Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
bahuriux 2018-11-12 16:35
Kažkodėl manau, kad aliuminio 3D konstrukcijos yra gerokai tvirtesnės už plieno (kai abu lydiniai tam skirti ir turi reikiamą tvirtumą), visokie profiliai, auto kėbulai ir lėktuvai yra tvirtesni ir lengvesni už tarkim dvigubai plonesnio plieno (palei masę tai būtu ~taspats). Nu pats ryškiausias pvz, aliuminiai lėktuvai juk niekas nedaro plieninių, o perkrovos siekia 2-8G, tam tikrais atvejais. O pats ryškiausias buitinis pvz kopėčios ir kuo ilgesnės tuo smagiau kad jos aliuminės, o ne plieninės, o tvirtumu negarantuoju bet speju, kad lenkia plieną 3D konstrukcijoj kokius ~1,5-2 kartus, tai pačiai masei.
Medžiagos kietumas nebūtinai garantuoja tvirtesnę konstrukciją.
iPienius 2018-11-12 16:50
aliumini dazniau naudoja tik tam, kad lengvesnis. jei lektuva pagamintu is plieno, tai greiciausiai jis net nepakiltu nuo zemes. aviacijoj naudoja ne gryna aliumini, o ivarius jo lydinius, kad ne tik butu lengvesnis, bet ir tvirtesnis. boeing 787 kai kurios lektuvo dalys yra net ne is metalo, o is anglies pluosto polimero
professor XXX 2018-11-12 17:18
Būna dar presuotas aliuminis daug tankesnis už įprasta aliuminį ir tvirtesnis, bet jo gamyba yra kiek brangesnė, sudėtingesnė. Dar nelabai tikiu jog pramonė ryžis tiekti tik kokybišką aliuminį, nes labai populiarūs lydiniai aliuminis maišytas su magniu, dėlto korozija ir ėda.
AAA000 2018-11-12 21:42
nu ir kas kad turi neigiamu pusiu? naudot reikia teigiamas. kebula is nerudijancio plieno. aliumini korpusinems detalems. plastika buferiams, sparnams ir posparniams. o rudijanti pliena - keiciamiems mazgams. ten kur kiekviena medziaga geriausiai pasiteisina.
vietoj to prigamina dirbtinai prognozuotai yranciu mazgu... ir dar tam isleidzia milijonus... cia baudas reiketu deliot dar didesnes nei uz visokius dyzelgeit skandalus... nes cia kenkimas visuomenei ir pasauliui.
-------------
presuot aliumini atrado berods vokieciai dar pries antra pasaulini kara. sutvirteja supresavus kelis kartus lygtai. bet technologiskai gana keblus ir brangus procesas.
immortallt 2018-11-12 22:57
Na su aliuminiu neblogai svorio sutaupo, bet plienas irgi nestovi vietoje. Yra vadinamas Advanced High Strength Steel, naudojamas plačiai AHSS trumpinys. Jis brangesnis už įprastą plieną, kainuoja panašiai kaip aliuminis, bet ir svoris panašus. Tiesa, AHSS apdirbimas ir remontas yra pigesnis, nei aliuminio, kaip ir įprasto plieno. Taip kad neaišku, ar aliuminis pirmaus, nes ir su aliuminiu daro įvairius lydinius.
P.S. moderniuose lėktuvuose šiaip ir aliuminio jau mažai bėra.
peeplt 2018-11-13 08:11
Aliuminis aviacijoje ir statyboje yra naudojamas tikrai ne dėl tvirtumo savybių. Taip gaminant įvairias daugiasluoksnes erdvines konstrukcijas galime pasiekti neblogų rezultatų. Bet tai yra daroma tam kad sutaupyti svorio. Gaminant tas pačias "erdvines" konstrukcijas iš plieno - pasiektume dar geresnių rezultatų, bet svoris būtų per didelis.
Kažin ar daug kas pirktų kopėčias kurios sveria 80KG, arba statybinį stelažiuką kuriam pernešti reikia krano.
Almiasas 2018-11-13 12:08
amas 2018-11-13 12:33
Saugesnis ble? O tai kaip ten avarijos atveju, kai susikilinės visas tas aliuminis į šipulius?
Visokie supercar turi problemu sususkilusiais rėmais, pradėtu gamint kibirus...
HardAxe 2018-11-13 16:21
pradėkim nuo to, kad ne aliuminis, o diuraliuminis ar kitas lidinys. Aliuminę mašiną padarius sulinks viskas po kelių km
Toliau visokie AM, AD, D16T tvirti, bet smūgio sugėrimui nelabai tinka, ar klystu?
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Aliuminis yra lengvesnis, saugesnis ir nerūdija - negi plieniniams kėbulams ateina pabaiga?