„Toyota GR Supra“ ir „BMW Z4“ yra seserys, bet kuriose vietose jų tėvai išsiskyrė? (1)
Tikriausiai visi automobilių entuziastai žino, kad naujoji „Toyota GR Supra“ ir „BMW Z4“ yra giminės. Automobiliai dalinasi ta pačia platforma, varikliais bei transmisija. Jei gerai pašniukštinėtumėte aplink „GR Supra“ automobilį, surastumėte labai daug BMW logotipų ir užrašų. Tačiau juk šie automobiliai nėra identiški? Kuriose vietose išsiskyrė „Toyota“ ir BMW keliai?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Žinoma, akivaizdus skirtumas yra kėbulas. Pagal susitarimą, „Toyota GR Supra“ visada bus tik kupė, o Z4 - tik kabrioletas. Taip giminaičiai bent jau tiesiogiai nekonkuruos vienas su kitu. „GR Supra“ dizainas yra tik „Toyota“ kūrinys, todėl yra kiek drąsesnis nei Z4 (nors daug kam atrodo, kad tai neišėjo į gerą). Tiesa, jie bus gaminami toje pačioje „Magna Steyr“ gamykloje Austrijoje. Ne Vokietijoje ir ne Japonijoje.
Abu automobiliai bus varomi BMW 3 litrų varikliu, bet „GR Supra“ išvystys 335 AG, o Z4 - 382 AG. Tai - tas pats variklis. „Toyota“ teigia, kad galia buvo pasirinkta siekiant išlaikyti gerą automobilio balansą ir kiek įmanoma malonesnius vairuotojo įspūdžius. Variklis, beje, buvo pasirinktas neatsitiktinai. 6 eilėje išdėstytų cilindrų variklius turėjo ir kiti „Supra“ modeliai, bet „Toyota“ tokio variklio nebegamina. BMW buvo geras pasirinkimas.
Tetsuya Tada, „Toyota“ darbuotojas, buvo abiejų automobilių vyriausiasis inžinierius. Tačiau „Toyota“ teigia, kad baigus pokalbius dėl esminių automobilių komponentų, skirtingos markės pasuko skirtingais keliais ir per daug nesikalbėjo. Žurnalistai į šią istoriją žiūri nepatikliai, nes automobiliai buvo kartu užfiksuoti bandymuose.
Tiesa, „Toyota“ turi paaiškinimą ir tam - patvarumo bandymai buvo atlikti drauge tiesiog taupant pinigus. Į šiuos bandymus įėjo karšto ir šalto klimato testai, važinėjimai prastais keliais ir kitomis atšiauriomis sąlygomis. Tačiau dinaminės charakteristikos kartu derinamos nebuvo.
To pasekoje Z4 yra labiau GT klasės automobilis, skirtas ilgoms kelionėms. Tuo tarpu „GR Supra“ turi būti tikras sportinis automobilis. Todėl pastarosios mašinos vairo mechanizmas yra kiek aštresnis, o važiuoklė - gerokai kietesnė. Kurdami šį automobilį inžinieriai net nesižvalgė į Z4, nes šis automobilis nėra realus konkurentas. „GR Supra“ kūrėjams buvo kur kas įdomiau pavairuoti „Porsche 718 Cayman“ ir „Boxster“ automobilius.
Bet vėlgi, visi šie pasakojimai apie už seserį sportiškesnę „GR Supra“ verčia manyti, kad šis automobilis turėtų būti žymiai lengvesnis. Juk kabrioletai ir taip įprastai yra gerokai sunkesni, nes juos tenka papildomai sutvirtinti po automobilio dugnu. Tačiau „GR Supra“ sveria tik 15 kg mažiau nei Z4. Abiejų automobilių svorio pasiskirstymas yra tobulas - 50 % priekiniai ašiai ir 50 % galinei.
BMW Z4 iki 100 km/h įsibėgėja per 4,5 s. „Toyota GR Supra“ su tuo pačiu (bet ne tokiu galingu) varikliu 100 km/h pasiekia per 4,3 s. Ir mes neabejojame, kad charakteriu šie automobiliai skiriasi labai stipriai. „GR Supra“ tuoj pat bus aplipusi modifikacijų meistrais ir ilgai be spoilerio negyvens. O štai Z4 yra brangesnis ir gražesnis automobilis ilgoms kelionėms. Tačiau kaskart „GR Supra“ salone naudodami „BMW iDrive“ sistemą ir užvesdami BMW variklį prijungtą prie BMW transmisijos turėsite sau priminti, kad sėdite ne BMW, o legendinės „Supra“ palikuonyje.
„Toyota“ turi „Gazoo Racing“ diviziją. Ji turi ir gilią sportinių automobilių istoriją. Tačiau kažkodėl GT86 yra labiau „Subaru“ nei „Toyota“, o „GR Supra“ - labiau BMW. Bet vis tiek sergame už šį automobilį ir tikimės, kad bandymai kelyje ir palyginimai, kuriuos žurnalistai būtinai ims filmuoti iš karto, šiai mašinai bus palankūs.