Kauno istorinės technikos muziejaus kolekcija pasipildė dviem ypač retomis transporto priemonėmis: viena jų sukurta Vietnamo karui (Video) ()
Asociacijos „Retromobile“ įkurto Kauno istorinės technikos muziejaus kolekcija pasipildė dviem ypač retomis transporto priemonėmis. Tai amerikietiškas 1969 metų „Gama Goat M561“ visureigis ir daniškas 1956 metų DAF YA-126 sunkvežimis.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Transporto priemones muziejui pateikė garsus praeityje lenktynininkas bei aistringas automobilių entuziastas Stasys Brundza.
Netobulas šešiaratis
Šešiais ratais varomas „Gama Goat M561“ visureigis buvo gaminamas nuo 1969 iki 1973 metų ir skirtas kariuomenei poreikiams, o visų pirma – Vietname buvusiems daliniams.
Nuo pat gamybos pradžių visureigis pareikalavo patobulinimų ir specifinių vairavimo įgūdžių.
Gamyba pradėta paskubomis, todėl net visi bandymai nebuvo atlikti, kaip pridera. Tai atsiliepė techninėms bei eksploatacinėms charakteristikoms, todėl konstrukcija pareikalavo tobulesnių sprendimų.
Vienas iš problematiškų mazgų buvo trijų cilindrų dyzelinis variklis, kurio garsas gąsdino ne tik priešus bet ir savus. Tačiau nežiūrint į tai, per neilgą gyvavimo laikotarpį buvo pagaminti 14274 tokie visureigiai.
Nors iš pažiūros atrodo, kad transporto priemonė yra su priekaba, iš tiesų ji yra vientisa. Dėl hidraulinės sistemos „Gama“ lankstėsi per vidurį.
Tokiu būdu visureigis buvo ne tik vairuojamas įprastomis sąlygomis, bet ir galėjo be pašalinės pagalbos išsikapstyti įklimpęs.
Priekinė dalis į abu šonus pasisukdavo 15, o galinė – 30 laipsnių kampu. Tokiu būdu susidarydavo 45 laipsnių posūkio kampas.
Nors transporto priemonė turėjo būti pritaikyta plaukti vandeniu. Tačiau konstrukcijos tobulinimas nebuvo baigtas, todėl panašiai, kaip sovietinis LUAZ 697, šis visureigis galėjo plaukti tik tuomet, kai nebuvo vėjo ir bangų.
Kadangi sraigtas nebuvo įrengtas, o vandenyje „Gama“ į priekį judėjo sukantis šešiems ratams, maksimalus greitis vandenyje siekė 4 km/val.
„Gama Boat“ buvo sumontuotas variklis dyzelinis 3 cilindrų, 135 AG galios variklis. Dėl mažo svorio visureigis galėjo išvystanti ne tokį ir mažą – 90 km/val. greitį.
Pakeitė seną modelį
Po Antrojo pasaulinio karo vakarų Europoje buvo daug amerikietiškos technikos, tačiau laikui bėgant ji paseno.
Tą suprato Nyderlandų vyriausybė, kuri 1951 metais savo šalies gamintojui DAF pateikė valstybinį užsakymą – sukurti lengvąjį sunkvežimį karo reikmėms.
Šis turėjo pakeisti pasenusį „Dodge WC 51“ modelį.
DAF gamykla sukūrė du prototipus, iš jų serijinę gamybą pasiekė būtent YA-126. Karinis sunkvežimis buvo gaminamas nuo 1951 iki 1959 metų.
Šių sunkvežimių buvo pagaminta ne tiek ir daug – 3496 vienetų. Visgi turint omenyje, kad dauguma jų liko Nyderlanduose, skaičius buvo solidus.
Sunkvežimis turėjo unikalią važiuoklę
Ypač įdomi ir unikali šio automobilio važiuoklė. Ji turėjo torsioninę pakabą, todėl įprastų sunkiasvoriams tiltų nebuvo.
DAF YA-126 sumontuotas benzininis 6 cilindrų variklis, kuris leido išvystyti iki 80 km/val. greitį. Sunkvežimiai iki šiol populiarūs Nyderlanduose bei Belgijoje.
Šiose šalyse yra ne vienas tokios technikos gerbėjų klubas.