Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
AAA000 2021-05-17 15:11
as nieko pries sita akumuliatoriu keitimo ideja. bet tik jei pirmaji akumuliatoriu jie man duos nemokamai. ir keis bet kada bet kokios bukles akuma i kita.
kodel tada aplamai tureciau pirkt akumuliatoriu su nauja masina? jei nuvaziaves i keitimo stoji ji iskart prarasiu ir ides koki atidrozta akuma, su kuriuo vietoj 500km nuvaziuosiu tik 50km - jis sakykim suges. nu ir apkaltins mane dar sugadinimu kokiu nors. ir isvis paskui net nebekeis. kam man reikia tokiu nesamoniu? kurias gausiu su tokia keitimo sistema?
jei jau keicia, ir taip nori sita ideja ikist vartotojams - tegu naujo akumuliatoriaus pirkimo ir jo apsauga rupinasi patys.
Talkatif 2021-05-17 17:13
O jei dar įkiš akumą su 5G? Tais kapitalistai negalima pasitikėti!
VirtualGadget 2021-05-17 19:07
Turbūt viskas veikia kaip nuoma. Susimoki į mėnesį ir keičia tau nemokamai. Ir vartotojui gerai ir tiems kas nuomoja. Viena problema tik laikui bėgant gali kilti tai besidėvinčios detalės kur keičiama baterija. Žinoma, kad galima tas detales pakeisti naujomis, bet tos susidėvinčios dalys turbūt būtų brangesnės nei tos kurias reiktų keisti jei automobilis būtų kraunamas iš elektros lizdo. O gal jei skaičiuoti ir kitus krovimui skirtus mazgus tai gal ir tas pats išeitų. Įdomu koks skaičius apytikriai tų naudojamų elektromobilių Kinijoj šiuo metu. Kokie tų Kinijos gaminamų elektromobilių parametrai.
conjurer 2021-05-17 19:26
O jei jie tau nieko neduos, bet automobilį nusipirksi su maža baterija (10%), tam kad nuvažiuoti prie baterijų nuomos, ir pasirašius sutartį, perdaryta automobilių plovykla tau prilipdo papildomus 90%? Na kaip nuolaidų kortelės, kurias perki, šitos baterijos irgi nebūtų tavo nuosavybė, tik jas reikalautų gražinti, kai baigiasi sutartis.
immortallt 2021-05-18 11:52
Nuomojami-keičiami akumuliatoriai irgi kuria tam tikras problemas, pvz. tokius akumuliatorius vargu ar tau leis krauti namie, t.y. turėsi važiuoti į punktą, kad tau pakeistų, nes už pakeitimus gauna pinigus, na nebent tu mokėsi didesnį tarifą, kad galėtum krauti namie. Tai automatiškai reiškia, kad vieno kilometro kaina galutinai tau bus brangesnė.
Tada jei visgi pakeitimas būtų atsietas nuo nuomos, tada savo akumuliatorių atiduoti, kurį prižiūrėjai, į neaiškų - nenorės. Panašiai su printerio kasečių papildymu buvo, o ten gi kaina daug mažesnė.
Aišku, jei nėra galimybės krautis prie namų ir prie darbo, arba tavo nuvažiuojami atstumai dažnai per dieną daugiau nei 400km, battery swap gali būti sprendimas, tačiau netikiu, kad tai taptų masiniu reiškiniu. Masiniu reiškiniu gali tapti dar tada, kai asmeninis auotmobilis taps praeitis, t.y. autopilotu važinėsis automobiliai, ir kad didesnę dalį laiko juos įdarbingi aktyviai, battery swap'as tada turi prasmės. O kai didžioji dalis populiacijos 97% atstumo nuvažiuoja per dieną mažiau nei 100km, tau mokėti extra už baterijos nuomą ir jos keitimą nėra prasmės, nes automobilis iš tinklo 6-12 kW galia gali krautis.
who 2021-05-18 15:38
Didmiesčių gyventojams labai geras sprendimas, bet reikalingi keli faktoriai: kad auto būtų galima pirkti be baterijos ženkliai pigiau, kad aptarnavimas nebūtų brangus ir pakankamai tankiai būtų keitimo stotys. Vakarų gamintojai gali paprasčiausiai neplėtoti šios tech, taigi panašu kad bus tik Kinijoje.
AAA000 2021-05-18 17:39
tu nesuvoki problemu sito akumo keitimo. dujos irgi puikus ekologiskas kuras, bet tu jei keiti baliona - turi visada pirkt tik PILNA. kai isipildamas tu gali isipilt norima kieki kuro.
plius standartizacija, tures but kazkoks bendras modelis. o masinos tai juk skiriasi. vienom reikia 100kwh akumo, kitom pakanka 25kwh.
akumai aplamai megsta numirinet nelaiku ir neprognozuotai...
vienintelis logiskas variantas - deja akuma nuperki nauja ir saugai savo atsakomybe. ir garantija geriau privaloma.
nuoma-keitimas nebent kazkokiai firmai su specifiniu poreikiu. daugumai tikrai netinks.
o jei norim realios ekologijos - elektrifikacija turi but masiska. o cia toki suda kisa... geriau tegu sukuria ilgaamzius akumus ir tobulina greitaji ikrovima. cia tas letas ikrovimas greiciausiai aplamai laikina tik problema. ir nera cia jokio reikalo laikinai problemai dar sukurt ir aptarnavimo pertekline sistema. nepraktiska ir nelogiska... kaip ir ta nesamoine su "taupiosiom" dujinio islydzio gyvsidabrinem lempom. galejo iskar LED gamint - tai ne - prasuko tarpinio sudo kruva kazkokia... visi prisipirko, ir paskui pilnus siukslynus primete... cia buvo politinis sprendimas... akumu keitimas - tokios pacios eiles sudas. bando pramust kazkas vis...
daug geriau butu standartizuot kokius nors generatorius elektromobiliams ikraut. ir va sakykim nustipo akumas - laikinai idejai generatoriu, kol gausi nauja akuma. ir padaryt draudima akumams visuotini. tada butu vartotojai bent jau uztikrinti, kad tures vaziuojancius elektromobilius. cia su tais akumais dar kruvos problemu bus... mazai jus susiduret
bus cia vagimu, perrinkinejimu, tobulinimu, tarsosm gal net uzstatu sistemu ir visokio kitokio sudo... ant viso sito dar ir keitinejimus uzkraut - kvaila... stabdymas elektromobilizmo, stabdymas reikiamos infrastrukturos. netobules pvz visokios atsiskaitymo uz elektra sistemos ir nuolaidos. nemokamu ikrovos taskus bus maziau. net telefonuose keiciamus akumus baigia ismest..
as aplamai esu uz visokius kelius kurie sugeba ikraut automobili vaziuojant, uz distancinio ikrovimo technologijas, aiskteles kad irenginetu - kur bereikia kabeliu junginet. o cia islenda "verslininkai" - puse masinos isardyt ir perdet... ir taip kasdien... as isvis nenoriu niekur vaziuot i kazkokius punktus... kam man reikia to kaip vartotojui? jei tas punktas bus uz 50km nuo manes? cia papildomos bereikalingos sanaudos ir papildoma tarsa, del papildomo vaziavimo... plius keitimo konstrukcija - papildomas svoris kuri visada veziotis turesi... speju ne maziau 100kg+
atsilikus cia ideja... aisku gali but - bet geriau nereikia
conjurer 2021-05-18 18:21
Kaip pats sakai, poreikis akumuliatorių keitimui yra. Kuo labiau gamintojai komplikuos šitą procedūrą, tuo labiau kentės galutinis vartotojas.
who 2021-05-19 06:49
Vėl grįžtame prie to, kad vandenilio celė ar net perpilamas elektrolitas geriau, tik nėra masiškai išvystyta. Kaip sakei, jei Ok gaminti mobilius tel. be keičiamų dalių, ta pati logika tinka ir auto pramonei. Svarbu kad netrūktų žaliavų, o ekonomikai padeda gauti didesnius pelnus. Panašu, kad tai yra geopolitinis faktorius, kodėl pasirinktos būtent šios tech. 10 metų laikotarpyje apžaisti pagrindinius konkurentus kaip Kinija. Žiedinė ekonomika lieka antrame plane arba tik graži reklama, nes kova dėl resursų vis dar svarbiausias prioritetas.
immortallt 2021-05-19 10:16
Geriau kuo? Kad greičiau užpildyti "baką" gali?
Sunkiau ardomas ar visai neardomas - dažnai pasirenkama ne tam, kad apsunkintų remontą, nes čia jei daiktas turi mažą vertę antrinėje rinkoje, krenta jo paklausa ir pirminėje - o todėl, kad tai leidžia sumažinti kainą, svorį, dydžius, nes gali atsisakyti įvairių brangių laikiklių, tvirtinimo elementų, papildomų sluoksnių ir t.t.
Vandenilio problemos - didžiausia, energinis efektyvumas kuris teoriškai 28% kažkur max sieks. Tada jo transportavimas ir laikymas yra sudėtingas, infrastruktūra yra labai brangi ir pigti nelabai yra vietos, nes didžioji dalis reikalingų įrengimų tobulinta jau virš 100 metų. Taigi, jei Lietuvoje pereiti ant elektros reikėtų visam transportui, reikėtų kažkur 30% daugiau elektros (visam kurui kurį nuperka Lietuvoje), tuo tarpu jei pereiti ant vandenilio, reikėtų beveik 120% dabartinio elektros suvartojimo pasigaminti elektros. Atitinkamai, turi eiti visa nauja elektros infrastruktūra, jei gaminamas vandenilis "degalinėse", arba tada didžiuliai transportavimo kaštai iš kelių centrų gaminančių vandenilį. Vandenilio gamybai man atrodo vienintelis realus variantas - salos jūroje, kur panaudojant vėją ir saulę vandenilis būtų tiesiogiai gaminamas ir transportuojamas laivais ar vamzdynais.
Laivai ir vamzdynai, laikymas irgi problematiški, nes vandenilis "išgaruoja" iš talpų, kad ir kokios sandarios būtų dėl molekulės dydžio, todėl turi energijos praradimus jei ilgiau laikai ir turi pavojų, jei vandenilio dujos turi kur kauptis, nes gali neblogą sprogimą apturėti.
Apie skystą elektrolitą - iš principo gal ir gerai, praktiškai nemačiau rimto pavyzdžio, nes šiuo metu akumuliatoriai gaminami iš daug celių. Teoriškai galima daryti kelis didelius blokus, tada juos sujungti, dėti siurbliuką prievartiniam išpumpavimui ir pan., bet atsiranda rizikos užteršti elektrolitą ir celes.
conjurer 2021-05-19 13:19
Vandenilio celes tikrai apsimokėtų naudoti jei turėtume jei turėtume technologiją vykdyti "fusion" automobilyje, ir taip gamintis elektrą. Tada su viena cele galėtum žemę kelis kart apvažiuoti. O dabar tai tiesiog mažiau taršos išspjaunantis generatorius.
Dėl dalių keitimo, o kas jei esami 12V akumai nebūtų keičiami? Po žiemos dauguma turėtų pirkti naujus automobilius?
Baterijas matau kaip naują šiukšlę. Blogiau kai joms sugedus, ir visas įrenginys nueina kartu. Ličio rezervai irgi baigsis, čia praktiškai nauja nafta.
immortallt 2021-05-19 13:27
O kas sako, kad elektromobilių akumuliatoriai neremontuojami? Tesla net į korpusą įmontuojami akumuliatoriai bus remontuojami, bent taip buvo komunikuota.
Tik yra skirtumas, kur išimti per 15 sekundžių, kur reikės pusvalandį skirti.
conjurer 2021-05-19 15:05
Tai ir užklijuotų tapšnoklių baterijos keičiamos, bet dažnas renkasi to nedaryt, nes reikalauja daug darbo, sunkiau nusipirkti pačia bateriją, ir galų gale kaina tampa nepatogi. Su elektromobiliu gal ir apsimokės visą dieną knistis, kol išardysi ir pakeisi tūkstančius celių, bet tik tol kol automobilis apynaujis. Na spėju bus taip komplikuota kaip greičių dėžės taisymas.
immortallt 2021-05-19 15:37
O tai būtent, naudotų automobilių variklius perrinkti yra kas nutaria, tai jau akumuliatorių patvarkyti nematau bėdų (apie perrinkimą nėra prasmės kalbėti, nes perrinkimui atiduosi jau į antrinę rinką visą akumuliatorių, jei ilgaamžiškumas akumuliatorių bus toks, kokie dabar duomenys rodo).
Kitas dalykas, Tesla į korpusą planuoja dėti integruojamus akumuliatorius tik tuo atveju, kai turės milijono mylių (gal kilometrų, nepamenu jau) akumuliatorius. Prie celių prieėjimas bus komplikuotas, bet jei nėra tokių avarijų, kad pažeidžiamas stipriai būtent pats akumuliatorius, tau ten neturėtų niekada ir reikėti lįsti. O po milijono mylių, na ar tu dar vargsti kažką tvarkyti? Tiek absoliuti dauguma pasaulyje per 30 metų nenuvažiuoja. Nenuvažiuoja ir per 40 metų. Automobilį bus tikslinga išlydyti ir gaminti iš naujo, nes bus krūva naujų technologijų, kurios pagerins tiek saugumą, komfortą, efektyvumą, nuvažiuojamą atstumą ir ką tik nori. Nu omeny, kas iš jūsų dar važinėjasi su kokiu 91 metų pasatu? Tėvai turėjo 88 metų pasatą, bet jau 20 metų kaip jį pardavę, ir turbūt 10 metų, kaip jis išlydytas.
conjurer 2021-05-19 16:39
Kad ličio baterijos dėvisi ne tik nuo nuvažiuotų kilometrų.
Saugumas sakyčiau su laiku mažėja. Bent nėra tokių tvirtų automobilių kaip tarkim saab ankščiau darydavo. Pigesnių dalių ieškojimas, elektronika su nekokybiška programine įranga, cruise control, kurį žmonės traktuoja kaip autopilotą...
Ir jei nebūtų griežtų reguliacijų, net saugos diržų neturėtume.
Efektyvumas gal auga, bet ne dėl to kad to nori gamintojai, o vėlgi dėl reguliacijų.
Nuvažiuojamas atstumas elektromobilyje iš vis kvailas dalykas - vienu skaičiumi jo nepamatuosi. Nes tai ir baterijos talpa, ir automobilio svoris, ar keleivių tautybė (amerikonai statistiškai daugiau sveria), ir aerodinamika bei variklio efektyvumas. Sunku net lyginti, ypač kai ličio baterijų technologijose nebuvo jokio didelio proveržio nuo EV mašinų paplitimo (tik į gamybą tai atėjo lėčiau).
Na o komfortas čia ne kartos reikalas, o kainos. Manau gali rasti prabangią arklinę karietą, su daugiau patogumų nei kokiame pigiame naujame automobiliuke.
Grįžtant prie temos, jei turėtume griežtesnes reguliacijas automobilių taisymo supaprastinimui, nemanau kad nukentėtų kitos sritys, o komfortas tik pagerėtų. O viskas ko reikia, tai reguliacijos, nes gamintojas net saugos diržų nedėtų, jei būtų galima.
P.S. tas tavo tėvų pasatas tapo donoru, ir nusėdo per visą lietuvą. Tada juos buvo paprasčiau išrinkti, panaudoti iš naujo. Dabar gal net didesnė tarša iš automobilių utilizavimo, nes yra daugiau komponentų, su retesniais elementais (tapšnokliai, kompiuteriai). Ankščiau net magę buvo galima persikelti.
HardAxe 2021-05-19 17:10
privalomą garantiją 300-500k km. Trumpam būtų šokas (ypač gamintojam, kurie neprisitaikę prie byrančių mazgų po 150k), bet apsipratūs rezultatas džiugintų.
Palyginkim EU prekes ir garantinį servisą su kinų turgelio produkcija.
conjurer 2021-05-19 17:34
Jei galima būtų turėt neatsukamą odometrą, tada gal ir nieko būtų.
immortallt 2021-05-19 17:36
Conjurer, tvirtas automobilis šiaip yra labiau neigiama koreliacija su saugumu, nei teigiama. Pasižiūrėk kaip keitėsi greičiau ir mirčių skaičiai. Ir šiuolaikiniuose automobiliuose dažnai yra daugiau saugumo sistemų, nei reikalaujama.
Vieni gamintojai konkuruoja efektyvumu, kiti ne. Kodėl japonų automobiliai buvo daug efektyvesni, dar net nepradėjus niekur pasaulyje šios srities reguliuoti, o Amerikonų ir 30l/100km srėbė?
Komfortas yra daug dalykų, pradedant vairavimo pagalbinėmis sistemomis, geresne ventiliacija, saulės apšvietimu, įlipimu ir t.t. Tai ne tik minkšta važiuoklė.
Ar aš kalbu apie vieną užrašytą skaičių, dėl nuvažiuojamo atstumo? Aš sakau bendrai, kad per 30 metų technologijos patobulės ir visi kriterijai gerės.
HardAxe, 300k km garantija viskas būtų smagu, jei visi nuvažiuotų pvz po 50k km į metus, o jei tiek nuvažiuoti truksi 30-50 metų? Norėsi garantijos ir nuo rudžių tokiam laikui? Manau automobilių niekas nebeįpirktume, arba visi cybetruck'us pirktume iš nerūdyjančio plieno.
Čia jau net nekalbant apie tai, kad tie, kurie perka naujus automobilius, jie nenori važinėti 30 metų tuo pačiu automobiliu, o jį pardavus į kitą šalį, kur galbūt nėra to gamintojo atstovo, ką su ta garantija veiksi?
conjurer 2021-05-19 18:30
Na dėl to geriau padaryti paprastesnį taisymą, bei tarp gamintojų keičiamas dalis. Kaip pvz USB-C standartas. Telefonuose yra vienas išsišokėlis, kuris pilnai į tai nerperėjo, bet visas šitas "unifikavimas" pamažino galvos skausmo daugumai.
Bus tokių kur važiuoja nedaug, bet kaune, ir sudrožia važiuoklė per duobes. Ir bus tokių kurie labai prižiūri ir daug nuvažiuoja tobulais keliais. Iš abiejų žmonių po to įmanoma surinkti vieną automobilį. Net jei jie buvo pagaminti skirtingų gamintojų.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Kodėl ši idėja vis dar nėra populiari? „Geely“ pademonstravo, kaip elektromobilio baterija pakeičiama vos per 1 minutę: štai kaip viskas vyksta (Video)