Patikrino 5 automobilius su automatinio stabdymo sistema: labiausiai nustebino „Tesla“ - tiesiog rėžėsi į kliūtį, kai BMW, „Mercedes-Benz“ ir „Volvo“ tiesiog ramiai sustojo (4)
Automobilių pramonėje visiškai normalu, kad gamintojų pagyromis netikima aklai, o norima visas sistemas išbandyti specialiuose bandymų poligonuose. Ir toli gražu ne visuomet tai, ką sako gamintojas, patvirtinama testais.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Taip nutiko JAV organizacijos „Insurance Institute for Highway Safety“ (IIHS) surengtuose vairavimo asistentų bandymuose. IIHS vairavimo asistentų bandymams pasiskolino penkis automobilius.
2017 m. 5 serijos BMW, 2017 m. „Mercedes-Benz“ E klasę, 2018 m. „Volvo S90“ ir 2016 m. „Tesla Model S“ bei 2018 m. „Tesla Model 3“, skelbia thedrive.com.
Visiems modeliams teko analogiška užduotis: pagreitėti iki beveik 50 km/val. (31 mylia per valandą) ir sustoti (arba ne) prieš jų kelyje esantį stacionarų objektą. Pabrėžiama, kad visuose modeliuose iš esmės visi vairavimo pagalbininkai buvo išjungti, veikti leista tik autonominei stabdymo sistemai.
Rezultatai nustebino ne vieną. Abu „Tesla“ modeliai prieš trenkdamiesi į stovintį objektą sumažino greitį. Tačiau kiti bandyti modeliai stovinčio objekto nė nepalietė – BMW, „Mercedes-Benz“ ir „Volvo“ sustojo neatsitrenkę į kliūtį. To padaryti nepavyko „Teslai“.
Antra vertus, kai buvo įjungta „Autopilot“ sistema, abu „Tesla“ modeliai testą įveikė bene geriausiai. Automobiliai pradėjo stabdyti anksčiau, darė tą sklandžiau ir lengvai sustojo prieš objektą jų kelyje.
Kas nutiko, kad be „Autopilot“ sistemos abu „Tesla“ modeliai nesugebėjo sustoti neatsitrenkę į kliūtį, kai kiti, Europoje gaminti, automobiliai šią užduotį analogiškomis sąlygomis (su išjungtomis adaptyviomis pastovaus greičio palaikymo sistemomis) įveikė puikiai, „Teslos“ atstovai komentuoti atsisakė.