Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
zet 2020-02-26 01:58
Na suomiai cia ne pirmi. Kitose salyse jau senai tai yra.
amas 2020-02-26 12:30
Na mums dar toli iki to, pirma debilus greitį viršijančius reik išbauduot. Tada bus galima nustatyt adekvačius greičius, o ne šeip kur leidžiama 50 važiuot 80, ar kiek sugalvoji.
kestutisz 2020-02-26 12:38
Pirmiausia nuo to ir reikia ir padėti - nuo adekvačių ribojimų, t.y. ribų didinimu. Jau ir techninėm priemonėm patys policininkai įrodė, kad saugus greitis yra dažniausiai didesnis už leidžiamą - gi naujaisiais matuokliais, ypač slaptais, jau tiek ir tiek parodė, kad daugybė žmonių viršija ir viršija absoliučiai saugiai :)
amas 2020-02-26 12:51
Apsoliučiai saugiai matai sako jis, bel ble. Ble ne. Važiuok tvarkingai, o tada jau kreipkis, kad butu padidintas leistinas greitis. Čia verkia dėl trikojų, aš manau greitis turėt būt matuojamas visuotinai. Yra juk technologija radaro principu matuot greitį gan dideliam plote, visam mieste ar miesto dalyje, o ne gatvės atkarpoj. Slaptai be*t, idiote tu slaptai nevažiuok greičiau ir niekas slaptai nematuos ir nebaus.
Kirtiklis 2020-02-26 14:27
Jo, viršytas greitis, matai dar saugus. Ai jo kur 70 bachurai ant 110 laiko, be ko ten jaudintis. Man saugu ir skrendu, man px ant kitu. Kai kasdiena nebebus išsitaškiusių kelyje tada ir pažiūrėt galima. Lietuvoje dvigubai daugiau žūna nei Nyderlanduose.
zet 2020-02-26 16:41
Kodel jus uzsiciklinote ant skaiciu. Na valdzia nupies 30km/h ten kur dabar 80km/h, irgi sakysite kad gerai padare? O jei 1km/h automagistralese?
Yra viena sena diskusija (kurioje nemazai argumentu), kad pas mus vietomis yra nemazai perspausta su greicio ribojimais. Butent is to kyla didelis skaicius uzfiksuotu greicio virsyjimu. Pvz kitos salys Vilniaus gelezinio vilko gatveje dedu zenklus: ne leciau negu 80, o mes dedam ne greiciau negu 80.
Kalbant is praktikos, tai man kai kuriose salyse buvo baisoka vaziuoti minimaliu leistinu greiciu, norejosi priletinti, bet zenklai neleido - eismas labai intensyvus, kelias vingiuotas kalningose vietovese, issinuomota masina, kurios gerai dar nejauti.
Reziume: musu salyje visiskai skirtingas supratimas apie saugu greiti. Jis pritaikytas visiems isimtinai atvejams: kad senyvo amziaus zmogus, kuris karta i metus isvaziuoja su savo masina, kurios amzius panasus i savo vairuotojo amziu, nakti ir dar siauciant audrai sugebetu saugiai vaziuoti. O daug kur uzsieny seniai to nera.
Man vat keista, kad autorius pateikia sita Suomijos fakta kaip totalia naujiena. Galetu pries rasant pasidometi. Pirma karta maciau tokius zenklus pries 10 metu Ispanijoje.
mindaugas.vaitiekūnas 2020-02-26 23:47
As per metus nuvaziuoju vidutiniskai 40 tukst. km.
Tik vat nepasitaiko atveju kai mane kas nors supykdytu del to, kad vaziuoja greiciau. Ar cia ziniasklaidos isugdytas psichikos sutrikima? Noreciau isgirsti tavo istorija: kodel tie vairuotojai "debilai"?
Gerai gerai, jau zinau - cia toks kai kuriu zmoniu gyvenimo budas: slykstetis viskuo ir besislykstint bandyti visiems parodyti koks neva protingas ir teisingas esi. Taip tokie zmones patiria laikina malonuma, nuo kurio ale kaifuoja, bet net neitaria, kad galetu kaifuoti kur kas labiau jei nustotu slykstetis
amas 2020-02-27 00:01
Bulshitas. Važiuok leistinu greičiu, o tada piktinkis. Idiotai jūs, pasižiūrėkit kiek jūsų užsimuša ar kitus užmuša ar suluošina. Aš nesišlykščiu, man jūs baimę keliat, panašiai kaip kokie psichiniai ligoniai lankstantys su užtaisytais ginklais. Bet jūs užmušat daug daugiau nei šaunami ginklai. Pabandyk tai paneigti! Greity višriji tu potencialus žudikas! Suvok tai! Aš nesakau, kad aš greičo nesu viršijęs, bet sumokėjau baudą ir jaučiausi, kaltas, o nekitus kaltinu. Jei tu nesijauti, ir nesuvoki, kad gyveni visuomėnėj, nesijauti atskkngas už saugumą tu esi idiotas, gali tai ant kaktos išsitatuiruot.
zet 2020-02-27 05:48
Virsyje saugu greiti ar leistina greiti? Kai slidu, as vaziuoju leciau negu leistinas greitis, nes man nesaugu. Kalba eina ne apie greicio virsyjima, o apie realaus saugos greicio nustatyma. As va kur Vilnius Kaunas uzdesiu greicio ribojimo zenklus 80km, tai tu vaziuodamas ant 90 busi zudikas. O va jei neuzdesiu tu zenklu ir paliksiu esamus tai jau nebusi? Bet juk vaziuosi tuo paciu 90km/h greiciu?
Japonijoje net padidino siek tiek leistina greiti, nes jie susimuliavo, kad tai pades isvengti avariju. Taip, jie nebure is pirstu, bet dare simuliacijas ir buvo apie tai straipsnis.
Yra daugiau faktoriu, kas kelia avarijas. Pvz netolygus eismas, staigus persirikiavimai del greiciu skirtumu.
O ir musu valdzios statistika apie greicio virsimo pasekmes... jei girtas ir aklas be teisiu virsijo greiti, tas tas ivykis pateks i statistika, kur kaltas greitis. Vokietijoje statistika atvira. Po panasios diskusijos susiradau ir pasidares jos analize pamaciau, kad skaiciai daug mazesni.
HardAxe 2020-02-27 10:08
1. Lietuvoj taip pat turim maziausia leistina greiti - autostradose.
2. Lietuvoje yra daug vietu, kur galima padidinti didziausia leistina greiti ir vaziuoti butu saugu. (aplinkeliai, etc)
3. Lietuvoje yra daug vietu, kur vairuotojams reiketu vaziuoti LECIAU, kad butu saugu.
3.1. Padidinus leistina greiti 2 punkte ir sulyginus saugu su leistunu, ar vairuotojai vaziuotu tuo paciu saugiu greiciu, ar is iprocio virsytu leistina? (aplinkeliai?)
3.2. Kai dauguma vaziuoja +/- leistinu greiciu, keli laksto, jiem atrodo, kad saugu. Jeigu visi pradetu lakstyti, kazi kiek saugu butu? Tai +10km prie srauto (ir +10prie lenktytininku) avariju gali ir padvigubinti.
Del 3.1. siai dienai vienintele galimybe leisti vaziuoti maksimaliu saugiu greiciu - sudeti zonines kameras i ta ruoza. Tada lesitina greiti galima pakelti.
p.s. kodel del greicio visi lyginasi i Vokietija? Musu mentalitetas tikrai nera artimas vokieciams.
Gal pasilyginkim i Svedija (mieste daug kur 30,40, virsyjus 20-30 atima teises), Norvegija (uzmiesty 80)?
FtBall 2020-02-27 10:43
Leistino greičio viršyjimas retai kada sukelia avarijas. Avarijos kyla dėl:
* Minėtų sveikatos sutrikimų. Šiuo atveju greitis - tiesiog įtakoja pasėkmių sunkumą. Jei rajoniniam kely bus infarktas ir išvažiuosi į kitą juostą prieš "fūrą" - dzin, buvo 60 ar 90.
* Nesaugaus greičio. Ženklai rodo maksimalų greitį. Žmonės kažkodėl klaidingai galvoja, kad ženklai nurodo privalomą greitį. Esant prastoms eismo sąlygoms, ar prastai sveikatos būklei - saugus greitis gali būti ženkliai mažesnis.
* Skirtingo greičio. Kai greičiai labai skirtingi - sunku įvertinti atstumą (matuojant laiku). Todėl galimi nesaugūs lenkimai ar persirikiavimai. Minimalaus greičio ribojimas tam ir skirtas - kad nebūtų per didelių greičio skirtumų.
Idealiam pasaulyje - greičio ribojimų nebūtų, visi sugebėtų kritiškai įvertinti automobilio, sveikatos, kelio, ir t.t., būklę. Vėlgi, Vokietijoje, kur nemažai vietų, kur greitis neribojamas - srautas dažniausiai juda 110-130km/h greičiu (asmenine patirtis, pro Vokietiją važiuoju žiemomis slidinėt. Vasarą spėju greičiai bus kokiais 30km/h didesni).
Ar_as? 2020-02-27 12:02
Mūsų kelių gaideliai niekaip nesupranta kelių pagrindinių dalykų:
1. Ribojimus nustato a) specialistai + b) pagal dar rimtesnių specialistų patvirtintas metodikas. Net jei jie klysta, geriau geventi prie jų klaidos negu prie eilinio vairavimo dievo išvadų, kur jie suklydo, o kur ne.
2. Visada vertina saugų greitį pagal tai, ar taip lėkdamas atsitrnks į medį/sieną/nulėks nuo kelio ar visgi ne. Tai yra glušas vertinimas - ne dėl to mes nustatome leistiną greitį, jei tai būtų priežastis, greičio galima būtų neriboti apskritai (baimė apribotų ir nebūtų didelės bėdos, nuo kelio pagrinde nulekia girti/apsvaigę arba dėl girtų/apsvaigusių). Greitis ribojamas pagrinde dėl papildomų grėsmių:
- naminių/laukinių gyvųnų, pėsčiūjų, girtų pėsčiūjų galimai neadekvačių veiksmų (taip, jie irgi turi teisę gyventi, taip nepaisant kaikurių buduliškų kliedesių juos irgi reikia saugoti);
- vaikų pėsčiųjų neadekvačių veiksmų (taip, jie irgi turi teisę gyventi, taip nepaisant kaikurių buduliškų kliedesių juos irgi reikia saugoti);
- mergaitės su polo bandančios išsukti iš šalutinio/pasukti į kairę (taip, jos irgi turi teisę gyventi, taip, nepaisant kaikurių buduliškų kliedesių juos irgi reikia saugoti).
Nuolat skaitome: girtas "nuvirto po ratais", "vaikas netikėtai iššoko į gatvę", "mergina nepraleido pagrindiniu važiavusio"... Ir tada prasideda komentarai: "tegul susirenka savo snarglius", "ir gerai, vienu latru mažiau, vargšas vairuotojas", "per blondinę geras žmogus nukentėjo". Kai realiai 9 kartus iš 10 tiesiog kažkas nusprendė, kad "čia tas greičio ribojimas yra xj, aš žinau, koks mano saugus greitis". Ir tokiu būdu per sutaupytą nepilną minutę turim porą lavonų laiks nuo laiko.
amas 2020-02-27 12:50
Tai va būtent! Jei tu nusistainėji sau saugų greitį ir pamiršti, lad eisme dalivauji ne vienas, tu esi idiotas, ši žodis labai tinka tam apibūdinti. Su tokiu požiūriu turėtu būt uždrausta vairuot, nes tokie vairuotojai yra pati didžiausia grėsmė turbūt panaši kaip vairavimas girtam. Nežinau gal būtu prasminga, greitį viršijusiam kokius kursus padaryt. Parodyt patraiškitų avarijose kūnų ir panašiai. Esu sudalyvaves Anglijoj kursuose už greičio viršijomą, apie keturias valandas paskaita apie pasėkmes. Važiavau 34 kur liedžiama 30m/h. 90£ kainavo ir keturias valandas darbo laiko, kas yra šiektiek daugiau. Bet ten živusių avaryjose labao nedaug, jei atmetus dviratininkus ir motociklininkus, jie statistikoj neišskiriami.
HardAxe 2020-02-27 13:05
butent.
As galeciau sesti ant motociklo ir lekti per miesta 100-150 budamas pakankamai saugus.
Bet cia yra salyga, kad kiti vairuos tvarkingai. Jeigu visas miestas sestu ant britvu ir islektu i darba tokiu greiciu tai butu juodziausia diena istorijoje.
Arunas1948 2020-02-27 15:20
Lenkijoje jeigu tu vaziuosi autostradoje 110 kmh greiciu galvos kad tu invalidas, as isidrasines vaziuoju 130 kmh greiciu tai lenkai pro mane lekia kaip pro stovinti ir jokios policijos jokiu radaru, jokiu avariju.
Berserkas 2020-02-27 15:52
Dėl manęs ir 200 tegul būna automagistralėj. Problema jog miestuose laksto. Ten įtensyvesnis eismas, yra pėsčiųjų, vaikų, močiutės kurios po ratais iššoksta ir net neatsisuka (iš nuobodulio žaidžia rusiška ruletė ), dviratininkų, posūkių, visokių gatvelių. Plius paprastai ir daugiau duobių, prastesnis kelias.
Arunas1948 2020-02-27 17:54
O tu nuvaziuok i Roma ir pamatysi kaip ten protingai tvarkosi, principai tokie pestieji saugosi, po viena nevaiksioja per gatve, susirenka burelis tada kad ir vienas pakelia ranka ir visi automobilia kad ir sesios eiles kala ant stabdziu, tada visi bureliu pereina pesciuju pereja, tada nebuna staigiu mociuciu arba vaiku isbegimu. Vaiksciojau siauromis Romos gatvemis tai masinos svilpia pro tave bet tu turi saugotis, buvau dvi savaites bet nemaciau avarijos.
immortallt 2020-02-27 19:55
Ribojimus nustato specialistai - aplinkeliui ir pirma įkalė 70, kai pradėjo juoktis, kad magistralėje turėtų tada būti 50, nes jinai neapšviesta, tik dviejų juostų (o ne trijų), ir ne taip gerai aptverta, tada padidino iki 90. Klausimas, kur kelias geresnis - magistralėje, ar aplinkelyje?
O šiaip minimalaus leistino greičio ženklas yra kelyje Klaipėda-Palanga. Tik ten tuo minimaliu važiuoti būdavo laikų kai baisu.
zet 2020-02-27 23:04
Specialistai spenge, kad zalios rodykles:
1. Stabdo ir letina eisma,
2. Nesaugios
3. Priestarauja Europs Sajongos kazkuriems tai reikalavimams
Visi jie buvo klaidingi bei melangingi, nes normalaus tyrimo net nebuvo, o jo isvados teige visai ne tai.
Kazkaip negirdejau, kad darytu pas mus normalias simuliacijas. Pvz prieme istatyma, kad jei pestysis stovi prie perejos, masina turi sustoti ir praleisti. Idomu, kaip nepazeidziant taisykliu vaziuoti Vilniuje kur Gedinimo prospekto, Vilniaus ir Jogailos gatviu sankirtos, kai buna zmoniu eismas non stop. Pilnai laikantis taisykliu butu neralus kamstis. Jo tik nera, nes pilnai zmones nesilaiko taisykliu - yra tarpas ir vaziuoja. Ir tai nauja taisykle. Ji jau pratina vairuotojus nesilaikyti taisykliu, nes jos net teoriskai nera pilnai teisingos. Niekas jokiu imitaciniu modeliavimu nedare. Kazkoks "ekspertas" ar vadas is virsaus nuleido isaka, ir viskas - patvirtinta.
zet 2020-02-27 23:11
Na miestas turi ir aplinkelius, ir plentus. Tai man vat keista, kaip ufonaitai kiemuose po 40km/h-50km/h laksto, o po to pyksta ant tu, kurie gelezinio vilko gatve ant 95km/h vaziuoja kur 80km/h leista.
Ir suomiai tikrai ne miesto paprastose gatvese statys savo zenklus, kad vaziuoti ne leciau.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Neįtikėtina: Suomija baus per lėtai važiuojančius ir kam to prireikė?