2020 metų pokyčiai, kurie palies visus vairuotojus (4)
Sulig laikrodžio, skelbiančio naujuosius metus, dūžiais, atsirado ir naujų taisyklių bei pakeitimų, kurie palies kiekvieną automobilio vairuotoją.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jau kurį laiką netylančios diskusijos dėl naujų taisyklių sankryžose privers pakeisti savo įpročius kiekvieną, važiuojantį miesto gatvėmis. Vilniečiai ir miesto svečiai turės pasitikslinti kurioje zonoje pasistatė automobilį, mat apmokestintų zonų ribos išsiplėtė.
Patuštės ir piniginėms, dėl naujai įvesto taršos mokesčio ir akcizo degalams padidėjimo. Na, o dalis žvyrkelių taip ir liks žvyrkeliais, mat Kelių direkcija mažins asfaltavimo darbų kiekį.
Naujos taisyklės sukantiems į dešinę
Nuo sausio pirmosios nebeliko papildomos lentelės su žalia rodykle leidžiančios sukti į dešinę. Vairuotojai taip pat vis dar pratinasi prie pasikeitusių šviesoforo taisyklių.
Dabar, jeigu šviesoforas turi papildomą sekciją, leidžiančią sukti dešinėn, net jai nešviečiant žaliai galima atlikti posūkio manevrą. Norint atlikti šį manevrą pagrindinis šviesoforo signalas turi šviesti žalia šviesa, bet tokiu atveju sukantis dešinėn turi duoti kelią pestiesiems.
Sukti negalima tik tada, jeigu pagrindiniame šviesofore deganti žalia šviesa turi rodykles, nurodančias važiavimo kryptį.
Pasikeitusios automobilių parkavimo zonos
Daugelyje sostinės gatvių automobilių stovėjimo vietų užimtumui viršijus 85 proc., nuo sausio 1 d. keičiasi rinkliavos zonų ribos.
SĮ „Susiekimo paslaugos“ primena, kad pagal naujai Vilniaus miesto tarybos patvirtintas ribas po Naujųjų metų bus keičiamas ir ženklinimas – darbai vyks palaipsniui, o vairuotojų prašoma atidumo.
„Nuolat atliekame stovėjimo vietų užimtumo stebėjimus – kai piko metu jis viršija 85 proc., tokios vietos natūraliai nebeatlieka savo pagrindinės funkcijos, parkavimas vyksta chaotiškai. Maždaug penktadalį srauto Senamiestyje sudaro būtent vietos ieškantys vairuotojai.
Visų zonų ribas koreguojame ten, kur matome didžiausią užimtumą, kad būtų išlaikytas tolygus srautų pasiskirstymas.
Šį rudenį atlikome naujausią vairuotojų apklausą – beveik 70 proc. respondentų pritaria, jog mokamas stovėjimas įveda daugiau tvarkos, o tai yra didelis pačių vairuotojų suvokimo ir vertinimo pokytis“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
Automobilių registracijos mokestis
Daug audrų ir diskusijų kėlęs taršos mokestis, galų gale pavirtęs regisracijos mokesčiu pagaliau buvo įvestas. Nors vieni ekspertai sako, kad jis neturi nieko bendro su tarša, kiti gi antrina, kad įvedus jį bendras autoparko amžius tik didės, seimūnai nutarė, kad toks jis bus geriausias Lietuvai.
Mokestis nuo liepos 1 d. bus mokamas kiekvieną kartą įregistruojant ar perregistruojant automobilį. Jis svyruos nuo 13,5 iki 540 eurų, priklausomai nuo automobilio rūšies ir nuo anglies dioksido (CO2) emisijos, jei ji viršija 130 gramų CO2 kilometrui.
Akcizas degalams
Kiekvieną kartą užsukus į degalinę vairuotojai taip pat, nors ir nepastebimai, pajaus pokyčius.
Degalams nuo 2020 m. sausio 1 d. standartinis akcizų tarifas bešviniam benzinui didėja 7,3 proc., iki 466 eurų už 1 tūkst. litrų produkto, standartinis akcizų tarifas gazoliams – iki 372 eurų.
Litras benzino dėl to turėtų pabrangti apie 4 centus.
Žemdirbių dyzelino akcizas nuo sausio didėja nuo 56 iki 60 eurų už toną.
Lėtės žvyrkelių asfaltavimas
Kelių direkcijos teigimu, dėl visų 2020 metams užšaldytų lėšų, preliminariais skaičiavimais, Lietuvoje šiais metais bus išasfaltuota apie 230 km žvyrkelių mažiau nei planuota.
Kelių direkcija šiuo metu jau yra pasirašiusi sutartis arba vykdo viešųjų pirkimų procedūras visai sumai, skirtai 2020 metams, valstybinės reikšmės keliams administruoti, tiesti ir prižiūrėti.
Gruodžio 16 d. duomenimis, ši suma siekė 313,7 mln. eurų: bendra pasirašyta sutarčių vertė – 276 mln. eurų, rengiamasi pasirašyti sutarčių (atidėjimo terminas) už 37,7 mln. eurų.
Atsižvelgus į tai ir į 2019 m. gruodžio 16 d. gautą informaciją, kad 2020 metams numatoma užšaldyti 138,7 mln. eurų iš Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP), Kelių direkcija yra priversta stabdyti viešųjų pirkimų procedūras už maždaug 40 mln. eurų ir neinicijuoti naujų pirkimų 2020 metams.