Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Xdmin 2020-04-01 20:06
Ar tikrai? Gal pagal salies plota ir neturime daug gyventoju, bet beveik visa populiacija yra vos keliuose nedideliuose miestuose.
Kiemuose vietos mazai, atstumai pas mus taip pat juokingi, atlyginimai mazi, bet automobilis butinai prabangus, net jei ir senas.
Ar tikrai del komforto perkami limuzino klases automobiliai, su kuriais vaziuojama 3km iki darbo, o ne tam, kad pries kazka pasirodyti?
X-log 2020-04-02 00:48
Aisku pamirstam, kad lyginant su kitom salim, pas mus daug kas turi sodus/sodybas/kaimus i kuriuos gan daznai vazineja, o nemenka dalis dar ir gyvena priemesciuose/uz miesto, kur viesasis neegzistuoja arba su juo trunka kelione 2+ valandas i viena puse.
Is asmenines patirties - persedau is ~20metu senumo didelio auto i <5m mazesni - niekas netelpa, pravaza mazesne, kieme net islipti neimanoma, nes durys i veja remiasi, sanaudos vos 1l/100km mazesnes, kas realiai net kasko metinio neatpirks, geriau jau buviau emes koki 10metu senumo visureigi/SUV....
Is kitos puses, dar turiu 35 metu senumo Lada, kas gerai statistika turetu iskreipti .
who 2020-04-02 09:01
Lygiuojamės į klestinčių ES šalių standartus, bet niekas nelygina su realiu pragyvenimo lygiu, dėl to gyvename "stebuklų" šalyje, kur viskas gražu tik popieriuje. Biurokratinė našta vis didėja, pilna prisisteigę tarpininkų, kurių darbas sutvarkyti popierius už nepadoriai dideles sumas. Sutinku, kad reikalingi standartai ir jų laikymasis, bet dokumento gavimas ar tarpinis procesas turėtų valstybės piliečiui kainuoti nereikšmingą savikainą, o ne išlaikyti vis didėjančią dalį "gudručių", kurie kuria minimalią pridėtinę vertę. Manau, visi tie apmokestinimai iššauks plačiau mastančių žmonių atsaką į atskirų bendruomenių kūrimą ir kažką panašaus į Venus projekto pradžią. Pagrindinis tokio progreso stabdis, tai daugelio žmonių ego - daugiau imti nei duoti, ir valdantieji tuo puikiai gali naudotis kol nėra kritinės masės kitaip mastančių žmonių. Būtent vartojimo kultūra ir slopina šį progresą.
immortallt 2020-04-03 23:54
O kodėl nekyla klausimų, kodėl Latvijoje senų automobilių mažai?
Ir niekas nekalba, kad lietuviai dabar pradėtų pirkti ši salono automobilius masiškai.
Reikia baigti subsidijavimą automobilių savivaldybių, valstybės ir visuomenės sveikatos sąskaita.
Esmė ta, kad reikia užraukti tuos juodais dūmais važinėjančius ir juos gaudyti. Važiavo gatvėje, policija sustabdė, vietoje pamatavo - neatitinka, ir į sąvartyną iškart. Dar baudos išrašai. Nėra katalizatoriaus - į presą ir bauda ant galvos dar kokie 5,000€.
Daugiabučių gyventojai nesitvarko savo nuosavybės dokumentų, todėl kiemų priežiūrą, kad ir kokią minimalią, vykdo iš savivaldybių biudžeto, o tada skundžiasi, kad trūksta parkingo. Jei nustotų subsidijuoti kiemus, būtų pinigų visų savivaldybės pastatų renovacijai atlikti per max 10 metų be jokių subsidijų.
Subsidijuoja valstybės lygiu per mokesčius, kai dėl visos juodos industrijos, tiek tiesiogiai, tiek perkeltine prasme niekas net nesuka galvos. Čia jau net nekalbu apie žūtis. Ir galite ginčytis kiek norite, senos mašinos, ir dar daužtos yra mažiau saugios nei naujesnės vien dėl saugumo sistemų. Nekalbu jau apie pagalves. Po 15-20 metų šiaip vargu ar jos jau begali išsiskleisti, nekalbu ar dar davikliai beveikiantys. Dar viena jei tie automobiliai nuvažiavę iki 300k km iš tikrųjų, bet mūsų liaudis perka 200k km automobilius, kur bobutė tik iki turgaus važiavo su bmw 530, kai iš tikrųjų ten prasukta 500k km ir laikosi ant dažų.
Ir šiaip sakyčiau pagrindinė bėda ne seni automobiliai, o nudrožti ir neprižiūrimi. Jei bus kad ir senas, bet viskas veikai tvarkingai, jokie filtrai neišpjauti ir pan., dūmais tavo kitiems kvėpuoti nereikia - tai ir važinėk. Bet dažnas kad praeiti technikinę įsipila žibalo, katalizatorius iš vis netikrinamas ir net nežino turbūt kaip atrodo, nes ant senesnių automobilių jie išpjauti visad (taip, žinau, kad per vizualinę patikrą jo nepamatysi ir pan.).
HardAxe 2020-04-08 21:20
baudas ne žmonėm, o apžiūros centram dėt, su asmenine atsakomybe inspektoriaus.
Senesniem nei kokie 10 metai benzui, virš 5 metų dyzeliui ar šiaip surinkus virš 100k - TA kasmet. Ir sumažės tų problemų per pusę.
AAA000 2020-04-08 22:22
o, net du bauduotojai islindo as tai jei deciau baudas - tai tik uz propagandos apie baudas skleidima - kad jos isspres kazka atseit nes cia buduliu metodai - bauduot viska is eiles.
visu pirma pragyvenimo standarta reikia itvirtint. niekas ten specialiai neperka didelio, neekonomisko ar seno ir tarsaus auto. juos perka nes nauju neisgali. arba kaip cia vienas neblogai paminejo - salygos pragyvenimo sudinos. koks nors butelis mazas perdaug sutankintos skylej. ir vazinet reikia i kazkoki sudina sovietini soda ir t.t. -nes neiperka sanatoriju ar jos per sudinos. ir visoki slamsta reikia veziotis. o sitacija todel - nes visokie imortal tipo buihalteriai neitvirtina privalomo geroves standarto. pvz kad kvadraturos priklausytu bent kokiu 30-40 kvadratu vienam zmogui, kazkokius privalomu socialiniu paslaugu paketas ir t.t. ir tik tik tada gali reikalaust jau ir kad automobili taupersni turetu, ar ten kazkokias normas popierines tarsos vykdytu. bet ne - pirma reikalauja isigyt auto kibira - nors gal ten jis tame auto gyvena - jo gal ten vienintele aplamai privati erdve glusai... va tokie ir suzlugdo nuosava valstybe - nes elementarus glusai - neziuri net i bendra geroves vidurki. nors aiskina kad yra elitiniai statistiku ekspertai. lizardistai
immortallt 2020-04-08 23:06
Na reiktų ir policininkus įgalinti pamatuoti bent jau taršą. Ar miesto tvarkos pareigūnus kokius. Nes na į TA atvažiavęs gali nedūmyti, nes žibalo prisipila, o išvažiavus toliau dyzelį pils. Būtina kontrolė.
Ir kartosiuos vėl, nu būtinai reikia automobilių mokesčiai, kurie priklausytų ne tik nuo vertės, bet ir taršos. Kad seną limuzino klasės automobilį neapsimokėtų laikyti.
who 2020-04-08 23:20
Kas norės limuzino, susimokės už "prestižą" ir spaus gazą toliau. Gal kažkiek procentų jaunimėlio nubyrės kurie nori daug AG. Bet kaip tie surinkti mokesčiai pagerins mūsų oro kokybę? Ir dabar yra tokie mokesčiai kaip kuro akcizas, bet visi apie tai jau pamiršo.
HardAxe 2020-04-09 10:26
Dabar bauduojama ne nuo to galo.
kaip ir su alkoholio pardavimu. Visiem buvo dzin, kol buvo pasakyta, kad atims licenzijas pardavinejantiems alko nepilnameciams. Tada net is pensininku buvo pradeje dokumentu prasyt...
O pas mus arba yra realiai veikiancios baudos, arba bardakas. Dazniausiai kazkoks tarpinis variantas. Prie ko cia privalomas geroves standartas ir seni dideli kibirai? Jeigu vairuoji 2+litro varikli tai turbut ne is biedno gyvenimo?
Cia posoviestinio mastymo reliktas, kai reikejo kuo geresnes masinos kaip statuso irodymo ir siaip teises+automobilis tiesiog konstitucine privilegija kiekvienam.
kestutisz 2020-04-09 11:03
Nesakyk, gi vistiek smagiau kai kažkas kitas priverstas bus susimokėti daugiau. Dar kokie valdininkai gal kažkiek geriau gyvens bo vistiek lvys pakankamai nedidelis, tai "pagerėjimas" nuo to pasijaus tik arčiau jo esantiem.
Simplicity 2020-04-09 11:14
Naudotas automobilis su didesnio tūrio varikliu yra patikimesnis, nes didesnio motoro resursas yra didesnis. Didesnio tūrio variklis turi didesnį sukimo momentą, lengviau pajuda iš vietos ir įsibėgėja, dirba žemesnėmis apsukomis. Paimk, kad ir tą pačia naują Škodą Octavia su 1.0 TSI 85kW ir su 2.0 TSI 140kW varikliu. Pirmu variantu automobilio minimalus svoris bus 1268kg, o antruoju - 1495 kg. Paskaičiavę gaunam, atitinkamai 67,03 W/kg ir 93,65 W/kg. Kuris variklis po 400 tūkstančių km bus gyvesnis jei abu būtų eksploatuoti identiškomis sąlygomis? (Mažiau nuvažiavę vargu ar autopliuse atsiduria.)
Noras turėti automobilį nėra kažkas posovietiško, negirdėta Vakarų Europoje. Posovietiška yra tai, kad statistinis lietuvis sūnui/dukrai perka tiek vairuotojo pažymėjimą, tiek ir bando nupirkti BMW/AUDI/MB kaip pirmą automobilį, kad prieš kaimynus gėda nebūtų ir, kad vaikas turėtų su kuo į mokyklą nuvažiuoti.
immortallt 2020-04-09 21:41
Jei reikės susimokėti už "limuziną" po 1500€ per metus, o tokios būklės jis kainuos 3000€, nes daugiau neišgali, turbūt pagalvos, ar imti tokį.
Taip, didesnio tūrio variklis yra priežastis, kodėl BMW taip masiškai perka pas mus.
Ir vienas dalykas, resursas gal ir didesnis, bet ir nudrožti daugiau. O prižiūrėti irgi dyzelinį limuziną reikia daugiau. Bet kam prižiūrėti, biški tepalų dapilti pigiau nei sutvarkyti nuotekį. Katalizatorių išpjausi dar uždirbsi, geriau nei pakeisti į naują. Filtras? Pff, negi investuosi, dar išėmus ir galia padidės.
AAA000 2020-04-09 22:36
nu jus isvis nors likutines logikos bent siektiek turit ar ne?
mes kaip tauta neiperkam nauju auto. net ir mazalitriu. ir negaminam - nes logistinis uzkampis. neiperkam kaip visuomenes dauguma, kuriems reikia vaziavimo paslaugos. kad butume konkurencingi bent jau europos vidurkiu.
naudoti auto mums yra naturalu. butinybe.
ir siektiek prabangesnis naudotas auto cia tiesiog logiskas pasirinkimas butent statistiniam vidurkiniam lietuviui. nes tokie maziau sudrozti, nei tipiniai deveti kibirai. o turgine kaina juk is esmes tokia pati. bet maziau remontuot reikia.
sitas debiliskas mokestis tik isbrangins naudotus kibirus. nes sumazins pasirinkimo ivairove. tu nebegalesi rinktis siektiek geresnio auto 0 nes mokestis uzdes lesu limita. kas tiesiogiai kirs per konkurencinguma ir vidutine Lietuvos gerove. o ekologijos nepagerins - nes neskiriama jokio demesio ekologijos gerinimui. cia yra pimpalu ilgio standartizavimo mokestis. o problema yra sifilitinis uzkratas... ekologija as manau net suprastes po sito mokescio ivedimo. ypac sutankintuose miestuose.
imortal tai isvis nusisneka. tu manai kibiru neispjaustys katalizatoriu ir ten visokio sudo padidinacio galinguma neprides? necipuos varikliu? didzioji dalis servisu tik ta ir daro. ir TA niekaip to netikrina ir netures niekada galimybiu patikrint. policija tuo labiau - nes isvis idiotai nepilnameciai kazkokie dirba, statutine gaidine organizacija - kur tesupranta tik primityvias komandas - fas fas. ten juk nera kadru su patirtim - per anksti isvaromi i priveligijuota pensija
dabar turesim situacija, kad cipavimas ir turbinimas tik dar labiau isaugs. Prancuzijos ir Ispanijos variantas bus. kai is kibiriniu gaidenu spaus kas tik imanoma. o pas mus sitas atidroztas gaidenas dar turesi ir pirkt priverstinai... seniau dare atvirksciai - percipuodavo is galingesniio i ekonomini. o dabar negalesi nupirkt tokio, tai reiks atvirsciai daryt is gaidinio variklio turbint
cia isvis lobistai prastume, nes nauji auto sunkiai eina sitoj skylej. o cia jusu nuomones isvis beprasmes, nes cia atkatu klausimo reikalai.
dar klausimas ar neatsauks istatymo nes virusas cia jau taip uzlaus visa judejima - kad ir taip ziauru. o jau pradeda gryba pjaut valdzia su karantinais. vietoj to kad tirtu masiskiau - kaip pazangesnes salys, pradejo issidirbinet su prievartine kontrole ir ekonomikos zlugdymu.
Simplicity 2020-04-10 09:15
Sėkmingai pjauna lauk katalizatorius, išprogramuoja dpf filtrus ir tiems dyzeliams, kurių darbinis tūris 2.0 litrų nesiekia. Čipuoja, kaip taisyklė, irgi panašios kubatūros variklius, kad būtų ne 79kw, o visi 100kw (kaip kitose tos kubatūros variklių modifikacijose). Maža variklio kubatūra dar nereiškia, kad automobilis netampė treilerių ar nebuvo drožiamas visus tuos savo nuvažiuotus 300-400 tūkst. km. kol atklydo į Lietuvos turgų. Na, bet žmogui ne prie technikos to nesuprast. Kaip ir šeimos neturintiems nesuprast kodėl šeimai reikalingas koks nors VW Passat ar didesnis , kai rinkoj yra tokių puikių automobilių kaip Toyota Yaris ar VW UP.
Pirmiems paaiškinsiu, kad su varikliais yra kaip ir su jėgos sportu - net ir dirbant teisingai, su tais pačiais svoriais, susižeisti tikimybė didesnė yra tam, kuris yra mažesnis/smulkesnis ir jėgos mažiau turi. Antriems pasakysiu, kad net turint C-segmento automobilį (Golf, Astra, Focus) jau yra sunku į jį sukišti didesnę (saugią) kūdikio autokėdutę ir vežimą. Pvz., ant priekinės automobilio sėdynės ankstesnė (mažesnė) kėdutė net netilpo, nes trūko ir vietos, ir saugos diržo ilgio. Jei galimybės leistų, tai tikrai persėstumėm į E-segmento automobilį ar didesnį vienatūrį, kurio variklis tikrai nebūtų 1.2 ar 1.6.
who 2020-04-10 18:53
Pradiniame įstatymo variante buvo iki 500 Eur mokestis ir tik naujai priregistruojant, vėliau atsirado ir drastiškesnių siūlymų. Galima smarkiai kelti mokesčius, teks nemažai daliai atsisveikinti su senesniais auto ir imti paskolas arba važiuoti su visuomeniniu transportu. O čia prasideda eilė problemų, viešasis transportas neišvystytas, grafikai nepatogūs dirbantiems, net iš kai kurių miesto rajonų nepatogu važiuoti, ką kalbėti apie miestelius ir kaimus. Mieste galima būtų važiuoti dviračiais, bet vėl, dar daug kur trūksta takų, yra rajonų kur šaligatviai dar post sovietinės eros, o važiuojama dalis pavojinga. Palyginame situaciją su išsivysčiusiomis ES šalimis ir pasidaro liūdna, kad gyvename "skylėj" ir už tai reikia mokėti vis naujus mokesčius. O valdžia nerodo progreso keliant ekonomiką, nes jos pagrindinis tikslas surinkti mokesčius ir suraikyti biudžeto pyragą.
Kad neskambėtų vien kaip kritika, planas galėtų būti skatinti alternatyvius kurus: dujas, bio dyzelį, elektrą, po truputį griežtinti standartus. Sutinku, kad pagautam mieste juodų dūmų kaminui, turi būti anuliuojama tech. apžiūra.
immortallt 2020-04-10 21:28
Apie dabartinį "mokestį" jo išsigimimą ir jokios naudos nebuvimą net nenoriu kalbėti. Padarė tai kas įmanoma blogiausia.
immortallt 2020-04-10 21:30
Negaliu nesutikti, bet turbūt ir negalėsi nesutikti, kad buduliai nu neleis sau pirkti miesto mašiniukų. Kiaušų ir taip neturi, tai dar čia ir šitaip, geriau jau autobusu važinės
who 2020-04-10 23:41
Teko matyti užturbintų mažylių kur nuo sportinių auto neatsilieka, daug išlošiama dėl mažesnės masės, taip kad drag race su nauju įstatymu nesibaigs.
Xdmin 2020-04-11 09:53
Tam ir turim kuro akzicus ir draudimo mokesti, kurie bent siek tiek skatina nevazineti visiems su per dideliais ir galingais automobiliais. Bet pragyvenimo lygis auga ir tie mokesciai tampa maziau aktualus.
PS: mano nuomone miestai labiau turetu ruostis/skatinti pereiti nuo dabartinio automobiliu vairavimo modelio nuo duru iki duru prie dideliu aiksteliu netoli pagrindiniu vietu, o paskutinis kilometras iveikiamas alternatyviomis netarsiomis transporto priemonemis ar pesciomis.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Ar lietuvių automobiliai iš tikrųjų yra tokie seni, kad tai kelia dideles problemas? Ką sako statistika, kaip mes atrodome šalia ES vidurkio ir kokios perspektyvos