Automobilių mokestis artėja: kaip jį skaičiuos, jeigu duomenų apie CO2 nebus ir formulės netiks (2)
Nuo liepos 1-osios Lietuvoje įsigalioja naujas mokestis, kurį susimokėti privalės kiekvienas, registruojantis naują, į Lietuvą iš užsienio valstybės atvežtą arba perregistruojantis kitu vardu Lietuvoje jau užregistruotą automobilį. Kiek eurų papildomai teks pakloti, priklausys nuo transporto priemonės išmetamo anglies dioksido (CO2), tačiau toli gražu ne visų automobilių dokumentuose šie duomenys įrašyti.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kaip „Delfi“ aiškino automobilių registracijos mokestį rinksianti „Regitra“, norint nustatyti, kokio dydžio mokestį transporto priemonės savininkas turėtų sumokėti, naudojami trys pagrindiniai būdai.
Trys pagrindiniai būdai
Pirmasis bene paprasčiausias: duomenys apie automobilio išmetamą CO2 kiekį įrašyti jo kilmės ar patvirtinimo dokumentuose. Tokiu atveju mokestis bus skaičiuojamas pagal nurodytą reikšmę.
Antruoju atveju, jei duomenys nėra nurodyti kilmės ar patvirtinimo dokumentuose, ieškoma lygiaverčių transporto priemonių, kurių dokumentuose CO2 reikšmė buvo nurodyta. Pavyzdžiui, jei prireikus užregistruoti naudotą dviejų litrų turbodyzelinį variklį turinti „Volkswagen Golf“, atgabentą iš Vokietijos, jo dokumentuose nebus nurodyta, kiek toks modelis išskiria CO2, „Regitros“ specialistai, atradę lygiai tokį pat modelį savo duomenų bazėse, jo CO2 reikšmę pritaikys ir naujai registruojamam automobiliui.
Trečiuoju atveju, jeigu nepavyks pritaikyti minėtų pirmų dviejų būdų, bus naudojama formulė, leidžianti apskaičiuoti, kiek CO2 transporto priemonė išmeta. Kad būtų galima pritaikyti formulę, reikalinga nurodyti eksploatuoti parengtos transporto priemonės masę, didžiausią galią kilovatais bei nurodyti, ar pavarų dėžė yra automatinė, ar mechaninė.
Kraštutiniam atvejui – ketvirtas būdas
Visgi neatmetama galimybė, jog gali pasitaikyti atvejų, kai pasinaudoti anksčiau minėtais trimis būdais „Regitros“ darbuotojai negalės: norima užregistruoti transporto priemonė bus retesnė, unikali, bus nurodyti ne visi duomenys – trūks automobilio svorio arba galios duomenų.
Tokiu atveju apskaičiuojant automobilio registracijos mokestį bus imtasi dar vienos priemonės.
Kaip teigiama „Delfi“ atsiųstame atsakyme, pasitaikius tokiam atvejui, bus pritaikyta mokesčio apskaičiavimo formulė (masė, galia ir pavarų dėžės tipas), tačiau į ją įrašomi duomenys bus ne registruojamo automobilio.
Tokiu atveju „Regitros“ darbuotojai ieškos lygiaverčių transporto priemonių, prilygstančių registruojamam automobiliui pagal tipą, variantą ar versiją, ir bus naudojami jų techniniai duomenys, apskaičiuojant tų duomenų medianą.
„Pavyzdžiui, registre randame tris lygiavertes transporto priemones, kurių eksploatuoti parengtos motorinės transporto priemonės masė yra 1410 kg, 1420 kg ir 1430 kg. Tuomet bus apskaičiuojama mediana, kitaip tariant, formulėje būtų naudojamas vidurinis 1420 kg duomuo“, – Delfi pasakojo Emilija Bardauskienė, „Regitros“ komunikacijos skyriaus specialistė.
Dokumentuose neatsiras
Nepaisant to, kad Lietuvoje CO2 reikšmė bus naudojama automobilio registracijos mokesčiui apskaičiuoti, naujai išduodamuose registracijos dokumentuose šie duomenys atsiras ne visada.
Kaip „Delfi“ aiškino „Regitros“ specialistai, tik tuo atveju, jei išmetamo anglies dioksido reikšmės yra nurodytos kilmės ar patvirtinimo dokumentuose, šie duomenys atsiras registracijos liudijime. Priešingu atveju V.7 grafa, kurioje nurodoma, kiek automobilis išmeta CO2, liks neužpildyta, o turimi duomenys bus naudojami tik mokesčio skaičiavimui.
„Regitros“ duomenimis, 2019 m. pirmą kartą Lietuvoje buvo įregistruota apie 220 tūkst. lengvųjų automobilių, iš jų apie 170 tūkst. CO2 duomenys buvo žinomi iš dokumentų.
Dar apie 225 tūkst. lengvųjų automobilių pernai Lietuvoje buvo perregistruoti – keitėsi transporto priemonės valdytojos. Iš jų apie 98 tūkst. CO2 buvo žinomas iš dokumentų.