Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
AAA000 2018-09-16 14:55
5w30 ar pvz kokia nors pakankamai reta 10w30 alyva visada yra kokybiskai geresne uz kazkokia lieva 10w40 ar isvis sudina 5w40. nes alyvos gerumas priklauso nuo to, ant kiek mazai ji pakeicia savo savybes skirtingu sezono metu. didelis skirtumas tarp klampumo parametru rodo, kad alyva labai smarkiai keicia savybes ir yra prasta. ir jei jum siulo vietoj 10w30 susipilt "geresne" 10w40 - tai zinokit, kad arba jus laiko asilu, arba siulytojas bezdzione jusu teise rinktis, kuri situacija teisinga
audriusn 2018-09-16 15:15
Nusisneki ir smarkiai. Eik skaitytis literaturos apie baziu grupes, tipus, klampos indeksus. 5W-40 PAO baze geriau islaikys temperaturines charakteristikas negu 10W-30 is GR2.
"Alyva, skirta dyzeliniams ir benzininiams varikliams, skiriasi ne tik klampumu, bet ir sudėtimi." - nusisneka. Benzininiu API S ar ACEA A indeksu neturi tik HDEO alyvos, ne ta tiksline rinka ir niekas nesivargina.
"„Gamintojai nerekomenduoja maišyti skirtingų rūšių alyvos dėl jos sudėties, nes vieni priedai gali panaikinti kitų savybes. Esant kritinei situacijai, siūlytina naudoti tos pačios API ir SAE klasės alyvas, kurių buvo įpilta prieš tai“, – pataria doc. dr. J. Matijošius." - nusisneka.
"Pavyzdžiui, mato 5W30 alyvą, tačiau visiškai nekreipia dėmesio, kad ji skirta „Opel“ ir netinka „Volkswagen“, – LRT.lt pasakoja A. Gailiušas." - ka b%$&
bahuriux 2018-09-16 16:31
O jei norit tikrai žinoti kokią alyvą pirkti reikėtu įdėmiai išstudijuoti šitą straipsnį. http://www.alyva.lt/blog-naudinga-zinot ... -slcf.html
Nes kas rašoma straipsnyje nepilna info ir perdaug interpretaciju.
audriusn 2018-09-16 16:37
dar ir sita, pries snekant, kad vienos klampos yra kokybiskesne uz kitos
https://www.machinerylubrication.com/Re ... oil-groups
https://www.machinerylubrication.com/Re ... sity-index
R35P3CT 2018-09-16 18:01
Na pvz. M modeliams pilama originali alyva yra 0w40 LL01( auto iki 2001 metų) ir 10w60 - skirtumas didelis tarp klampumų, tai negi gamintojas klysta ?
audriusn 2018-09-16 19:35
O koks Mannol 10w-30 geriau uz GTL sintetika Helix Ultra 5W-40 ROFL
AAA000 2018-09-16 22:32
tu pirma skirk pati klampuma - kokio reikia konkreciam varikliui. o tik paskui jau lygint alyvas pagal savybes.
seni varikliai buvo gaminami su mazesniais tikslumais ir alyvos buvo skirtos uzpildyt didesni tarpa tarp besitrinanciu detaliu. tuo tarpu nauji varikliai gaminami tiksliau, metalu pavirsiu apdirbimai ir padengimai patobuleje, tarpeliai mazesni ir alyvas irgi pritaike pagal situacija.
o dabar isivaizduok ateina avinas, nusipirkes besibaigianti issidevejusi kledara ir jam ten kokia nors sintetine alyva ikisa - skirta siuolaikiniams varikliams ta brangi alyva net nesugebes tarpeliu uzpildyt ir isvis dabaigs varikli taspats ir atvirksciai - uzpilsi per klampios, uzsikis pavirsiai ir uzsilenks net naujas variklis.
reikia masinos eksplotacines salygas paskaityt, ko ten gamintojas pribure. o ne is pauksciu kalbos instrukcijos, pamacius vieninteli suprantama zymejima pirkt pagal ji alyva ir pilt.
aplamai laikas butu elektromobilius jau naudot, ten jokiu alyvu isvis nereik. sutepta guoliai bus visam eksplotaciniam laikotarpiui. susirupino cia matai senienom kazkokiom
R35P3CT 2018-09-17 00:55
Na į naujus BMW M modelius pilamas 10w60 ir turbūt neturėtu kilti klausimų kodėl - žinant kokiomis apkrovomis su jomis laksto. LL01 0w40 buvo pilama į senesnės kartos M modelius. Taip, taip priedai alyvuose ir t.t dėl to nesiginčiju, tiesiog užkibo man tas pasakymas dėl klampumo skirtumų ir tiek. Na, o dėl el guolių visai eksplotacijai tai jau nžn - Video kur numečiau LAIKAS 4:30, dar ir voriukas paskendo tesla tepaluose 9:30(sad...) -
https://www.youtube.com/watch?v=e7dCeRm58fo?t=565 (šitame video keičia guolius suėjusius, beje ta pati bėda yra su nusidėvėjusiais "šlicais") pasirodo nelabai jų ir pakeisi tai pakeitė guolius ir jau kiek laikys tiek laikys, kol visai neprasisuks. Beje šita čiuvelį verta sekti, įdomus jo projektas buvo iš 3 skendusių teslų perrinkus visas iki smulkmenų, surinko viena gerą ir tada į technikinę , darbo nemažai įdėta ir šiaip jei patinka el mobiliai ar teslos ir t.t. tai įdomių video yra pas jį..
Beje gal be pykčių, tiesiog diskutuojam
vardasas 2018-09-17 07:59
0w30 pirmo skaiciaus reiksmes nepamenu bet antro reiksme yra temperatura nuo kokios pradeda tirsteti tepalai tai pvz lietuvoje net nereikia didesnes nei 30 reiksmes ir nesuprantu kokio velnio pila 60 juk ne sibiras cia na nebent suveikia placebas.
Begant kilometrazui keiciasi klampumas, tai idomu kodel motorai neuzsilenkia po 10k kilometru nes po 10k jau buna neblogai suskysteje tepalai
Staska 2018-09-17 10:17
Jei nepasitiki serviso darbuotojo rekomendacijomis, ar kompetencija, skaitai savo auto instrukciją (tinkamos alyvos žymėjimas visą laiką būna nurodytas, kaip pvz. padangų išmatavimai, bent jau kiek man teko matyti).
audriusn 2018-09-17 11:07
" nusipirkes besibaigianti issidevejusi kledara ir jam ten kokia nors sintetine alyva ikisa - skirta siuolaikiniams varikliams ta brangi alyva net nesugebes tarpeliu uzpildyt ir isvis dabaigs varikli" - kaaaa? gal jau baik savo nesamones. jau net nejuokinga.
Beje 90% alyvu ant kuriu uzrasyta "synthetic" yra visai ne sintetines, ten Gr4, Gr5 baziu yra visiskas 0%.
"ta brangi alyva net nesugebes tarpeliu uzpildyt ir isvis dabaigs varikli" LOL LOL LOL
"0w30 pirmo skaiciaus reiksmes nepamenu bet antro reiksme yra temperatura nuo kokios pradeda tirsteti tepalai" - xW yra klampa zemoje temperaturoje, kuo skaicius mazesnis, tuo lengvesnis saltas pompavimas.
antras skaicius reiskia klampa prie darbines temperaturos.
"Begant kilometrazui keiciasi klampumas, tai idomu kodel motorai neuzsilenkia po 10k kilometru nes po 10k jau buna neblogai suskysteje tepalai"
jeigu skysteja, tai ziurek problema del kurios kuras patenka i alyva. naturaliai skysteja tik varikliose su bendru transmisijos tepimu (motocikluose). ten pavaru deze sukapoja VI modifikatorius.
zaliaakis 2018-09-17 13:11
Pirmas skaičius reiškia prie kokio šalčio tirštėja. Antras, pasiekus darbine temperatura koks klampumas. 10w40 prie šalcio greičiau sutirštes , nei 5w40. Pasiekus darbine temperatura bus vienodo klampumo. 5w50 pasiekus darbine temperatūra bus klampesnė ir bus storesnis tepimo sluoksnis. Tai seniem kledaram geresnis pasirinkimas nei 5w40 ar isvis nevykusi 10w40. 5w30 ar 0w30 isvis nerekomenduotina seniems auto(daug pravaziavusiems). Nenent siaurėje gyvena... Ir visas stebuklas.
audriusn 2018-09-17 13:37
" 5w50 pasiekus darbine temperatūra bus klampesnė ir bus storesnis tepimo sluoksnis. Tai seniem kledaram geresnis pasirinkimas nei 5w40 ar isvis nevykusi 10w40. " - briedas. nebent variklis da3.14stas tiek, kad degina alyva.
kuo 10W-40 yra nevykusi?
namaste 2018-09-17 14:07
Paskaitykit kas yra kinematinis klampumas ir kaip jis zymimas ir nekils idiotisku interpretaciju. Plius 3 lentelej yra nurodytos ir "uzvedimo" temperaturos, nereik isgalvot savo zymejimu. http://www.kewengineering.co.uk/Auto_oi ... lained.htm
audriusn 2018-09-17 15:27
Su didelem klampom sportiniams varikliams irgi slidus reikalas. BITOG buvo diskusija apie tai, ten zmones kalbejo, kad NASCAR komandos masiskai nuo visokiu 10W-60, 15W-60 perejo prie skystu 5W-20, 0W-20. Viskas tam, kad islauzt is varikliu maksimuma.
biggie 2018-09-17 17:59
Dabar dauguma alyvų yra universalios. Aišku nepakenks užmesti akį į Autodata ir pažiūrėti ką rekomenduoja jūsų automobilio gamintojas, bet jei neturit autodatos - tą laisvai padarys kiekvienas vadybininkas kiekvienoje rimtesnėje alyvas parduodančioje kontoroje.
Pats pasakymas "alyvos kokybė", "ar ta alyva yra kokybiška" ir pan. yra nesamonė. Nėra tokio parašymo, kad štai šita alyva kokybiška, o šita ne. Yra klampumas, yra sertifikacijos, yra marketinginis šlamštas apie puikiausias tepimo, plovimo ir visokias kosmines nano technologijas, visokių piktų žodžių super, ultra, racing, extreme, mega, power ir panašių nesamonių, ir į jas dėmesio kreipti nereikia.
Iš esmės varikliui daug svarbiau, kad alyvos būtų pakankamai ir ji laiku keičiama, negu kokia ta alyva supilta. Pasakymas pas tave supilta mineralinė alyva, geriau naudoti sintetinę yra nesamonė. Jeigu mineralinė alyva atitinka automobilio gamintojo nurodytus reikalavimus ir yra žymiai pigesnė už sintetinę tada geriau pirkti mineralinę ir laiku keisti pagal intervalus.
Pasakymas, kad alyvų negalima maišyti yra nesamonė. Visas alyvas galima maišyti kaip norima ir varikliui dėl to tikrai nieko nenutiks (kalbu aišku apie civiliniuose auto naudojamas alyvas).
Pasakymas, kad 10W40 yra blogai, geriau pilti 0W30, atsieit variklis lengviau užsives ir bus geresnis tepimas žiemą irgi nesamonė. Jeigu jūsų automobilis blogai vedasi, tai laikas nusipirkti naują akumuliatorių, o ne pilti skystesnę alyvą. O tepimo parametrus nustato automobilio gamintojas temperatūros intervalams. Jei yra parašyta 10W40, vadinasi ir reikia naudoti 10W40, jei 5W-30 - tai 5W30. Visokie eksperimentai su 0W30 į senus variklius dažniausiai baigiasi sudeginta/ištekėjusia alvyva ir lempute skydelyje. O jei nekreipiama dėmesio į lemputę... patys žinot kuo.
Daug mačiau sugedusių variklių, bet dar neteko susidurti su tuo, kad variklis sugestų nuo netinkamos alyvos. Dažniausia variklio užkalimo priežastis - alyvos arba aušinimo nebuvimas arba nepakankamas buvimas.
Xdmin 2018-09-17 18:32
Gamintojas nurodo kelis galimus alyvu tipus, pagal klimata, o tada ir pradedi rinktis tarp 10w40, 5w40 ar dar kitokios.
R35P3CT 2018-09-17 19:34
Tiesa pasakius, labai stipriai priklauso kas kiek keičiamas tepalas. Esu matęs variklių kur keičiamas buvo tik kas 25 000km tai ten tiesiog viskas tiršta, kanalai užsikimšę, velenėliai nuo blogo tepimo nusidėvėję žodžiu baisu. Ir taip pat neseniai savo variklį perrinkau(visad keisdavau kas 15 000 arba karta į metus) žinoma niekad per metus neišvažinėjau tiek tai karta į metus keisdavau. Tai iš rinkus (jei kam įdomu galiu ir foto parodyti) tiesiog gražu kaip auksu padengta. Visad pilu ką gamintojas rekomenduoja tai yra BMW LL01 5w30 arba LIQUI MOLY 5w30 Top tec 4200 - automobilis senas 2001. Jei variklis kiauras tai žinoma, kad sunksis ir pro dangtelio tarpinę, ar patį dangtelį nuo senumo sutrukusi, bet jei tvarkingas tikrai turi viskas būti gerai.
O čia Gamintojo alyvos žymėjimas(beje galima pastebėti, kad kai kuri alyva nėra tinkama vienam ar kitam) - https://www.oilspecifications.org/bmw.php
R35P3CT 2018-09-17 19:54
Tikrai nesu chemikas, bet ar skirtingų gamintojų (su skirtingais priedais alyvose, nekalbu apie klampumo maišymą tai suprantama, kad negalima, bet dėl priedu) nieko blogo maišyti/dapilti ? Nekalbu apie keitima alyvos tai suprantama, kad išleidus ir nedideliam kiekiui likus kita alyva pilant nieko neįtakoja, bet tarkim dapilant kito gamintojo kuris gal būt naudoja kitus priedus, ar tie priedai tarpusavyje liaudiškai tariant "nesipjaus" ? Vieni sako taip kiti taip... Gal čia yra rimtų chemiku ?
Čia dar nieko tokį straipsnelį radau - https://www.citgo.com/ConsumerProducts/ ... lMyths.jsp
zaliaakis 2018-09-17 20:14
Pravažiuoja auto iš švedų , vokiečių su visa istorija. Tai ten kaš kur iki 200000 pila 5w30 ką gamintojas rekomenduoja. Paskui jau jau 5w40(tirstesne darbinėja temperatūroja). Viskas servizo knygutėje surašyta. Ir atvažiuoja jau pas mus su 500000-600000 pravaziuotais km. Ir dar LT nuperka . Tai jau patys spręskite. Nes gamintojui pasibaigus garantijai visai dzin ką ten rekomenduoti...
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Kaip nenužudyti savo automobilio: kodėl dyzeliniam ir benzininiam varikliui negalima pilti tos pačios alyvos