Ateitis jau čia: pagamino elektromobilio baterijas, pilnai įkraunamas vos per 5 minutes (Foto, Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

bahuriux 2021-01-24 16:06
Reiškia jų vidinė varža yra labai maža, reiškia ju įkrovimo/iškrovimo viso ciklo NK yra ko gero virš 90%. Išpradžių palei tas celių paketus pamaniau, kad čia tiesiog lipo baterijos, bet kogero čia yra pagerintos lipo. Tiesa straipsnyje nebuvo užsiminta, kiek ciklų jos išgyvena. Nuogastauju nes lipo baterijų gyvavimo ciklais skaičius mažas, ant popieriaus 500, atsargiai naudojant 80-20% ribose (palei talpą) 300, naudojant belekaip galima nužudyti greit 1-100 ciklų, o įšėjus iš parametrų, temperatūra, įtampa, pergilus iškrovimas, per didelis perkrovimas galima ir uždegti ar susprogdinti. Aišku kad to neatsitiktu, ten stovi naujai sukurti BMS. Dar toks pastebėjimas modelių lipo baterijų paskutiniais metais labai pagerėjo discharge rate ir siekia iki 100C, o jei tik trumpam iki kelių sekundžių net iki 150C. Viskas bus OK jei jai neleisti perkaisti, tai reiškia, kad bateriją galima išnaudoti per 36s visą energiją kuri yra baterijoj, na ne visą bet iki 20% ne mažiau. Tai gal tokias baterijas atskyrus po vieną celę ir suorganizavus joms aušinimą ir krovimą buvo galiama pagreitinti. Koonkrečiai tos baterijos kur pas mane yra su 100C tai jas rekomenduoja krauti nedaugiau nei 5C, baterija ant popieriaus* maždaug pasikrautu per 1/5 valandos, arba 20 min. O nuo 20% iki 80% bus pakrauta per 12 minučių ir tai yra saugi riba be aušinimo, kai cele suglausta su cele ir jokio aktyvaus aušinimo. *krovimo greitis ir svovė pradeda kristi nuo 80-85%, dėl to, kad negalima viršyti krovimo įtampos 4.2V per celę lipo baterijų atveju. Dėl to ilgėja krovimo laikas, kai baterija beveik jau pakrauta, tai tieisiog apribojimas, kad bateriaja būtu saugiai pakrauta it nesprogtu. Jie matomai patobulino vieną iš elektrodų su siliciu, jau senai skaičiau apie tokius patobulinimus ličio baterijų ir paplonino sluoksnius dar labiau, čia geras receptas, kaip mažinti akumų vidinę varžą, bet ir tas receptas jau atsirėmė į fundamentalius limitus iki kokio lygio tą galima daryti. Nes separatoriaus vistiek negalima ploninti, o tada pradeda kristi baterijos talpa per masės ir tūrio vienetą.
AAA000 2021-01-24 21:29
tu nepagavai manau esmes. nes straipsnis kazkiek klaidinancio pavadinimo. cia tiesiog reikia ypac galingo ikrovimo stoteliu tinklo. kad tas "per 5 min" ikraut. jie is esmes tik pastorino elektrodus. cia labai gerai supratai. matyt sukiso kazkokiu elektrodu tinklelius i tas plevelines-maiselines baterijas. padirbejo siektiek rimciau kaip daro mobilku bateriju gamintojai. visa tai senai yra - bet nieko neraso apie kaina. teslines baterijos - pacios primityviausios-sudiniausios celes. kiti gamintojai sutartis su siektiek rimtesniais bateriju gamintojais turi. o cia padare brangiu bateriju paketa. ir nera stoteliu net tokiai celiu topologijai ikraut... siaip elektromobiliu gamintojai orientuosis i esama elektros tinklu infrastruktura. tai tokie akumu modeliai tiesiog nebus reikalingi pirkejams. pirmam etape, kol net GALINGO ikrovimo stoteliu ner. o dar neaisku ar jis isvis normaliai ivyks... vyksta pokyciai - bet as noreciau greiciau - kad po 5 metu jau butu bent 20% elektromobiliu CIA... dabar turim apie 1300 tukst auto. is ju tik 2,5tukst elektromobiliai... ir apie 2 tukst pusiau... cia tik 0,2% ir 0,15% kazkur. o viesu ikrovos tasku gal tik apie 300 is ju vos ne puse - privatininkai principe padare - ta leciausio ikrovimo. kai poreikis yra jau dabar ne maziau 1000-2000 vienetu... tai kur kraunasi - namie deja dauguma arba jungia hybrida i kuro rezima. ir vazineja aplink savo rozete... vadinas kolkas garazinis elektromobilizmas pas mus net valstybes lygyje... tas greito ikrovimo akumas Lietuvai net nereikalingas kaip preke...
bahuriux 2021-01-25 01:31
Xdmin 2021-01-25 10:08
Man irgi labai panasu i LiPo baterijas. Jei ciklu skaicius panasus i dabartiniu tai tik sportui tinkamos jos. Atsimenat, kaip seniau telefono baterija tarnaudavo 3-4 metus, vietoj 2 metu? Taip atsitiko kai LiIon pakeite i LiPo. Jei detu tokias i automobilius, jie taptu trumpaamziai.
gytis13 2021-01-26 09:23
Nėra taip labai baisu tas greitas įkrovimas kaip daug kam atrodo. Elementarioj svarkėj srovės siekia 200A ar daugiau ir nieko baisaus, taigi atlaikys ir 800A laidai atitinkami. Rozetės irgi nieko tokio tik su sąlyga kad tekant srovei per jas nebus galima ištraukti jų, nes sudegs. tad krovimas turės būti daromas sujungus laidus ir tik tada įjungiant srovę specialiu jungikliu, irgi nieko ypatingo.Krovimo galia 700kW tai atskiras 10/0,4kV transformatorius tam bus skirtas ir viskas. Aišku už tai degalinėj elektros kaina bus atitinkama. Aplamai energetikoj būna problemų kai srovės pasiekia 20 000 - 50 000 A,o čia toli gražu iki to
bahuriux 2021-01-26 12:48
Juk supranti kad kalbam apie tai, kad blondinė atvažiavusi pasikrauti į degalinę turės 20-50 kg kabelį tempti (nes jis ir aukštos įtampos ir aukštos srovės bus) ir kažkokiu būdu įgrūsti į peraugusio dydžio rozetę. Dar kalbam apie tai kad vienai krovimo vietai reikės po tokį tarfą statyti, kaip parašei, tokių krovimo stotelių artimiausius 20 metų tiesiog nebus, nes tam reikėtu perkloti kabelius į kiekvieną degalinę, ar krovimo vietą ir statyti aukštos įtampos transformatorines. Manau čia tik rekordiniai skaičiai, tik galimybių studija praktikoj nelabai reikalinga, realiai pailginus krovimo laiką 3-4 kartus niekas nenukentės, kol tūlike pasėdėsi kol kavos išgersi ar perkasi kažką spės akumas pasikrauti. O laidų ir rozečių bei transformatorinių dydis tiek pat kartų sumažėtu, kiek kartų ilgintum krovimo laiką. Kitas dalykas mažai kas suvokia, kad tokiais parametrais pasižymi tik lipo baterijos, o jos iš prigimties yra su mažu kiekiu ciklų. Jos naudojamos tik dronams ir kitiems rc modeliams ir/arba kur kartais kilowatais galios reikia iš 100-200g akumo.
gytis13 2021-01-26 13:37
Pirmiausiai net jei 800V įtampa bus naudojama, tai nėra aukšta įtampa, izoliacija naudojama ta pati iki 1000V kabeliams ir žemesniems. Antra, nemaža tikimybė kad pakrovimo kabelius prijungs ne blondinė o degalinės darbuotojas kaip dujų užpylimą. Trečia, kažin ar kabelis svers 50kg, bus naudojami įvairūs sprendimai, kaip plokščias kabelis kuris geriau aušinasi ką retai sutiksi dabar. Ketvirta, degalinės užmiestyje dažnai turi 10kV įvadą nes ten nėra 0,4kV tinklo, taigi specialus transformatorius irgi ne kosmosas, bus naudojama ta pati infrastruktūra. Į akumuliatorius nesigilinsiu, bet su superkondensatorių pakrovimu teko reikalų turėti, stori laidai galingi pakrovėjai ir elektra eina kaip vanduo iš kibiro.