Nuo mirtį sėjančių karinių lėktuvų iki „žaislinio“ automobilio – burbulinis „Messerschmitt KR200“: turėjo išskirtinį „Tesla“ stiliaus vairą (Foto, Video)  (1)

Po Antrojo Pasaulinio karo iš naujo save turėjusi atrasti lėktuvų gamintoja „Messerschmitt“ pradėjo kurti ir gaminti stilingus ir mažus burbulinius automobilius.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Messerschmitt KR200“ mikroautobilis buvo ir tebėra vienas įspūdingiausių burbulinių automobilių žanro pavyzdys; mažas, akimirksniu atpažįstamas dvivietis triratis, turintis garsaus aviacijos gamintojo ženkliuką.

„Messerschmitt“ burbulinis automobilis, pasiekęs ikonišką statusą, buvo skirtas Vokietijos piliečiams, kurie važinėja motoroleriu, tačiau nėra pakankamai turtingi įsigyti tikrą automobilį.

Pasibaigus Antrajam pasauliniam karui, sugriautoje Vokietijoje tarp išgyvenusių žmonių buvo daug neįgalių karių.

1948 m. buvęs Luftwaffės technikos karininkas Fritzas Fendas turėjo nedidelę dirbtuvę, kurioje pradėjo eksperimentuoti su itin paprastu asmeniniu transportu – „Flitzer“: žmogaus varomu triračiu, valdomu rankenomis ir svirtimis, kurias galėjo naudoti neįgalieji. „Flitzer“ turėjo 98 cm3, 4,5 AG „Riedel“ dvitaktį variklį („Me 262“ starterio variklį).

 

Pagamindamas po 10 automobilių per savaitę, Fendas norėjo išplėsti ir toliau plėtoti koncepciją.

1952 m. jis kreipėsi į „Messerschmitt“, prašydamas finansinės pagalbos sukurti dvivietį, supaprastintą, uždarą triratį motorolerį. „Messerschmitt“, kuriam po Antrojo pasaulinio karo laikinai buvo uždrausta gaminti orlaivius, su Fendo idėja sutiko.

Pirmoji Fendo transporto priemonė, 1953 m. pradėta gaminti „Messerschmitt“ Regensburgo gamykloje, buvo „KR175“. Pavadinimas „Kabinenroller“ (KR) reiškia „motoroleris su kabina“. Nors automobiliui buvo suteiktas „Messerschmitt“ vardas ir skiriamasis ženklas, transporto priemonei gaminti ir parduoti buvo sukurta atskira įmonė, įregistruota kaip „Regensburger Stahl und Metallbau GmbH“.

 

1955 m. „KR175“ pakeitė naujas modelis „KR200“. „KR200“ buvo beveik visiškai pertvarkytas senasis „KR175“. Naudojant tą patį „KR175“ pagrindinį rėmą, buvo atlikti kėbulo pakeitimai (ypač įskaitant ratų išpjovas priekiniuose sparnuose), pakeista galinė pakaba ir variklio tvirtinimas, o prie visų trijų ratų sumontuoti hidrauliniai amortizatoriai.

„KR200“ varė nedidelis 10 AG (7,4 kW), 191 cm3 kubatūros variklis, kuris automobiliukui leido įsibėgėti iki maždaug 105 km/val. Automobilio degalų sąnaudos buvo 3,2 l/100 km.

Tandeminės sėdynės taip pat sutelkė automobilio masę išilgine ašimi, o tai kartu su mažu svorio centru, mažu svoriu ir ratų išdėstymu kraštutiniuose kraštuose suteikė „KR200“ geras valdymo charakteristikas.

Tęsinys kitame puslapyje:




Mažylis „KR200“ sulaukė nemažos sėkmės – per pirmuosius metus pagaminta beveik 12 000 automobilių.

Vis dėlto, sėkmė ilgai nesitęsė. 1956 m., praėjus metams po to, kai Vakarų Vokietija įstojo į NATO, „Messerschmitt“ buvo leista vėl gaminti lėktuvus ir gamintojas neteko susidomėjimo Fendo mikroautomobiliais.

 

„Messerschmitt“ pardavė „Regensburgo“ įmonę Fendui, kuris tęsė „KR200“ ir kitų jo transporto priemonių gamybą.

„KR200“ gamyba buvo labai sumažinta 1962 m. O galiausiai visai nutraukta 1964 m., nes pardavimai mažėjo keletą metų paeiliui.

Pagrindinio ekonominio transporto paklausa Vokietijoje sumažėjo, nes Vokietijos ekonomika atsigavo ir suklestėjo.

Panaši situacija susiklostė ir kitose Europos dalyse, pavyzdžiui, didžiausioje gamintojo eksporto rinkoje – Jungtinėje Karalystėje, kur pardavimus ypač paveikė didėjantis „Mini“ populiarumas. Iš viso buvo pagaminta 30 286 „KR200“ burbulinių automobilių.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(20)
(0)
(20)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (1)