9 įdomūs faktai apie oro pagalves: kada jos atsirado, kada įvyko pirmoji avarija, kokią naujovę sugalvojo „General Motors“ ir vaizdas, kai jos išsiskleidžia per vėlai (Video) ()
Saugos oro pagalvės – viena pagrindinių šiuolaikinių saugumo priemonių, kuri gali išgelbėti gyvybę automobilio avarijos atveju. „Jalopnik.com“ atrinko keletą įdomių faktų apie šią saugumo priemonę.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
1) Pirmoji avarija, kurioje susidūrė du automobiliai, aprūpinti saugos oro pagalvėmis, įvyko tarp dviejų „Chrysler Lebaron“. Abu vairuotojai susidūrimą išgyveno.
2) Pirmasis automobilis, kuriame standartiškai buvo montuojamos dvi saugos oro pagalvės, vairuotojo ir keleivio, buvo 1987-ųjų „Porsche 944 Turbo“.
3) Pirmasis automobilis, kuriame keleivio saugos oro pagalvė buvo siūloma kaip papildoma įranga – 1972-ųjų „Mercury Monterey“.
4) 1970-aisiais „General Motors“ taip pat eksperimentavo su saugos oro pagalvėmis ir panašu, kad jos itin patikimos. Praėjus keliems dešimtmečiams JAV įsikūręs automobilių saugumo bandymus atliekantis „Draudėjų institutas greitkelių saugumui“ išmėgino kelis seniai nebenaudojamus 1973-iais pagamintus eksperimentinius „Chevrolet Impala“ ir tyrėjų nuostabai – atlikus saugumo bandymus, šių automobilių oro pagalvės veikė puikiai.
5) Nuo 1970-ųjų iki 1977-ųjų „Ford“ ir „General Motors“ pardavė nedaug automobilių, kuriuose kaip papildoma įranga buvo sumontuotos oro pagalvės. Tačiau tuo metu JAV vyriausybė norėjo priimti nutarimą, kad oro pagalvės taptų privaloma naujų automobilių įrangos dalimi. Dėl šios priežasties „Ford“ ir „General Motors“ nusiuntė savo lobistus, kurie valdžios atstovus „įtikino“, kad oro pagalvės yra „nepraktiškos“.
6) Prieš keletą metų „General Motors“ pristatė centrinę saugos oro pagalvę, kuriai išsiskleidus vienas nuo kito avarijos metu būtų atskirti keleivis ir vairuotojas. Kaip tai veikia, galite pamatyti vaizdo įraše.
7) Pirmosios kartos „Citroen C4“ turėjo vairą su nejudančia centrine dalimi. Tokį konstrukcinį sprendimą prancūzai argumentavo tuo, jog iš nejudančios dalies išsiskleidusi oro pagalvė geriau apsaugo vairuotoją. Toks sprendimas leido sukurti ir savotišką oro pagalvės formą – ji ne apvali, kaip įprasta, bet viršuje platesnė, o apačioje siauresnė. Tokiu būdu geriau apsaugomi vairuotojo pečiai.
8) Pirmasis saugos oro pagalvės patentas Jungtinėse Amerikos Valstijose buvo užregistruotas 1952-aisiais. Taigi prireikė beveik dvidešimties metų, kol ši saugumo priemonė buvo pradėta naudoti automobiliuose.
9) Oro pagalvės turi išsiskleisti preciziškai tiksliai ir neįtikėtinai greitai, nes jei jos suveiktų bent kiek pavėlavusios, padarytų daugiau žalos nei naudos. Koks skirtumas tarp gerai ir pavėluotai suveikusios oro pagalvės, galite pamatyti vaizdo įraše. Jame matyti saugos bandymai, kai laiku suveikusi pagalvė apsaugo galvą nuo smūgio, o pavėluotai išsiskleidusi suveikia kaip papildomas smūgis.
Vairą visai pasiekusi manekeno galva pagalvei besiskleidžiant būna bloškiama atgal ir jei jo vietoje būtų tikras žmogus, jis greičiausiai mirtų lūžus kaklui. Todėl labai svarbu, kad avarijos metu pagalvė ne tik išsiskleistų, bet ir padarytų tai laiku.