Dvigubi degalų standartai: norvegai juos mielai naudoja, bet Lietuvoje laiko „nesaugiais“ – kas čia vyksta?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

bahuriux 2021-02-10 10:45
Norvegijoje iš naftos dyz. kuro yra išvalomas beveik visas parafinas, kuris sudaro apie 40% tūrio. Parafinas būtent ir pradeda tirštėti prie žemų temperatūrų. Paskui jie tą skystą parafiną parduoda kaip pečių kurą. Tai ten kad ir perdirbtą šūdą gali jie dėti į kurą iki 10% nieko jis nepakeis, svarbu būtu riebus, daugmaž skystas iki -1C ir vandens nebūtu jame. Pas mus iš naftos Žieminio dyz. kuro niekas neišvalo parafinų nes tiesiog nėra tokių technologijų MN, arba perbrangu, deda visokius priedus, pvz benzą iki 2%, Žibalą ir panašiai.
kestutisz 2021-02-10 11:58
Oi negaliu, vėl tie rapsų stūmikai verkia, kad apstūmė jų pačių smėlio dėžėje... Norvegija išvis net kaip pavyzdys prastas, dėl idiotiškų mokesčių automobiliams (tebėra ten mada išiminėti sėdynes?) :)
immortallt 2021-02-10 12:06
Tikrai remiesi naujausiomis žiniomis? Pats į technines detales nesigilinau, bet mano žiniomis, tai nekelia jokių problemų ir prie -30-ties lietuviški biodegalai dyzeline. Aišku, pats netikrinau, ir automobilis benzininis.
VirtualGadget 2021-02-10 12:53
Mano nuomone kokybė priklauso nuo gamintojo,o ne nuo aliejaus. Pats gamybos procesas gana įdomus tai tikrai nėra taip, kad aliejaus įpila ir pavadina biodegalais.
bahuriux 2021-02-10 19:28
Žinios ~7 metų senumo, naujesnių neturiu, nežinau ar čia skaitosi kad pasenusios, ar ne. Norvegijoj su ten piltu dyzelinu aš savo mašiną užvedinėjau be pakaitinimo žvakių na taip kaip benzininę mašiną kad užvedinėčiau prie -5C, Lietuvoj su Lietuvišku kuru be pakaitinimo žvakių neužvedu prie +5C, mašina tapati, pakaitinimo žvakės neįsijungia jei nelaikau specialiai ant degimo kai dega spiralės simbolis. Reiškia eksperimento sąlygos pakankamai tikslios buvo. Šiemet šios žiemos kuras Lietuvoj dar prastesnis nei būdavo anksčiau išvis labai sunkiai vedasi, net jei akumuliatorius pilnai pakrautas ir starteris gerai suka. Po žiemos nuo lietuviško žieminio dyz kuro pilto išskirtinai tik lietuviškose degalinėse aš kiekvieną pavasarį kai atšyla orai maždaug balandžio mėnesį keičiu kuro siurblio tarpines, nes pradeda praleisti kurą, tai tapo rutina jau. Nėra brangu komplektas gumų 10€ ir darbo 15 minučių (priėjimas labai patogus), bet faktas, kad žieminėj saliarkoj yra kažko kas ėda/atminkština tarpines. Įtariu, kad tai žiemos kuro priedai panašūs į benziną ir biodyzelinas tą gali padaryti. Tiesa nėra to blogo kas neišeina į gerą, tie kuro priedai tokie kaip žibalas ir benzas gana gerai praplauna kuro purkštukus, nereikia neiko daryti papildomai, tik laikas nuo laiko tarkim pora kartų savaitėj kai užkaista variklis gerai užmesti "anglių" keliom sekundėm truputi aukštesniais sūkiais nei 2500rpm ir pilna apkrova (saugioj aplinkoj, net nereikia viršyti greičio). Tokiu būdu pas mane nėdūmija variklis nes kuro ir išmetimo sistemos švarios, net dabar ant sniego nelieka jokių suodžių pėdsakų po 10-15 minučių. Tech apžiūrų dumingumas varijuoja tarp 0,16-0,42% iš 3% leistinų. Kas liečia kuro užšalimą lietuviško žieminio dyz kuro tai nėra taip blogai, kaip būdavo "senobėj", bet tai pasiekta priedų pagalba, o tie priedai dažnai būna nedraugiški variklio komponentams beto kiekviena mašina skirtingai jautri kuro kokybei. --------- Tas mūsų aliejus, ar iš jo pagamintas biodyzelinas neužšala, kaip ledo gabalas, bet tirštėja, tieisog jungiasi į tokias mirkroninio dydžio daleles ir užkemša kuro filtrus. Aišku kas laiko garaže pliusinėj temperatūroj dyz mašinas nesusiduria su ta problema, nes laikas nuo laiko atitirpsta ir prastumiama per filtrą. Man pačiam buvo pradėjes atsirasti toks reiškinys nes mašina pastoviai lauke būdavo, vieną kartą kai reikėjo pagreitėti užmečiau gazo normaliai ir pajutau kad variklis lyg norėtu trūkčioti, po to kelias dienas palaikiau garažę apie ~+8C ir problema dingo taip pat netikėtai kaip ir atsirado. --------- Dar toks dalykas nejaugi tie lobistai stumia savo propagandą, kad maisto žaliavas reikia pilti į kurą, kas per briedas? Maisto "leidimas per kaminą" yra nusikaltimas prieš vartotojus ir prieš ateities kartas. Negalima nei palmių, nei rapsų ar dar betkokių kitų aliejų perdirbtų ir neperdirbtų, pilti į kurą nebent tik, jau panaudotus nebetinkamus maistui iš kavinių ir barų. Taip pat nepateisinu etanolio pylimo į benzą, nes jis taip pat gaminamas iš grūdų, ar bulvių, tegu ir antrarūšių, bet toks antrarūšis miastas tinka gyvuliams auginti. Užtai visiškai pateisinu sintetinį kurą arba pagamintą iš biomasės ir visokių atliekų (CO2 neutralus kuras), tos atliekos gamtoj irdamos vistiek pavirstu į šiltnamio dujas tokias kaip metaną ir CO2.
SILORAKAS 2021-02-11 12:25
Kokias "paklodės" iš serijos "ten už balos viskas gerau" prirašėte. Dyzelinas visoje EU gaminamas taip kad atitiktų EN590 standartą - jame apibrėžiami pagrindiniai kokybės kriterijai. Taip pat ir žieminio/arktinio dyzelino (yra lentelės net ir wikipedijoje). Žemoje temperatūroje svarbus parametras CFPP (cold filter plugging point) - imituojamas siurblio filtro užsikimšimas parafinų kristalais. Taigi arktinis pirmos klasės žemiau minus 26, arktinis antros klasės minus 32. Ir jokio skirtumo ar Lietuvoje ar Norvegijoje (aišku jei kura pilate iš degalinės su neaiškia kuro kilme - čia jau kitas klausimas).
immortallt 2021-02-11 14:24
Na pas mane šeimoje tik tėvas turi dyzelinį automobilį. Nepastebėjo jokių skirtumų dėl užsivedimo. Tiesa, Klaipėdoje -25 nelabai buvo. Tikras, kad pas tave viskas gerai su mašina ar kuro šaltiniu? Gal vasarinio prisipylęs.
bahuriux 2021-02-11 15:45
Iš kur tu ištraukei, kad Norvegija yra EU narė ir kad jie neturi teisės gaminti kokybiškesnio kuro nei EU EN590? Taip Norvegija laikosi beveik visų ES direktyvų, tame tarpe ir kuro. Aš nesakau kad ES, ar Lietuvoj kuras yra kaip rusyne su nevalyta siera, bet tie biopriedai tai tikrai sušika visą reikalą ir ypač žiema, vasara irgi bakterijos veisiaisi biodyzeline ir kemša filtrus, buvo t.lt straipsnis https://www.delfi.lt/auto/patarimai/bio ... d=67452178 skaityk įdėmiai visą straipsnį, nes čia profai pasisako tuo klausimu, kurie susiduria praktikoj kiekvieną dieną, o ne laido riteriai kurie moka googlinti ir žino kokie degalai yra ir turi būti ant "popieriaus" ES. Išvardink kuriose degalinėse Lietuvoje kuras yra nekokybiškas, kad žinočiau kur nesipilti. Kuras pas mane bake aišku žieminis ir visada per žiemą laikau beveik pilną baką, kad neprieitu kondensato. Š verti tie visi CFPP standartai jei matuojamas šviežias dyzelinas su biodyzelino priedais, pamatuokit savaitę, ar mėnesį pastovėjusį bake kurą http://www.technologijos.lt/n/technolog ... ai/S-50643?