„Tik nevadinkite manęs triračiu“ - triratis „Yamaha Niken“ pakerėjo ir skeptiškus motociklų pasaulio žurnalistus (Video) (1)
Triračiai motociklai nėra jokia naujiena - tokių yra ir Lietuvoje. Tačiau kai kurie motociklų gerbėjai į juos žiūri kreivai - tai labiau automobilis nei motociklas. Buvo juokiamasi ir iš naujojo „Yamaha Niken“, tačiau gamintojas teigia, kad šis motociklas nenorėtų būti vadinamas triračiu.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tai kas tai yra? Na, tai yra triratis motociklas - kad ir ką sakytų „Yamaha“, to paslėpti neįmanoma. „Niken“ vardas reiškia „du kardai“ japonų kalboje ir yra kildinamas iš tų laikų, kai tekančios saulės šalyje išpopuliarėjo kovos su dviem kardais. „Yamaha Niken“ turi du priekinius ratus, todėl, reikėtų sakyti, kad pavadinimas parinktas tinkamai.
„Niken“ buvo pristatytas dar pernai, tačiau jį išbandyti galėjo tik nedaug žurnalistų. Daugiau jų ant šio motociklo lipa dabar, bet prieš tai yra perspėjami - „Nebūkite tokie skeptiški“. Popularmechanics.com savo bandymus atliko vingiuotuose Alpių keliuose, kurie dažnai yra žvyruoti, drėgti, pasižymi labai aštriais posūkiais - būtent tai, ko „Yamaha“ ir norėjo.
Tai koks tas „Niken“ pasirodė žurnalistams? Visų pirma, sunkus. Priekinė važiuoklės dalis turi gerokai daugiau komponentų nei įprastų motociklų atveju. Tai ne tik pasunkina visą motociklą, bet ir pakeičia jo svorio pasiskirstymą - „Niken“ didesnę svorio dalį turi priekyje ir tai yra pastebima.
Žurnalistai taip pat pastebėjo, kad prie „Niken“ reikia prirpasti. Važiuojant lėčiau vairo pojūtis yra kiek neįprastas, sunkus. Tačiau vos pasiekus didesnį greitį „Niken“ atgyja ir vieną po kito ryja posūkius - galima net pamiršti, kad jis yra triratis.
Pasižiūrėkite į „Niken“ iš arčiau
Būtent dėl to „Yamaha“ ir nenori, kad „Niken“ būtų vadinamas triračiu. Įprasti triračiai motociklai posūkius įveikia labai plokščiai, o „Niken“ pasvyra dideliu kampu, išlaikydamas labai gerą sukibimą. Būtent dėl to toks sprendimas ir buvo pasirinktas - dvi padangos su kelio danga sukimba geriau nei viena. Šis motociklas skatina vairuotoją paspausti - dar yra sukibimo, greičiau.
Ir jo tikrai netrūksta. Žurnalistai teigia, kad net ne patys drąsiausi motociklininkai apžergę „Niken“ jaučiasi geriau. Jie ima žvelgti toliau, stebėti posūkius, o ne kelio dangą. Galima anksčiau stabdyti - juk pora stabdžių irgi veikia geriau.
Net ir patyrę motociklininkai negaili pagyrų „Niken“. Jis suteikia pasitikėjimo ir visiškai nieko neatima - laisvės pojūtis yra tas pats, o greičio - dar daugiau. Tiesa, negalima sakyti, kad toks dizainas neturi trūkumų. Padidėjęs oro pasipriešinimas gali pasijusti greitkeliuose. Taip pat yra daugiau detalių kurias reikės prižiūrėti. Juk ir padangas pasikeisti bus brangiau. Tačiau tai - menkas trūkumas, nes „Niken“ gyvena vingiuotuose keliuose, kur niekas padangų negaili.