Neeilinis daikčiukas, kuris akimirksniu mechaninę pavarų dėžę paverčia sekvencine (Video)  (2)

Tikriausiai žinote, kas yra sekvencinė pavarų dėžė. Tokios transmisijos naudojamos motocikluose ir sportiniuose automobiliuose. Dažnai automobiliuose su sekvencine pavarų dėže rasite tik vienoje plokštumoje judančią rankeną – patraukdami atgal vairuotojai jungia aukštesnę, o pastumdami – žemesnę pavarą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Sekvencinės pavarų dėžės yra greitesnės už įprastas mechanines, tačiau rinkoje yra produktas, kuris mechaninę pavarų dėžę gali paversti sekvencine vos per kelias minutes. Kaip?

Jūs žinote, kaip perjungiamos mechaninės pavarų dėžės pavaros – pavarų perjungimo svirtimi reikia sekti H formos schemą. Tai yra įprastai kairės pusės tolimiausiame kampe bus pirma pavara, o kairiame apatiniame – antra ir taip toliau. Ne paslaptis, kad taip perjunginėti pavaras gali būti smagu, ypač jei perjungimo mechanizmas yra kokybiškas ir tikslus. Tačiau sekvencinės transmisijos veikia kur kas greičiau, nes perjungimo svirtį reikia judinti tik pirmyn-atgal.

Bremer kompanija sukūrė naujovišką pavarų perjungimo mechanizmą, kuris įprastą mechaninę pavarų dėžę su H schema gali paversti sekvencine transmisija. Tai yra mechanizmas leidžia pavaras perjunginėti traukiant ir stumiant rankeną. Trūkumas tas, kad neįmanoma praleidinėti pavarų (šiame straipsnyje aprašyta, ar saugu praleidinėti pavaras automobilyje su mechanine transmisija), o ir sankabą vis tiek teks naudoti, priešingai nei tikrose sekvencinėse transmisijose.

Tačiau Bremer pavarų perjungimo mechanizmas turi daugybę privalumų. Visų pirma, juo pavaros perjunginėjamos daug greičiau, tam nereikia labai didelių įgūdžių. Tam tereikia lengvų judesių, nes Bremer svirtis juda 40 proc. mažiau nei įprasta mechaninės transmisijos svirtis – tai ir suteikia pageidaujamą greitį. Visgi daugeliu atvejų vis tiek reikės spausti sankabos pedalą.

Antra, Bremer pavarų perjungimo mechanizmas yra labai lengvai sumontuojamas – tam nereikia išimti pavarų dėžės, virinti ar atlikti kitų pakeitimų. Iš esmės mechanizmas surenkamas automobilio salone kaip kokie „Ikea“ baldai – gamintojai teigia, kad profesionalių mechanikos žinių tam tikrai nereikia, o darbą galima užbaigti per kelioliką minučių.

Galiausiai, šis mechanizmas yra labai lankstus. Vairuotojas pagal savo įpročius ir mėgstamiausią vairavimo poziciją gali pasirinkti pavarų svirties rankenos kampą, pačios svirties neutralią padėtį, galima netgi keisti perjungimo kryptį – jei jūs norite keisti pavarą į aukštesnę stumdami svirtį į priekį, galite tai padaryti. Įdomu ir tai, kad pačią svirtį su specialiu adapteriu galima perkelti ir į kitą automobilio vietą, toliau nuo transmisijos. Pavyzdžiui, prie vairo. Bremer pavarų perjungimo mechanizmas tikrai yra labai įdomus gaminys, kuris neabejotinai susilauks populiarumo.

Šiuo metu Bremer pavarų perjungimo mechanizmas kainuoja 2400 JAV dolerių. Tai, žinoma, didelė suma, tačiau ir gaminys yra neeilinis. Tikėtina, kad pasibaigus pirminio pardavimo etapui kainos augs. Bremer mechanizmai tinka daugeliui Tremec transmisijų, naudojamų sportiniuose automobiliuose: T5, T56, TKO 500, TKO 600, TR 6060 ir TR 3560 – jei svajojate apie tokį pavarų perjungimo mechanizmą, teks išsiaiškinti, ar jis tinka jūsų automobiliui.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
(5)
(24)
(-19)

Komentarai (2)

Susijusios žymos: