten kas ka tikrino nei tvarke, visa laika buvo keiciami tik tepalai, kaladeles ir perdegusios lemputes, o automobiliai vistiek vaziuoja ir viskas veikia. O dabar isivaizduokit, kad tuos automoblius priziuretu specialistai, kurie laikosi grieztu normatyvu ir viska keicia originaliomis dalimis prie reikiamos ridos, o ne kaip mums iprasta - kam keisti jei veikia, o ir is paziuros atrodo nesusidevejusi dalis, tegul dar pabuna.
GNU 2017-11-07 23:41
Sukūrus sistemą, kuri pati vairuoja automobilį, turbūt jokių šansų policininkui įduoti elementarų pultelį atvejams kai neveikia šviesoforas.
AAA000 2017-11-08 00:29
technologas, autonominiai auto nieko negalvoja patys ten yra programa, reguoja i daviklius ir priima sprendimus, kurie jau padaryti is anksto. jei kazkas sutrinka, tiesiog sustoja ir tiek. toki autonominio valdymo auto tegalima nebent apgaut arba specialiai sugadint. pats savaime jis niekada nesuklys. tegalima tik nenumatyta situacija, kuria paskui gamintojas istaiso. uztenka vienos mirties, isaiskeja viena situacija, ja pataiso, atnaujina programa ir viskas. daugiau mirciu del to nebus. o kai klysta zmones - jie tas pacias klaidas daro pastoviai... va tame privalumas autonomiskai uzprogramuotu automobiliu ir tai yra ateitis. tai tiesiog yra kaip nusisamdyt profesionalu vairuotoja. bus vairavimo programu konkurencija ir pan. diedukas, kas del programos saugumo, ja gali turet su savim. nesiotis pvz usb flaskej. isesdamas i autonomini auto uzsikrauni nuosava programa, kuria pasitiki ir tiek. ir aplamai, jei autonominis pradeda neklausyt - visada galima pasidarbuot plaktuku ir lauztuvu. ir pareguliuot jam "smegenis". tiesiog tam reikia turet kvalifikacija. o ne tavo demonstruojama baimes jausma pries nezinomybe. kas del anekodoto su mergaite, siuo atveju butu taip: vietoj mergaites tiesiog ejo tos mergaites valdoma pripuciama lele ir visi tie alibaba su plesikais ir timurai su savo buriais, dauzantys lele per galva ir rasinejantys rastelius, lieka idiotu vietoje...tiesiog atejo laikai, kai mergaites valdo situacija, ir dieduk gali su tuo susitaikyt
Shinigami 2017-11-08 06:51
Kokias čia nesąmones paistot? Kaip autonominis automobilis reaguos į policininką reguliuojantį eismą priklauso nuo gamintojo kuris kūrė ta autopilotą. Arba tiksliau nuo KET taisyklių šalies kuriai tas autopilotas kurtas. Kiek man žinoma, Lietuvos KET taisyklėse yra policininko eismo reguliavimo ženklai ir jų paaiškinimai. Kadangi autopilotas turi būti kuriamas kad 100% žinotu visas KET taisykles tos šalies kurioje važiuos. Vadinasi bus ir programa atpažįstanti eismą reguliuojančio asmens gestus (jei gestai atitinka KET taisykles). Dabar telefonas gali atpažinti gestus be problemų, tai autopilotas tikrai nesusidurs su jokiomis problemomis, nereiks super kompiuterių ar neuroninių tinklų. Tereiks vaizdo kameros ir telefoninio procesoriaus. Automobilis buvo prabangos prekė, kai jį sukūrė. Atpigo tik dėl masinės gamybos ir gamyklų automatizacijos. Todėl greitai griž prie pradžios ir vėl bus prabangos prekė. Gal dėl to kamščių gatvėse sumažės ir žmonės pradės daugiau judėti.
sub 2017-11-08 08:44
Visi auto gamintojai ne tampa pelno siekiančiomis organizacijos, bet yra tokiais nuo organizacijų sukūrimo. Organizacijos tam ir kuriamos, kad siektų pelno. O va jau paprastų vartotojų reikalas, ar toms organizacijoms duoti uždirbti ar ne. Taip automobilis suteikia judėjimo laisvę, kuri kainuoja brangiau, nei judėjimo laisvė tavo kojom ar viešuoju transporto perkant mėnesinį bilietą. Ir atsakant į straipsnį, turbūt suprantu kodėl mažėja automobilių populiarumas (perkamumas), nes jaunimas galbūt šiek tiek racionaliau išdėsto savo prioritetus. Nes išlaikyti automobilį yra brangu. Kuras pabrangęs ir tik brangs, draudimai pabrango ir tik brangs, kelių mokesčiai, tech. apžiūros, pastovūs remontai, padangos, kuras. Geriau tuos pinigus vietoj automobilio išleisti kelionėms, mokslui, nuosavam būstui ir t.t. Ne skuo toliau, tuo automobilis tampa neracionalus pirkinys.
diedukas 2017-11-08 09:25
Anekdotas buvo beje apie pasirinkimo laisve ir geradarius . Vienas bet : pamenat kuo baigesi amerikieciu daukartinio naudojimo kosmine programa ? Sakysit kosminio laivo ner ko lygint su autonominiu . Kiek specealistu priziurejo - tukstanciai . Ir visvien buvo didelis BUM . Nebus 100 % patikimos sistemos . Jus visi galvojat kad girtuokliai , greicio megejai ir seip su puse smegenu bus isgelbeti ir neras kur prisitrenkt ir prie progos kitus nusinest i kapus ? Kazkodel ,nepaisant technikos pazangos , ikalinimo istaigos yra uzpildytos , ligoniu gydymo istaigose su intelekto sutrikimais nemazejai . Ka , po autonominiu bus imtasi ju ? I galvas ar ant ju desim kazka kad jie taip nesielgtu ? Fantastikos per daug prisiziurejot ? Panasi Lietuvoj politika : gink dieve kad nors kas keli neuzsimustu , o kad bega masiskai - dzin . Visiem tokiem sakau : vaziuokit kur i Afrika , ten savanoriaudami galesit gelbet ju desimtim gal simtais . Cia yra ne BAIME , tik zinojimas kad atverte si istorijos puslapi be pliusu , gausim ir daugybe minusu . Nenoriu but darzove ir kad sprendimus uz mane priimtu kazkokia deze . Gal nevisalaik jie teisingi , bet jie MANO ...
Azys 2017-11-08 09:39
prie ko čia šviesoforai ir policininkai? Aš įsivaizduoju taip: visi automobiliai bus sujungti į tinklą, jiems nereiks nei šviesoforų nei eismą reguliuojančių policininkų. Jeigu vykdomi planiniai kelio remonto darbai - užteks pažymėti tą vietą žemėlapyje ir nei vienas automobilis pro ten nevažiuos, jei ant kelio nuvirto medis ar sugriuvo tiltas, pirmas auto aptikęs kliūtį perduoda informaciją visiems kitiems ir visi pakoreguoja savo maršrutus, o atitinkamos tarnybos siunčiamos tvarkyti kelio. Sugedo bevažiuojant, jei klaida nekritinė, klientas nuvežamas į vietą, o auto vyksta į remonto stotį, kritinis gedimas, sustoja, klientas persėda į kitą, sugedęs transportuojamas į remonto stotį. Kas dėl krentančio vartojimo, na turėt nuosavą automobilį niekad nebuvo pigu, greičiau jį turėti darosi tiesiog nepatogu dėl per didelio jį turinčių kiekio, jeigu pas mus dar galima susigyvent su tokia situacija, tai įsivaizduokit miestą, kur gyventojų daugiau nei Lietuvoj - kamščiai, parkavimo problemos priverstų gerai pagalvoti, ar jums tikrai reikia automobilio važinėjimui į darbą.
diedukas 2017-11-08 09:50
sub , gal ne taip supratai mano minti . Teko skaityt kad zmogui autonominis kainuos nuo 4 iki 10 kartu pigiau . IS KUR TAS GERUMAS ??? Uz sios propogandos slypi busimas milijardinis pelnas . Ta ir rasau kad nieks nekalba apie pasirinkimo laisve - tik autonominis . Jei tau patinka gali jau dabar gerai pradziai persest i taxi , paziuresi kaip pigu . Beje gal neteko girdet apie suplanuota senejima , ar kiek kuro kainoj sudaro mokesciai ?
Azys 2017-11-08 09:58
Kur tau reikia važiuot ir toliau spręsi pats, o kad pasiekt kelionės tikslą, gali vairuoti pats, gali samdytis taksi, gali išsikviest autonominį, ... beje dabar naudodamasis kompo dėžę nesijauti daržovę? Juk ta dėžė atlieka tiek veiksmų, kad pačiam sunku viską suvokt, o juk galėtum ranka parašyt laišką, nunešt į pašto skyrių ..., bet ne, pabarškinai klaviatūra, paspaudei siųsti ir toliau sėdi kėdėj, kuom nedaržovė