Viena keisčiausių ir beprotiškiausių važiuoklių automobilių istorijoje – „Rolligon“: transporto priemonė, leidžianti pervažiuoti save ir likti sveikam (Foto, Video)  ()

Vienos keisčiausių ir beprotiškiausių automobilių važiuoklių kūrėjas ją reklamavo, leisdamasis jos pervažiuojamas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vairuoti ten, kur nėra kelių, niekada nėra lengva. Vietovės be kelių yra pilnos aštrių uolų, purios dangos ir kitų įvairių kliūčių.

Vienas išradingas mokytojas, stebėjęs eskimus, kurie perkaldami sunkias valtis į krantą naudojo judinančius didžiulius pripūstus ruonių odos maišus, suprato visų šių problemų sprendimą – jis tai pavadino „Rolligon“.

„Rolligon“ yra padangų tipo prekės ženklas, skirtas naudoti atšiaurioje vietovėje arba važiuoti minkšta dykumos ar tundros žeme.

Padangos turi didelį paviršiaus plotą ir yra pripildytos labai žemo slėgio oru – vos 0,34 baro. Palyginimui, tipinė automobilio padanga pumpuojama maždaug iki 2-2,4 barų.

Kadangi transporto priemonės svoris pasiskirsto ant didelio paviršiaus, jis daro daug mažesnį slėgį ant žemės, palyginti su įprastomis padangomis. Be to, dėl žemo jose esančio slėgio padangos gali lengvai deformuotis, „prarydamos“ nelygumus ir kliūtis, o ne per juos tiesiog pervažiuoti.

 

Kaip pažymėjo žurnalas „Life“, pervažiavus „Rolligon“ per žmogų, jis patiria „maždaug tą patį pojūtį kaip ir energingas masažas“.

„Rolligon“ yra kažkas panašaus į padangą, tačiau daug didesnis ir tvirtesnis. Tai tikrai didelis cilindrinis gumuotas maišas, užpildytas žemo slėgio oru ir varomas iš viršaus per frikcinius volus.

„Rolligon“ išrado mokytojas Williamas Hamiltonas Albee, kuris prieš tapdamas įmonės išradėju ir įkūrėju, gyveno mažame eskimų kaime Beringo sąsiauryje, Aliaskoje.

1935 m. būdamas žvejybos kelionėje Williamas pastebėjo, kad eskimų grupė iš vandens ir į purviną krantą pakėlė sunkią medinę valtį, pakrautą maždaug 4 tonas laimikio, naudodami kelis pripūstus sandarius ruonių odos maišus, kuriuos jie valcavo po valtimi.

Williamas susižavėjęs stebėjo žvejus, kurie, nepaisydami žvyro ir akmenų, be vargo stumė valtį šlaitu.

 

Williamas Albee grįžo į Kaliforniją ir 1951 m. pradėjo dirbti prie eskimų maišų šiuolaikinio pritaikymo.

Jis suprojektavo į maišus panašias padangas, kurios buvo pagamintos iš nailono, įmirkyto guma, ir taip padangos buvo labai lanksčios. Jos lengvai deformavosi, tačiau neišsiplėtė.

Po daugybės konsultacijų padangų ir gumos kompanija „Goodyear“ sutiko juos gaminti pagal Albee sukurtus planus.

Galų gale Albee įkūrė „Albee Rolligon Company“ ir pradėjo gaminti transporto priemones su žemo slėgio padangomis.

Vėliau, padedama JAV armijos, Albee kompanija išleido „Jeep“, sunkvežimį „Reo“ ir „Dodge Power Wagon“, visus aprūpintus „Rolligon“ padangomis. Paskutinis kūrinys (1957 m.) buvo 7 tonų bekelės sunkvežimis „Albee Rolligon“.

Deja, Williamui Albee nepavyko paversti šios idėjos sėkmingu verslu. Jo įmonė patyrė finansinių problemų ir tai Albee 1960 metais privertė parduoti savo įmonės turtą Johnui G. Hollandui, kuris pervadino įmonę „Rolligon Corporation“.

 

„Rolligon“ prekės ženklas dabar priklauso Teksase įsikūrusiam „National Oilwell Varco“ (NOV), pirmaujančiam pasaulyje įrangos ir komponentų, naudojamų gręžiant naftą ir dujas, tiekėjui.

NOV vis dar gamina transporto priemones su „Rolligon“. Didžiausi jų klientai yra šiaurės Aliaskoje veikiančios naftos kompanijos.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(33)
(3)
(30)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()