Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
jinxas 2018-08-10 14:39
Dar blogiau, kai kas nors važiuoja paskui sunkvežimį arti ir nepalieka vietos lenkiant grįžti į savo juostą, todėl saugiai lenkti galima tik abi transporto priemones - ir sunkvežimį, ir paskui jį važiuojantį - kas yra draudžiama ir sudėtinga. Turbūt tas kyla iš nepagarbos kitiems ir noro sutaupyti kelis centus. Juk, kad sąnaudos būtų, kaip pavyzdy pateikia, ne 6l/100km, o 4-5l/100km reikia važiuoti 100km ir tai sutaupytų 1-2€. Paprastai iš paskos nuvažiuojama 10-20km, kas sutaupys 20-30ct - tai neverta erzinti kitus, pačiam elgtis nemandagiai ir kitus skatinti elgtis nesaugiai.
bahuriux 2018-08-10 14:53
Pačią furą stabdo skin drag ir shape drag, jei kalbam tik apieaerodinamiką. Priekyje susidaro truputėlį aukštesnis slėgis, gale truputėlį žemesnis, čia kalbu apie shape drag, taip tik truputėlį vos galima išmatuoti, bet tas slėgis veikia didelį plotą, todėl jėgos gana didelės sumoj.
O važiuojant iš paskos ne slėgio skirtumas, bet fūros traukiama oro masė juda panašiu greičiu kaip ir fūra ir netgi centre tas greitis viršija fūros greitį, nes centre sūkūriai nukreipti į priekį, nes sūkuriu kraštai liečiasi su reliatyviu vėju. Kaip minėjau prie tokiu greičiu slėgio skirtumai tokie maži, kad aerodinamiškai oras laikomas dar nespūdžiu. Gaunasi taip lyg važiuotum pavėjui, kai vėjo greitis 90 ir net daugiau km/h.
O kad nesaugu, tai daugelis ir patys supanta.
mindaugas.vaitiekūnas 2018-08-10 17:58
Čia ir pati kelių įrengimo sistema neveikia. T.y. kai kuriuose vietose stovi ženklai, kad turi laikytis tarkim 50m atstumo nuo kitos transporto priemonės. Bet paprastai žmogui nėra labai aišku kiek daug/mažai yra tas 50m. Todėl bent jau tuose keliuose, kuriuose stovi tokie ženklai, turėtų būti kažkokios atžymos ant kelio kas tuos 50m: jeigu matai priešais kapotą tokią, ir dar vieną priekyje - vadinasi laikaisi to reikalaujamo atstumo. O jei priekyje nematai (ją užstoja kita transporto priemonė) - vadinasi važiuoji per arti.
Tą prilipimą prie sunkvežimio iš dalies pateisinu tik vienu atveju - kai kelyje yra bent po 2 eismo juostas ta pačia kryptimi. Tai kad ir važiuoji nesaugiai, bet nors netrukdai kitoms transporto priemonėms.
Xdmin 2018-08-10 19:48
Niekaip nesuprantu kodel nesaugu vaziuoti paskui sunkvezimi? Straipsnyje isvis briedai rasomi.
1. Jei per 1.25 sekundes nesugebi paspausti stabdzio, tai tavo vieta yra keleivio vietoje.
2. Sunkvezimiai visada vaziuoja 90, o kartais ir truputi greiciau. Kiek yra kelio atkarpu kur leistinas greitis yra didesnis nei 90 ir yra viena eismo juosta? Tokiu beveik nera, todel sunkvezimio ir visos kolonos uz jo lenkti negalima, nes virsysi greiti. O jei nori virsyti greiti, tai ne saugumas tau prioritetas, tai kodel kiti turi tavimi rupintis ir laikyti pastovu 50m tarpa tau?
3. Sunkvezimius vairuoja profesionalai, stabdo jie letai ir is anksto. Jei sunkvezimis paklius i avarija, tai jis nusluos kliuti i kuria tu pats galejai atsimusti. Tai gali buti nespejes aplenkti ir grizti erelis, tai gali buti ir zveris is misko.
Is ekologijos ir ekonomijos puses, tai vaziavimas kolona atrodo efektyvesnis budas kovoti su tarsa nei dar vienas katalizatorius su adBlue skysciu.
jinxas 2018-08-11 00:20
lygiai taip pat efektyvu padidinti sankryzu pralaiduma butu pradeti judeti visiems kartu vienodu greiciu vos tik isijungia zalias signalas, bet tai utopija kaip ir visiems judeti kolona - poreikiai skirtingi, greiciai skritingi, nuolat atsiranda skubanciu ir lenkianciu del kuriu kiti vairuotojai greiti numeta nuo 90 iki 80 kad islaikytu saugu atstuma ir prasideda bedos. sutinku su tavim bet tai utopija. va kai bus save vairuojantys auto, tada ir pratesim tema
amas 2018-08-11 01:27
Reiktu uždrausti lenkti
eXpo 2018-08-12 16:22
Su automatine atstumo palaikymo sistema 25-30metru yra saugus atstumas, nes sistema stabdo praktiskai be uzdelsimo.
sub 2018-08-13 08:30
Dabar dėl vieno frukto turės visuose keliuose nupiešti linijas kas 50m., nes kažkas pats vairuodamas nelabai jaučiau koks jo atstumas nuo priekyje važiuojančios TP.
O prilipimą prie sunkvežimio, kažkas pateisina, jeigu tai būtų dvi jusotos ta pačia kryptimi, dzin kad fūrai stabdant iš tavęs liks blynas, ir iš tų kurie su tavim, svarbu tie keli euro centai sutaupyti ant kuro.
sub 2018-08-13 08:36
Deja, tokių automobilių turinčių automatinę statumo palaikymo funkciją mažuma, vargu ar trečdalis bus.
Bet šiaip super. Jei automatinę atstumo palaikymo sistemą apjungtume su automatine greičio palaikymo sistema, kolonoje riedėti būtų dar paparaščiau.
HardAxe 2018-08-13 09:02
pritariu šitiem.
Na gali būt sunku greit nuspausti stabdį, ypač kai važiuoji kelias valandas ir pats per fūra nieko nematai, bet pakrauta fūra stabdo lėčiau už lengvają.
Vienintelė bėda, tai iš po fūros ratų skraidantys akmenukai, keista, kad jiem nėra privalomas efektyvesnis purvasargis...
bahuriux 2018-08-13 18:59
Per leitų smagu paskui fūrą važiuoti pamėginkit gal patiks bajeris jei kas nesuprato.
Xdmin 2018-08-13 19:35
Paaiskink sita savo argumenta, nes as nesuprantu, kaip vaziuojant paskui fura is taves liks blynas. Furai tau prie siknos prilipti tikslo kaip ir nera, nebent vaziuoji leciau uz ja.
SaMaras 2018-08-13 21:39
Na dėl manęs tai tegul viršija.. dažnai su savo galingais auto jie gali daugiau nei aš su savo 77kw, tačiau labiausiai nervina, kai tu bandai apsilenkti kokį sunklvežimį, „sėdi ant uodegos“ kažkos su savo triperiu prisiveja ir atsiradus vos kažkokiam tarpeliui kur gali aplenkti tik lengvąją bet ne tą fūrą iš karto eina į lenkimą ir nervinasi, kad nėra kur jam įkišt savo čipuoto sportinio 4 guolio į tarpą..
FtBall 2018-08-13 22:03
Reikia mokėt lenkt. Su 74kw 2 tonas sveriančia mašina nėra problemos aplenkt fūras. Tiesiog pasilieki tarpą, ir iš anksto suplanuoji lenkimą. Tokiu būdu išvažiuoji ant lenkimo jau minimum 20km/h pliuse turėdamas.
SaMaras 2018-08-13 22:22
Lenkti moku (tikiuosi pakankamai neblogai), tačiau, kai aplenkti ~20m ilgio furą atstumas kiek per mažas o tave aplenkt su tuo pačiu „triuku“ vietos užtenka.. ką tada daryt? (ką eismo taisyklės sako žinau)
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Ar važiavimas paskui sunkvežimį ar autobusą tikrai padeda sutaupyti degalų?