Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
FtBall 2018-05-24 12:26
Galėtų ir pas mus pradėt taikyt tokius dalykus, pradžiai simboliškai. Tarkim, Euro4+ Vilniuj, Gedimino prospekte ir kur nors netoli.
Bandomąjį variantą netgi būtų labai lengva įgyvendint. Parkavimo kontrolieriai galėtų fotografuoti automobilius, priparkuotus Gedimino prospekte ir šalia esančiose centro gatvėse. Sistema automatiškai žinotų, kur gyvena automobilio savininkas, kurį Euro standartą atitinka ir t.t.
Pumper 2018-05-24 12:41
Lietuvoj didelė dalis Euro5 mašinų seniausiai jokių standartų nebeatitinkančios, tai nemanau, kad užteršimo aspektų būtų kokios naudos iš tavo tokio pasiūlymo. Reikia visų pirma, kad tech. apžiūra nebeimtų kyšių ir rimtai pradėtų tikrinti, ar neišpjauti DPF ir katalizatoriai.
FtBall 2018-05-24 13:31
Todėl ir sakau - "pradžiai" ir "simboliškai". Iš pradžių reiktų parodyt, kad norima realiai spręst problemą realybėje.
TA sugriežtinimas - tik dėl vaizdo. Katalizatorius nuomoja, kad TA praeitų ir paskui vėl išsipjauna. Galbūt ir su dpf'ais kažkas panašaus daroma, kad tik tuo momentu sumažint taršą. Bet realiai - išvažiuoja iš TA ir vėl pradeda teršt. Realios apčiuopiamos naudos lyg ir neduoda.
Mano siūlomas dalykas - tikrinimus daryti ne tik TA metu, bet ir realybėje.
Pradėt nuo mažų dalykų. Pirmiausia uždraudžiam Euro3 centre. Realiai uždraudžiam. Nufotografuoja ar nufilmuoja kas nors Euro3 centre - ir baudžiam. Lyg ir reklamavosi, kad įsigijo 100 ar kiek naujų kamerų, o teksto atpažinimo technologijos pakankamai modernios.
Aišku, toks draudimas paliestų ko gero mažiau nei 5% automobilių(Vilniaus centre šiek tiek naujesnis autoparkas), bet realiai paliestų.
Pradėjus nuo tokių mažų dalykų, jau galima pamatyti trūkumus, juos išspręsti ir tada sistemą išplėsti.
Turint jau tokios patirties, galima bandyt įgyvendint ir platesniu mąstu.
Pavyzdžiui, sistema jau sukurta, o pridėdi papildomas veikimo zonas - nereikalautų didelių investicijų. Ties Vilniaus įvažiavimas pakabini po kamerą, sužymi minimum Euro3 ir prašom - veikia.
gintaras.gečas 2018-05-24 13:43
Per daug sudėtinga, geriau uždrauskime vaikiška šampaną.
unytas 2018-05-24 14:00
O jei jas gyvenu toi vietoi kur draudžiama tai man reikėtų pirkti naują automobilį?
bahuriux 2018-05-24 14:02
Aš skaitau, kad reikia uždrausti 3 metų ir senesnius dyzelius visoj Lietuvoj, nes po garantijos nėra garantijos, kad jis nebeteršia, gali sugesti, gali būti tiunintas, gali būti išpjautas katalizatorius ir tt. Kaip jums toks siūlymas ar pakankamai logiškas? Manau labai logiškas kas liečia taršą, bet labai kvailas iš ekonominės pusės.
Betkuris naujas automobilis (jo pagaminimas ir pristatymas į pardavimo vietą) net hibridas, net elektromobilis pats savaime yra didžiulė tarša ir žala gamtai, žymiai didesnė nei 20 metų senumo nepakeistas į naują mašiną 1,9 TDI su dūmingumu 0,42% (be DPF filtų ir katalizatorių), kai tech apžiūrų centre leidžiama iki 3%. Gal tada sugriežtinkim TA dūmingumą iki 1%, tas būtu 300% sumažinta tarša dėl kiertūjų dalelių, na pas mus NOx nematuoja tai nėra ką ir komentuoti dėl to.
FtBall 2018-05-24 14:02
FtBall 2018-05-24 14:12
švariau bus pagamint naują.
Pilkasis 2018-05-24 14:35
O man dzin, važinėju su savo senu, pačipuotu, 3 litrų dyzeliu su tiesiniu išmetimu ir važinėsiu. Važinėsiu ir kai uždraus į miestą įvažiuot, galėsiu baudas mokėt kiek reikės. Pinigus už baudas atgausiu atsistojęs į darbo biržą ir gaudamas pašalpą, kai tuo tarpu dirbsiu juodai. Pensija man nerūpi, nes vistiek per dieną surūkau du pakelius tabako.
Galiausiai palauksiu, kol už 3k galima bus nusipirkti panaudotą elmobilį ir tą dyzelį išmesiu, nes nusibosta purkštukus restauruot.
HardAxe 2018-05-24 15:01
dėl tokių važiuotojų reikia visuotinio automobilio mokesčio + neduoti TA bei neleisti išregistruoti/įregistruoti TP nesusimokėjus visų baudų.
Su mūsų mentalitetu gražiai neišeina...
FtBall 2018-05-24 15:17
Aš tikiuosi, kai Pilkasis tiesiog norėjo pašiept dabartinę situaciją.
O neregistravimas nesumokėjus baudų etatinių pažeidėjų, deja, neišgasdins
Esu girdėjęs pasakojimų, kad žmonės šimtatūkstantines skolas turi sukaupę ir niekaip nėra nubaudžiami. Jei tie pasakojimai tiesa - tai ko gero reikėtų nuo tokių pažeidėjų ir pradėt.
Pilkasis 2018-05-24 18:22
Tai nieko, numesiu tą laužą daugiabučių kiemuose, kam man jį išregistruot.
O jei rimtai, tai apie kieno mentalitetą kalbi? Paprastų žmonių ar kapitalistų sėdinčių valdžioje?
Mano komentaras buvo skirtas pabrėžti, kad kuo labiau spaudi ir apkrauni žmones, tuo yra didesnis polinkis priešintis, žmogus finansiškai stipresnis mažiau priešinsis mokesčiams, bet deja daugiau yra silpnesnių, todėl ir atsiranda situacijos kaip mano komentare.
Aš asmeniškai nesutinku su mokesčiais ir draudimais dyzeliams ar aplamai VDV. Šiuo metu nėra alternatyvos pasirinkti transporto, kuris nekeltų daugiau nepatogumų, nei nuosavas automobilis, todėl dauguma paprastų žmonių kes mokesčių naštą. Aš tikiu, kad ši taršos problema pati išsispręs su laiku. Užtenka tik reklamuoti ir gaminti elmobilius ir žmonės savaime pereis prie jų. Aš pereičiau. Kas nenorėtų mažiau judančių detalių turinčio ir mažiau gendančio automobilio? Aš tikrai noriu, bet kol kas negaliu įpirkti.
Kita vertus aš esu automobilių entuziastas ir greičiausiai visada turėsiu papildomai seną antikvariatą, todėl man draudimai kels papildomus nepatogumus mėgautis savo hobiu - vairuoti seną automobilį. Tuo pačiu dabar vyksta baisus visuomenės gąsdinimas tomis išmetamosiomis dujomis, kad po kelių metų išvažiavęs su savo senu aparatu busiu užmėtytas pomidorais, nes neva varau visiem vėžį. Ir čia atsiranda kitas argumentas kodėl baudos yra kvaila. Dauguma mūsų rūko, valgo šlamšta ir neprižiūri savo sveikatos, tai iškyla klausimas kas labiau pakenkia plaučiams ar pasivaikščiojimas miesto gatve ar surūkytas pakelis per dieną.
Aš už švarų pasaulį, bet baudos ir draudimai yra kvaila, kaip perėjom nuo arklių prie mašinų, taip pereisim ir prie elmobilių.
Dario 2018-05-24 19:02
2 Pilkasis: labai protingos mintys. Pritariu ir pridėsiu paaiškinimą kodėl renkasi valdininkai shortcutus, uzdeda baudą vietoj problemos sprendimo, ogi todėl kad taip paprasčiau. Aš ne prieš valdininkus, bet kovoti su oro tarša tai tikrai ne nuo tokių draudimų, reikia duoti šansą žmogui įsigyti geresnį automobilį. Pas mus Londone ta pati bėda tik 50x didesnė, nėra kuo kvepuoti centre, bet kas belieka žmogeliui kai teslos kaina nuo 80k tai ir perka dyzelius, tiesiog neikanda žmonės švariu mašinų.
vardasas 2018-05-24 23:48
o tame londone taip gerai gyventi kad butu verta tiek kankintis?
Finalfour 2018-05-25 11:37
As nesuprantu, kodel mano Peugeot 407 coupe, su 2.7 hdi, turedamas 150 kw, uzmynus dugnais i seskines kalna, neismeta NEI DUMELIO? JOKIO. Tuo tarpu kaip tik koks pasatas panasiu metu ar audi, ar volvo - negali is paskos vaziuot, nuo juodu dumu. Va tokius ir reikia dulkint, kurie kaip seni ikarusai dumina. Vazinetu po miesta policija, ar TA, pamato juoda duma is duslintuvo - TA anulioja. Px man kad TA leidziama iki 3 %. Kodel mano pezas jau trecia TA yra 0.00 %? Galiu lapa parodyt. Reiskia ir kiti gali, nereikia isipjaut FAP ir pas jus nedumins.
bahuriux 2018-05-25 13:03
Net su išpjautais visais filtrais nedūmina, jei ECU sureguliuotas ir viskas tvarkinga.
SaMaras 2018-05-25 13:22
Na pas mane dyzeliuky buvo viskas kas priklausė (nebent dar olandijoj išpjovė ir sutvarkė, kuo abejoju). Tačiau vistiek, prapūtimus reikėdavo padaryt.. po kelių prapūtimų dūmo nebelieka.. čia bėda ir yra, kai pagrinde važinėjama mieste DPF neišsivalo ir jei nepraputi iš viso užsikemša..
Evil Goku 2018-05-25 13:38
DPF ir EGR ne dėl juodų dūmu dedama. Automobilis gali matomų dūmų visai nemesti, tačiau stipriai nuodyti žmones kietosiomis dalelėmis ir NO junginiais.
bahuriux 2018-05-25 16:27
Tai suodžiai ir yra kietosios dalelės, gerai sureguliuotas variklis ju išmeta minimaliai, net be dpf, o egr vožtuvas atsakingas už tai kad orą traukiamą į cilindrus praskiesti išmetamosiomis dujomis tam kad nebūtu atliekamo deguonies, kai kuras sudeginamas. Nelieka deguonies, nesusidaro NOx.
Kietūju daleliu kiekį mieste labai gerai sumažina lietus.
vazzy 2018-05-26 10:53
Čia turiu pataisyt kolega, suodžiai tai dažnai yra ne KD, o CO dėl nepilno degimo, o NOx susidaro dėl:
- didelės temp. >1250C, nu šitas atkrenta.
- dėl nevisiško sudegimo, šitas puikiai tinka, ypač jeigu yra deguonies trūkumas.
- dėl kure esančio N.
Kaip matai, NOx vistiek susidarys, nepriklausomai nuo filtrų, nes jie susidaro degimo kamerose. Didelėse kuryklose, pvz elektrinėse yra naudojami low-NOx degikliai, tačiau jie milijonus kainuoja.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Tai prasideda: pirmasis miestas Vokietijoje, kuris uždraus senus dyzelinius automobilius dviejose miesto vietose