BMW pripažino didelę modernių automobilių bėdą, bet... nežino, ką būtų galima padaryti ir sako, kad tai savininkų reikalas (Video) (17)
Naujų automobilių vairuotojai visame pasaulyje turėtų labiau rūpintis savo mašinų saugumu. Galima sakyti, jas dar lengviau pavogti nei senus automobilius su mechaninėmis spynelėmis. Daugybė žmonių savo transporto priemonių jau neteko, o dabar BMW pareiškė, kad net nežino, ką būtų galima padaryti. Didelis automobilių gamintojas, kuriantis pažangiausias technologijas, neturi atsako pigiems prietaisams, kurie leidžia automobilį nuvaryti per kelias sekundes.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
BMW laiške vienam vairuotojui pareiškė, kad negali būti atsakinga už labai lengvai įvykdomas automobilių vagystes. Technologiniu požiūriu, kompanija nemato galimybių užkirsti tam kelio, todėl visą atsakomybę už savo automobilio saugumą neša savininkas. Gal tai ir teisingas požiūris, tačiau žmonės jau kelia klausimą - kuo senieji automobilių rakteliai buvo tokie blogi? Kodėl automobilio negalime užvesti tiesiog įstatę raktelius į uždegimo spynelę?
Komfortas - štai vairuotojų problemų priežastis. Dabar pakanka prie automobilio prieiti su rakteliais kišenėje ir jis atsirakina vos palietus rankenėlę. Raktelių nereikia išsitraukti ir norint automobilį užvesti - jei tik jie yra viduje, variklis tikrai užsives vos paspaudus mygtuką. Tuo tarpu vagims nėra ko išlaužti, todėl, atrodo, tokia sistema turėtų būti saugesnė. Bet tikrai tokia nėra - internete galima surasti daugybę prietaisų, kurie tokius automobilius leidžia lengvai pavogti.
Beraktės durelių atrakinimo ir automobilio užvedimo sistemos veikia tik rakteliams esant visai šalia - automobilis turi pajausti raktelių signalą. Tą signalą galima nukopijuoti, bet tai - sudėtingas darbas. Vagys už kelioliką dolerių nusiperka įrenginius, kurie tą signalą tiesiog sustiprina. Taigi, vienas vagis su specialiu prietaisus atsistoja prie namo, o kitas - prie automobilio. Šie prietaisai yra gana primityvūs, tačiau automobilį apgauna - jam atrodo, kad šalia stovintis žmogus turi raktelius. Taip patenkama į vidų ir tada užvedamas variklis. Automobilis nuvažiuoja visiškai sveikas. Telieka jį kur nors už kampo įvaryti į kokį sunkvežimį ar kitaip paslėpti.
Štai kaip dabar vagiami automobiliai
Savininkai jau anksčiau yra prašę gamintojuų rakteliuose įrengti mygtukus, kurie leistų juos išjungti, tačiau to dar niekas nepadarė. Vietoj to dabar populiarėja išmanūs rakteliai, kuriais automobilį galima užvesti per atstumą - vagys dėl to tik dar labiau trina rankomis. BMW teigia, kad nuolat tobulina saugumo sistemas, tačiau tuo pačiu greičiu tobulėja ir vagių technika. Tuo tarpu Jungtinės Karalystės policijos pareigūnai mano, kad BMW elgiasi arogantiškai - dalis atsakomybės tikrai tenka ir gamintojui. Juk BMW ir toliau pardavinėja itin pigiai ir paprastai apgaunamus užraktus.
O gal tai yra technologijų kaina? Bankinės kortelės su lustais yra 21-ojo amžiaus kišenvagių grobis, o prie namų ar maitinimo įstaigų stovintys nauji automobiliai vagims nebėra užrakinti? Telieka naujus automobilius pasistengti apsaugoti fiziškai - laikyti juos garažuose, o raktelius - seife toli nuo automobilio.