Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
kestutisz 2020-07-02 12:49
Kol kas visiek neįtikina, net ir tos "varžybos" - kas gi tiek laiko važiuoja "prie jūros"? Net su vaikais, 3 sustojimais tiek laiko netrunka, 76kmh vidurkis čia bauda ar kas?
Dažniausiai gi vistiek Kaunas-Klaipėda užsimeti "autopilotą" 139 (na dar pakoreguoji pagal gps jei spidometras meluoja) ir dėl kuro nesuki galvos, žinai kad tikrai užteks, gamintojas jau viskuom pasirūpino prieš gal 50 metų.
House_of_gold 2020-07-02 15:18
LT manau, būtų žymiai daugiau elektrinių automobilių, jei būtų normali infrastruktūra. Dabar tiesiog nėra, kur pasikraut pakeliui, jei nori, turi daryti 5km kilpą ar pan. Kaip pavyzdys mano gimtasis miestas Šiauliai. Įkrovos stotelės yra tik Lidl'e ir to pačio Lidl'o padarytos. Jei negyveni nuosavam name, tai good luck rasti vietą, kur krautis.
----
Sprendimas būtų daryti bent 1 įkrovos stotelę x 1 daugiabučio kiemas, bet kiek "milajonų" tai kainuotų, ypač, jei mes nesugebame duobių užlopyt tuose pačiuose kiemuose.
Būtent va to reikia, o ne, kad daugiau km viena įkrova važiuotų... Aš mielai turėčiau el. auto, jei mano daugiabučio kieme ar prie darbo būtų įkrovos stotelė, nes vistiek tas automobilis vakare tiesiog stovi, tai gali ir su laidu stovėti.
FtBall 2020-07-02 21:09
minėjo - kur pasikraut kiekvieną dieną. O jei kartą ar du per metus reikės nuvažiuot iki Palangos - imi CityBee ir važiuoji.
* - nuoširdžiai - kiek jūsų tiek nuvažiuoja? Spėčiau 99% nuvažiuoja iki 15km per dieną.
immortallt 2020-07-02 21:35
Vilnius - Klaipėda, važiuojant 130 km/h kad praktiškai viską iš eilės lenki. Važiuojančių 139 ar 149 beveik nėra. Taip kad nežinau ir kur ištraukei, kad dauguma nesuka galvos dėl kuro sąnaudų.
Kiemuose duobes užsilopyti šiaip pačių daugiabučių rūpestis. Nebent individualių namų kiemuose trinkeles kloti irgi savivaldybių rūpestis turėtų būti.
Daugiabučių kiemuose paprasčiausiai elektros stulpai galėtų būti konvertuoti į krovimo stoteles. Tokia viena stotelė max 200-300€ atsieitų.
FtBall 2020-07-02 22:06
Ir dar 3000€ ir pusė metų popierius sutvarkyt?
AAA000 2020-07-02 23:52
fantazuoji prie manes yra letoji stotele 2 vietoms. ta is laikinai nemokamu. PASTOVIAI UZIMTA. nes turi aplinkiniai 3 elektromobilius - nu tai ten ir istisai parkuojasi atvaziave is toliau neranda laisvos stoteles, isskyrus nakti . kas tau pirks is aplinkiniu dar elektromobilius - jei tures vos ne mustis del tu dvieju vietu? ta vieta irengta dideleje aiksteleje, ir manot vdv automobiliu turetojai nemato situacijos? ir tas visur manau... faktiskai nera jokios normalios letuju ikrovos stoteliu pletros... butent vietiniams poreikiams.
o Lidlas saunuoliai.
immortallt 2020-07-02 23:58
Trikojai nešauna iki +20 Ir dar iki trikojų atsiradimo buvo tas pats.
Jei miesto planu būtų patvirtinta, nereikėtų kiekvienai stotelei atskiro plano ir projekto. Kadangi laidų naujų atvesti nereikia, nėra ir elektros tinklo darbų. Visi darbai truktų iki kelių valandų tik. Realiai tai rozetės pastatymas su apskaita.
lizunas 2020-07-03 01:30
Dar šiais laikais pilna daugiabučių, kurie neturi padoraus įvado (kalbu apie tuos miestus, kur gamtinės dujos yra). Norint elektrinę orkaitą pasijungti - tinklai neveža. Tai ką kalbėti apie tas stoteles esant dabartiniams stulpų kabeliams... Į garažus tai pat trifazės nenori vesti, tai lieka tik lėtai krovimo stotelei...
kukulis4 2020-07-03 09:29
Ikrovos stoteles turetu buti paciu elektromobiliu savininku rupestis. Taip, labai gerai, kai prie parduotuves gali pasijungt ir dasimest kelias kwh kol apsipirkineji, bet cia neturetu buti ta vieta, kur galetum pasikrauti nuo 0 iki 100.
As gyvenu daugiabuciame name, ir kai jau nuspresiu, kad metas pirkit elektromobili, siulysiu visam daugiabuciui susimesti, ir isirengti ikrovos stotele. Jeigu nesutiks, tada isirengsiu pats, taciau garaze.
Kalbant apie nuvaziuojama atstuma, tai man atrodo, iki 100km vaziuojantis elektromobilis gali buti geras pasirinkimas kaip antra masina, taciau ji ir turi kainuoti atitinkamai. Mano galva - iki 15k eur pries visus incentives. Ir cia galetu but koks dviduris spuogas su ciamodano dydzio bagazine, man tiktu. Bet kai uz elektromobili moki 40k+ eur, tai jis turetu veikti kaip pagrindinis automobilis, ir vilnius-klaipeda-vilnius suvazinet su max vienu dasikrovimu. City bee yra neblogas dalykas, bet ilgesnese kelionese kaina ne tokia jau patraukli, o kai reikia susisodint seimyna su nemazai daiktu, tai ir tas passatas ar qashqai tampa siek tiek ankstokas...
immortallt 2020-07-03 10:59
Apšvietimo stulpai dažniausiai eina ant atskiro tinklo, ir ten dar kabeliai nuo laikų prieš natrio lempas, t.y. pakeitus stulpą į LED (kas dabar finansuojama ir daroma), lieka pakankamai daug laisvos galios, ypač šviesiu paros metu.
Ir žinoma, tai būtų tik lėto krovimo stotelės. Kiemuose ir nėra poreikio kitokioms.
Kukulis4, kiek naujų mašinų kainuoja iki 15k € VDV? Ir kodėl turėtų kainuoti mažiau nei VDV, jei per eksploataciją tau ant eksploatacinių sąnaudų sutaupys vos ne tiek pat, kiek kainuoja nupirkti visą automobilį?
AAA000 2020-07-03 11:17
kai keicia apsvietima, ir tuos senus kabelius nukarpo. pratiesia naujus. plonesniuys.
ten kaip taisykle buvo aliuminio monolitas koks nors, o izoliacija tu laiku sudinoka. buna susioksiduoja iki milteliu pazeistos vietos. itruke per lenkimus. nepatikimi.
dabar tiesia kokybiskesnius kabelius, daugiasluoksne izoliacija, daug gyslu - bet silpno galingumo. papildomu plastiko imauciu prikisia ir pan. bet tik tokio galingumo, kokio reikia butent apsvietimui. cia buhalteriu rozine fantazija - kad nereiks kabeliuot deja reiks. ir net pastociu budas reiks keist. kas galima padaryt - tai nebent daryt generalini koki plana. nes orientaciniai galingumai siaip zinomi. tai ir reiketu remtis i busima poreiki. o ne ribot vartotojams galia, trukdyt gaminantiems vartotojams gaut pinigus, ir dar imt uz trukdymus abonentinius mokestelius...
asmeniskai as dali tiekimo tinklu liniju kainos uzkrauciau butent stambiesiems atsinaujinancios gamintojams. kaip dedamaja. cia ju pagrindine problema - nesubalansuotas energijos tiekimas. o ne vartotoju. pagrinde vejininkams reiktu kraut - kur sausumoje stato. o jurininems jegaines ar saulininkams - mazesni tarifai. vietoj to kazkokias korupcines sistemas stuma... ir dar proteguoja didziuosius projektus - linkusius monopolizuotis... kas is esmes silpnina Lietuvos energetika ir jos konkunceringumo pozicijas.
monopoliniams tiekejams - jei apzioja bet 33% pasiulos dali irgi reiktu privaloma mokesteli ikalt. demonopolizacini.
tada gal ir butu lesu elektromobilizmo pletrai...
miestuose tam turetu eit lesos is apmokamo parkavimo. ir uz paslaugas kraunantis is galingu - greituju elektros stoteliu. kokios nors metines abonentines korteles dar gali but. pati elektra gali but is esmes nemokama. silpniausiose leto ikrovimo stotelese (iki 10kw). tik reiketu abonentines korteles - jei parkavimo vieta didelio intensyvumo vietoje. nes tu uzimi parkavima - kai palieki nakciai. sutankistuose miestuose tai aktualu ir reiketu uz tai susimoket. bet elektra gali but dyka. dotuojama is greito ikrovimo ir balansavimo mokesciu. kuo daugiau surenka - tuo daugiau viesu krovimo tasku pristato savo savivaldoje.
-------
kol neisplis elektromobiliai bent iki 50%+ , tada galbut jau galimetui imt uz kwh ir leto ikrovimo viesuose taskuose. dabar ten net apskaita beprasme. va tokia manau turetu but politikos kryptis.
kukulis4 2020-07-03 12:44
Pasirinkimas nedidelis taciau tokiu yra. Kad ir toyota yaris, aigo. Yra keletas Kia modeliu, Dacia... Yra ir daugiau. Skirtumas tarp labai pigios VDV ir labai pigaus elektromobilio yra tas, kad su labai pigiu VDV, reikalui prispyrus, gali nudardet iki tos Klaipedos ir atgal. O su elektriniu uz tokia kaina nenuvaziuosi (Siulau, kad i krastutinumus neinam, ir apie nakvynes Kaisiadoryse, Kaune ir Raseiniuose nesnekam). O uz pigiau as nesitikiu, noretusi labai panasios kainos kaip biudzetinis VDV ir butu jau pakankamai gerai.
immortallt 2020-07-03 13:24
Tai tas ne už kalnų.
Kodėl tas nebus čia ir dabar? Kam tau gaminti ekonominės klasės daiktą, kai dar premium rinka nepasotinta? Tas galivoja visoms technologijoms visada. Tik kadangi akumuliatorių gamyba tokiais mastais tik formuojasi, tai užtrunka gerokai ilgiau.
O šiaip jau dabar imant pvz. e-up, kurio nuvažiuojamas atstumas visi 200km (ir daugiau pagal deklaracijas), kaina 24,000€ su PVM. Palyginamas jis su yaris už maždaug 18,000€. Pasiimti išsimokėtinai, ir kaip manai, per mėnesį kuris tau pigiau kainuos sumoje, jei nuvažiuosi per mėnesį bent po 1000km ? Ai, pamiršau, atmesk subsidijas, kaina skirsis tik per 1000€ Atsipirks skirtumas per pirmus metus ir dar liks
Xdmin 2020-07-03 19:45
Su tuo sutiks tik tie kurie planuoja isigyti elektrini automobili. Taip pat daznai daugiabuciai neturi normalios aiksteles, stato salia namo arba gatveje, tai kaip irengti stotele, kad galetu pasikrauti kokie 8 automobiliai? Neuzteks vienos, reikes kokiu 4 jei ne daugiau. O dar ir ta vieta kaip ir rezervuota tampa elektromobiliui, bet gali ir VDV pastatyti.
Garaze nieko irengineti nereikia, tiesiog rozete. Bet koks atstumas nuo garazo iki namu? Nes kasdien turesi eiti po du kartus. O pirkti garaza uz 10k vien tik tam kad turetum kur masina pasikrauti irgi variantas prieinamas ne visiems.
Marius.brn 2020-07-04 13:55
Not to be rude, or anything, bet jei gyveni daugiabutyje ir yra bedos su masinos krovimu, tai visados gali tureti elektrini paspirtuka. Visi kazkodel prisimena vienintele episkai tragiskos ir atgyvenusios architekturos pavyzdi. Visu pirma tai low income apgyvendimo vieta ir logiska kad tenais neturetu blizgeti 40k eur masinos (haters gonna hate). Nebent esi rajono verchas, gal tada ir kitaip. Mieste, butent turetu blizgeti viesas transportas ir miesto ritmo TP priemones. Kitas dalykas, jei ziureti i ateiti, vadinas (nauji butai, miesto planai ir t.t.) tiesiog turetu buti automatiskai pletojama infrastruktura ateiciai. Anglai berots jau ivede reikalavima stantant naujus namus paruosti ir krovimo stotelems.
Xdmin 2020-07-05 10:18
Anglai jau pripazino, kad tiesiant gatves naujuose rajonuose gatves orientuotos tik i automobiliu eisma. Nera kelkrascio pesciamajam, juostos plotis toks, kad dviratis ir automobilis i viena juosta niekaip netelpa. Daugejant gyventoju, atsiranda problema, kad atsidurti parduotuveje uz 1km reikia automobilio, nes nera kaip saugiai/patogiai nueiti ir todel gatvese pilna automobiliu visa diena.
Bent Kaune naujuose kvartaluose situacija irgi labai panasi. Idomu kada bus atkreiptas i tai demesys.
immortallt 2020-07-05 17:41
Tau garažas už 10k € stebina? Prieš 13 metų 7k € už požeminio parkingo vietą teko mokėti. Neturi parkingo, mašinos neturi kur statyti. Ir taip visur turėtų būti.
Daugiabučių kiemai šiaip turėtų praeiti renovacijos etapą, tada ir bus sutvarkyta infrastruktūra krovimo stotelėms, bet daugiabučių savininkai turės savo lėšomis dėtis, vat tada deja bijau kad niekas nepaeis.
Kas dėl naujų namų, tai ten požeminiai parkingai dominuoja, kiekvienas į savo boksą gali atsivesti krovimo stotelę/elektros lizdą.
vazzy 2020-07-05 22:14
Kauno rajonuose tai tragedija absoliuti, už Kauno ženklo prasideda betvarkė ir košmaras kai gatvė nutiesta tik dviems mašinoms su sąlyga, kad bandys prasilenkt važiuojant lėtai, apie pėsčiuosius nieko nepagalvota, juo labiau dviračius. važiuojant tais rajonais ir matant kaip mamos gatve vežimėlius stumia toks filosofinis klausimas visada iškyla, ar tikrai tas rajonas saugus ir perspektyvus, ar nebus socialiniai getai po 10-15 metų su tokia infrastruktūra.
vytautas50 2020-07-05 22:32
Marius.brn 2020-07-06 00:09
Na kad anglai turi alergija kitokiam TP nei su 4 ratais, tai girdeta problema. Deja panasus ispudis ir lietuvoje.
Bet velgi, labai svarbu ir poziuris "kam keliai priklauso". Jei vietos nepakanka kelyje, tai nereiskia kad pirmumo teise turi buti suteikta pagal dydi, kaip kokioje azijoje. Deja dviratis, pestysis ir kt. turi tokia pacia teise i kelia, kad ir kaip kitiems tai sunkiai suprantama.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Nauji elektromobiliai nepalieka abejonių dėl to, kas dominuos keliuose