Žmonių užmaršumas ar automobilių gamintojų kaltė - automobiliai su beraktėmis užvedimo sistemomis nužudė dešimtis žmonių (5)
Beraktė užvedimo sistema žmonėms keistai patinka. Rakteliai nereikalingi nei norint patekti į automobilį, nei jį užvesti. Taigi, nereikia raustis kišenėse, o automobilis užvedamas vieno mygtuko paspaudimu. Visgi, skaičiuojama, kad šios sistemos vien JAV nuo 2006 metų pasiglemžė 28 gyvybes, bet ar tikrai galima kaltinti automobilius? Kuo ši technologija tokia jau pavojinga?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Fredas Schaubas vieną dieną pernai pastatė savo „Toyota RAV4“ garaže ir nuėjo namo. Čia jis ilsėjosi po dienos darbų, tačiau jau kitą dieną buvo rastas negyvas. Artimieji suskubo kaltini automobilį, kuris visą tai laiką stovėjo su dirbančiu varikliu. Būtent garaže stovintis visureigis pripildė namus anglies monoksidu, kuris vyrą tiesiog uždusino. Būtų galima kaltinti žmogaus kvailumą ir užmaršumą, tačiau yra ir tokių, kurie mano, kad automobilių gamintojai nepakankamai stengiasi apsaugoti savo klientus.
Nuo 2006 metų, kuomet beraktės užvedimo sistemos ypač paplito, vien JAV taip žuvo 28 žmonės, dar 45 pateko į ligonines. Istorija visada tokia pat - žmonės pasiima raktelius ir nuina namo. Rakteliai lieka kažkur netoli automobilio, todėl jo variklis neišjungiamas. Tyliai dirbantis benzininis variklis po truputį pripildo namus kenksmingų dujų. Didžiausią šių nelaimių dalį sukėlė „Toyota“ ir „Lexus“ automobiliai, kurie, panašu, leidžia rakteliams nutolti didesniu atstumu nei kiti.
Daugybė automobilių net nesupypsi, jei žmogus su rakteliais išlipa laukan. Jei rakteliai nutolsta nuo automobilio, jo informacinės sistemos ekrane užsidega pranešimas, tačiau jo jau nėra kam perskaityti. „Toyota“ teigia, kad jei žmogus negirdi variklio, jis neišgirs ir pypsėjimo, tačiau kiti automobilių gamintojai jau susiruošė spręsti šią problemą.
„Ford“ savo automobilius nustato taip, kad šie išsijungtų, jei jau visą pusvalandį viduje nėra raktelių. Ekspertai kviečia automobilių gamintojus pradėti naudoti ir pypsinčius raktelius ar bent jau užprogramuoti automobilį panaudoti garsinį signalą jei jis ilgai veikia be viduje esančių raktelių. Gyventojai taip pat raginami įsigyti smalkių detektorius. Ir, svarbiausia, perspėti senus vairuotojus.
Fredas Schaubas nebuvo jaunas žmogus - jis už vairo praleido 75 metus. Senolis tikriausiai pamiršo išjungti variklį ir tiesiog jo negirdėjo. Jis buvo įpratęs, kad pasiimdamas raktelius automobilį palieka išjungtą. Kiti atvejai yra panašūs - tai arba seni arba ypatingai jauni vairuotojai. Todėl automobilių dėl to tikriausiai nėra kaip kaltinti. Kita vertus, reikia tikėtis, kad gamintojai suras būdų užkirsti kelią tokioms nelaimėms.