Dyzelinis „Jeep Gladiator“ galės patempti mažiau nei benzininis - kodėl ir kaip apskritai sukurtas toks stiprus pikapas? (2)
„Jeep Gladiator“ yra ilgai lauktas automobilis. „Jeep Wrangler“ yra nesenstanti klasika, tačiau amerikiečiai labai norėjo ir šios markės pikapo. Ir štai „Jeep“ savo gamoje vėl tokį turi - „Gladiator“ yra pasiruošęs žygiams. Akivaizdu, kad „Jeep Gladiator“ buvo sukurtas aktyvaus laisvalaikio mėgėjams, tačiau tai tikrai nėra tik šiek tiek ilgesnė „Wrangler Rubicon“ versija.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Jeep Gladiator“ yra išties šauniai atrodantis automobilis. Didelė prošvaista, klasikiniai, kietai atrodantys kėbulo elementai, agresyvus dizainas - viskas taip pažįstama, tačiau kartu ir labai šviežia. Savaime aišku, tai nėra automobilis kiekvienam. Tiesą sakant, sunku pasakyti, ar Europoje sutiksite „Gladiator“ kur nors kelyje, tačiau JAV šie pikapai turėtų susilaukti gerbėjų. Krovinių skyriuje gali laisvai įsitaisyti pora bekelės motociklų, o ir patempti didelius svorius šis monstras tikrai neprieštarauja.
„Jeep Gladiator“ kūrimas nebuvo toks paprastas, kaip gali pasirodyti. Žinoma, šis pikapas labai jau primena „Wrangler Rubicon“ ir tikrai ne be reikalo - šie automobiliai yra iš esmės to paties modelio versijos. Tačiau „Gladiator“ gali patempti daugiau nei dvigubai didesnį svorį nei bet kuris kitas „Wrangler“ - net 3470 kg. Tai yra gerokai daugiau nei leidžia „Toyota Tacoma“ gamintojai ir panašiai tiek, kiek gali patempti dyzeliniai „Chevrolet Colorado“ ir „GMC Canyon“. Pastarieji pikapai net nėra skirti bekelei. Kaip tai pavyko „Jeep Gladiator“?
Na, pradėkime nuo to, kad „Wrangler“ gali patempti ir daugiau - tiesiog gamintojas nenori, kad bandytumėte, nes kas nors gali ir neatlaikyti. „Gladiator“ gavo geresnius, tvirtesnius ratlankius, didesnes apkrovas pakeliančias padangas, stipresnes ašis. Pats pikapo rėmas yra tvirtesnis nei įprasto visureigio, o ir tempimui skirtas kablys sumontuotas atitinkamas. Padeda ir tai, kad „Jeep Gladiator“ yra šiek tiek ilgesnis, o elektroninės stabilumo palaikymo sistemos yra išmokytos susitvarkyti su priekabomis. 3470 kg, beje, yra geras rodiklis tik bekelei skirtiems pikapams ir visureigiams. Palyginimui, „Audi Q7“ su 3 litrų varikliu gali patempti beveik 3500 kg.
Iš esmės, gamintojas pasistengė „Gladiator“ suteikti kitokį charakterį, kurio reikalauja pikapo forma. Krovinių skyriaus ilgis buvo sukurtas specialiai toks, kad jame tilptų dviračiai ar motociklai. Automobilis vis dar turi nuimamą stogą, lengvai galima pašalinti ir dureles. Tiesa, 3470 kg patempti galės tik 3,6 litrų benzininis variklis - 3 litrų dyzelinė „Jeep Gladiator“ versija susitvarkys su kiek mažesniu svoriu. Ir tai yra šiek tiek keista.
Dyzeliniai „Chevrolet Colorado“ ir „GMC Canyon“, kurie, žinoma, nėra tiesioginiai „Jeep Gladiator“ konkurentai, tempia daugiau nei benzininės jų versijos. Juk ir sunkvežimiai yra dyzeliniai ne be reikalo. Dyzeliniai varikliai maksimalų sukimo momentą pasiekia prie žemesnių variklio sūkių, todėl jie puikiai tinka krovinių tempimui. Ir 3 litrų dyzeliniam V6 traukos netrūksta - problema yra variklio aušinimas.
Turbodyzelinis variklis, kaip teigia „Jeep“ inžinieriai, suryja daugiau pro groteles patenkančio oro, todėl mažiau jo lieka aušinimui. Tai nėra didelė problema - jis vis tiek veikia puikiai. Tačiau jei vairuotojas nuspręstų tempti didesnį svorį, variklis gali imti kaisti. Todėl „Jeep“ dyzeliniam „Gladiator“ leis tempti tik šiek tiek mažesnį svorį. Dėl tos pačios priežasties dvilitrių variklių, kartais sutinkamų „Wrangler“ visureigiuose, „Gladiator“ po savo variklio gaubtu nenešios.